איך לחסוך בהוצאות חשמל בבית

איך לחסוך בחשמל? טיפים לחיסכון בחשמל בבית

אחד המשפטים שניתן לשמוע כמעט בכל בית בישראל הוא: "מי לא כיבה את הדוד??". סביר להניח שאנחנו לא צריכים להסביר לכם מה עומד מאחורי המשפט הזה, ובכל זאת, רק נאמר שאנחנו מתכוונים להקשר של חיסכון בחשמל.

אם במקרה, בבית שבו גדלתם, לא נשמע המשפט הזה, סביר להניח שלא היה לכם הורה שלימד אתכם איך לחסוך בחשמל. אם זה אכן המצב, טוב שהגעתם לכאן, כי אנחנו נלמד אתכם באמצעות 4 כללים חשובים איך להוזיל את חשבון החשמל שלכם כבר בתקופה הקרובה. אנו מזמינים אתכם לקרוא את השורות הבאות וללמוד את הכללים שישנו את חייכם.

כמה אתם מוציאים על חשמל בכל חודש?

אך לפני הכל, האם אתם יודעים מה הוצאות החשמל החודשיות שלכם? האם אתם יודעים אם הוצאות החשמל שלכם שוות או גדלו מאז השנה שעברה? לא תוכלו להתחיל לחסוך לפני שתעשו סדר בהוצאות (ובהכנסות) שלכם. השתמשו בטבלת אקסל לניהול תזרים מזומנים ביתי של פיננקה כדי לעשות סדר בתקציב המשפחתי שלכם.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

איך לחסוך בחשמל? 6 טיפים לחיסכון בחשמל

  1. תכבו את המזגן כשאפשר אחרת

יש ימי קיץ חמים שבהם אפשר להסתדר בלי מזגן. ברור שאנחנו לא מתכוונים לימי השרב שבהם כל עם ישראל מסתגר בבית ומדליק מזגנים ומאווררים, אלא בימים חמים שניתן להסתדר בהן ללא מיזוג. יש מי שגרים בבניינים גבוהים, כך שאפשר לפתוח את החלונות וליהנות מבריזה טבעית ונעימה שמאפשרת בסופו של דבר לחסוך לא מעט בהוצאות החודשיות על חשמל. אם לא מסוגלים להסתדר בלי מזגן, כוונו את הטמפרטורה ל-25 מעלות בקיץ.

רלוונטי: איך עמותת פעמונים יכולה לעזור לכם לחסוך כסף

  1. תכבו את כל האורות והמכשירים החשמליים כשאתם יוצאים מהבית

זה לא משנה אם אתם יוצאים לכמה שעות לעבודה או לטיול בן שבוע או יותר, אם אתם תוהים איך לחסוך בחשמל, אתם צריכים לדעת שהדרך העיקרית היא – להיות מודעים למכשירים החשמליים ש"זוללים" לכם חשמל סתם כך. הכוונה לאחד או יותר מהמצבים הבאים:

    • מטענים של מוצרי חשמל שונים שמחוברים לחשמל
    • מנורות לצד המיטה
    • מנורות באזורים שונים בבית (אתם לא נמצאים בחדר שבו האור דולק? תקפידו לכבות אחריכם)

כמו כן, מומלץ גם להחליף את כל המנורות בבית למנורות חסכוניות מסוג LED אם עוד לא עשיתם זאת. 

נסו גם: שיטת המעטפות לחיסכון כספי

  1. תשתמשו בטיימר לדוד חשמל

אחת הסיטואציות השכיחות ביותר בכל בית היא הדלקה של דוד חשמל בימים קרים לזמן ממושך. הדבר לא נובע מתוך צורך, אלא מתוך שכחה. תנסו רגע להיזכר, מתי לאחרונה שכחתם לכבות את הדוד? סביר להניח שזה קרה לכם לא מזמן, ומדובר בסיטואציה הגיונית. המים מתחממים בשקט ומעבר לנורה קטנה על המתג, אין שום סימן שיכול להזהיר אתכם שאתם מבזבזים חשמל בזמן שאתם צופים בטלוויזיה, מכינים אוכל או עוסקים בכל פעילות אחרת. לכן, אם אתם רוצים לדעת איך לחסוך בחשמל ואת עושים שימוש בדוד חשמל, אתם צריכים קודם כל, לחבר אליו טיימר (שעון שבת). חיבור של טיימר יאפשר לכם לקבוע מראש זמן מסוים שבו הדוד יפעל ולחסוך כסף על הדלקה מיותרת. כיום ישנם גם אפליקציות של דוד שמש חכם שמקלות את השימוש אפילו עוד יותר.

  1. תשתמשו בדוד שמש

אם יש לכם אפשרות להתקין דוד שמש במקום דוד חשמל, כדאי שתעשו זאת. אתם יכולים לחסוך המון חשמל מידי חודש. דוד שמש יחמם את המים שלכם באמצעות אנרגיית השמש, כך שייחסך מכם להפעיל את הדוד במים שטופי שמש. ניתן לחשוב גם על האופציה להשתמש בחימום מים בגז.

  1. תבחרו בנורות יעילות

כידוע, יש כיום נורות חסכוניות בחשמל, כך שניתן לבחור מבין שתי האפשרויות הבאות:

    • תאורת LED
    • נורות פלורוסנט קטנות (CFL)

נורות אלו יאפשרו לכם לצרוך פחות חשמל. כך שהמשמעות היא, שתצטרכו לשלם פחות על הוצאות החשמל שלכם.

  1. שימו לב למיקום של מוצרי החשמל שלכם

מתי לאחרונה בדקתם את המיקום של המקרר שלכם?
לא מעט אנשים טועים ומעמידים את המקרר בסמוך לתנור האפייה. מדובר בטעות, שכן, מיקום זה עשוי להקשות על הפעילות של המאוורר והמדחס. כתוצאה מכך המקרר עובד "קשה" יותר כדי לקרר מה שגורם לפעילות יתר וצריכה מוגזמת של חשמל אשר ניתן למנוע על ידי מיקום נכון של המקרר (או התנור)

סיכום: לחסוך בחשמל זה חיסכון בכסף

אלו היו כל הטיפים שיסייעו לכם להבין איך לחסוך בחשמל ויאפשרו לכם לקבל חשבון חשמל נמוך יותר מאלו שקיבלתם עד כה. אם אתם נמצאים במינוס תמידי ורוצים לדעת מאיפה אפשר לחסוך כסף, חיסכון בחשמל היה אפשרות הכי זמינה עבורכם להתחיל לחסוך באופן מידי.

קרא עוד:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים