איך איפה להשקיע 100000 שקל

איפה להשקיע 100,000 שקל?

תארו לעצמכם את האפשרויות שנפרשות בפניכם עם 100,000 ש"ח שיש ברשותכם. סכום זה, משמעותי אך לא עצום בימינו יש לציין, פותח שלל אפיקי השקעה, שלכל אחד מהם תמהיל סיכונים ותגמולים ייחודי. בין אם אתם מחפשים להגדיל את ההון שלכם, להבטיח את עתידכם הכלכלי או אולי לסלול דרך חדשה, השאלה היכן להשקיע 100 אלף ש"ח אינה קשורה רק למספרים – אלא לשאיפות, ביטחון והבטחה למחר בהיר יותר.

מיציבות הנדל"ן ועד לחזית הדיגיטלית של ביטקוין, המסע הזה לאפשרויות השקעה הוא מגוון כמו שהוא מרגש. אבל לא מדובר רק על איפה לשים את הכסף; אלא בהתאמת השקעות למטרות אישיות, הבנת מכלול ההזדמנויות וקבלת החלטות מושכלות שמהדהדות את החזון הפיננסי וחזון החיים שלכם. בואו נגלה את הדרכים שיכולות להפוך את 100,000 השקלים שלכם מנתון סטטי בחשבון הבנק לכלי דינמי שיכול לפסל את העתיד הכלכלי שלכם.

תוכן עניינים

המידע הכלול במאמר זה נועד לשמש ללימוד עצמי והשראה בלבד, ואינו מהווה ייעוץ השקעות מקצועי. החלטות השקעה צריכות להתבסס על נתונים אישיים ספציפיים, יעדים פיננסיים, סף סיכון וגורמים רלוונטיים אחרים. התוכן במאמר זה אינו מתיימר להיות תחליף לייעוץ מקצועי של יועץ השקעות מוסמך או יועץ פיננסי אחר. קוראים מתבקשים להפעיל שיקול דעת ולבצע את המחקר הנדרש לפני קבלת החלטות השקעה.

לפני שמשקיעים 100 אלף שקל:

רגע לפני שאתם מתחילים להשקיע סכום משמעותי כמו 100,000 שקל, חשוב להכין את הקרקע ולוודא שהבסיס האישי והפיננסי שלכם איתן. צעדים ראשוניים חשובים כוללים כיסוי חובות קיימים, בניית קרן חירום לשעת חירום, ובחינת אפשרויות להשקעה אישית בלימודים, הכשרה מקצועית או התפתחות קריירה – שכן ההשקעה הטובה ביותר היא בהון האנושי שלכם. רק לאחר שהטיפול בסיסי מעין אלה יצא לפועל, תוכלו להתמקד בחלוקת ההשקעות הפיננסיות עצמן בצורה מושכלת ומאוזנת. פעולות אלו יסייעו לבסס תשתית איתנה להצלחה ארוכת טווח.

כיסוי חובות

כיסוי החובות או הלוואות זהו היבט קריטי שלעתים קרובות טס מתחת לרדאר. הקצאת חלק, או את כל, המאה אלף ש"ח לכיסוי חובות שטרם נפרעו אולי לא נשמע זוהר כמו השקעה בביטקוין או בנדל"ן, אבל זה צעד שיכול להציב בסיס איתן לחופש פיננסי. מחיקת חובות, במיוחד אלה עם ריביות גבוהות, מניבה למעשה תשואה חסרת סיכון על ההשקעה בכך שהיא חוסכת ממכם תשלומי ריבית עתידיים. זה דומה לשתילת שתילים בשדה מוכן היטב, להבטיח כי מאמצי ההשקעה יפרחו ללא הפרעה.

תשלום חובות מגדיל את דירוג האשראי, מרחיב את יכולת ההלוואה ומשחרר יותר פלח מההכנסה כדי להשקיע בהזדמנויות עם תשואות גבוהות יותר. בין אם מדובר במינוס בבנק או בהלוואה, תעדוף כיסוי החוב יכול להיות מהלך נבון. בכך אתם לא רק מסלקים מכשולים פיננסיים; אתם סוללים נתיב חלק יותר להשקעות שיכולות להגדיל משמעותית את תיק ההשקעות שלכם.

קודם השקיעו בעצמכם

השקעה בעצמכם היא ללא ספק ההשקעה המועילה ביותר שאתם יכולים לעשות אי פעם, המציעה תשואות מוחשיות ובלתי מוחשיות כאחד. כאשר שוקלים לאן ואיך להקצות 100 אלף ש"ח, תחום השיפור העצמי מציג מספר עצום של הזדמנויות שיכולות לשנות באופן מהותי את מסלול החיים האישיים והמקצועיים שלכם. חינוך, בין אם באמצעות תארים במכללה או אוניברסיטה, קורסים מקוונים או הסמכות מיוחדות, פותחים דלתות חדשות ומציידים אותכם בכישורים הנדרשים כדי להצטיין בשוק העבודה התחרותי של היום.

אז אם אתם צעירים, לפני תואר או חסרי השכלה, אחד הדברים הראשונים שהייתי מציע לכם לייעד את הכסף הזה הוא עבור רכישת השכלה.

בניית קרן חירום

אם חשבתם להשקיע ועדיין אין לכם, אי אפשר להפריז בחשיבות של הקמת קרן ביטחון. אמצעי זהירות זה אינו רק רשת ביטחון; זוהי המקבילה הפיננסית של אפוד הצלה שמחזיק אותכם מעל המים במהלך קטסטרופות פיננסיות בלתי צפויות. המהות של קרן זו טמונה בנגישות ובנזילות שלה, מה שמבטיח שהוצאות בלתי צפויות, כגון מקרי חירום רפואיים או אבטלה פתאומית, לא ישבשו את תוכניות ההשקעה ארוכות הטווח שלך או יאלצו אותך לאפשרויות חוב בריבית גבוהה.

בתקופה זו המאופיינת בריבית גבוהה, מקום טוב לאחסן בו את קרן החירום היא קרן כספית. אני ממליץ לבחור אחת מהקרנות הכספיות המומלצות ולהחזיק שם סכום המתאים ל3-6 חודשי מחייה. פלטפורמה מומלצת לחיפוש, קנייה והחזקה של קרנות כספיות היא Fair.

קרנות כספיות עם פייר

אפשרויות להשקיע 100 אלף שקל

יאללה חאלס, סיימנו את האזהרות, הסתייגויות ושאר ירקות. הגיע הזמן לתאכלס: אפשרויות איתן אפשר להשקיע מאה אלף שקל.

מסחר עצמאי בבורסה

כניסה לתחום המסחר העצמאי בבורסה בהשקעה של 100 אלף ש"ח יכולה להיות מרגשת ומרתיעה כאחד. אוטונומיה פיננסית מביאה איתה הבטחה לשליטה ישירה על ההשקעות ופוטנציאל לתשואות משמעותיות. עם זאת, חיוני להכיר בסיכונים הטבועים, שכן הדינמיקה בשוק המניות יכולה להיות בלתי צפויה. לפני שנצלול לתוך אפיק השקעה זה, הבנה מעמיקה של השוק, טכניקות ניתוח ואינדיקטורים כלכליים נוכחיים היא חיונית.

עבור מצטרפים חדשים לבורסה, החל מתיק השקעות מגוון יכול להפחית סיכונים. במקום להקצות את כל הסכום למניה אחת, השקעה במדדים הכוונה פיזור ההשקעה על פני מגזרים או תעשיות שונות יכול לספק רשת ביטחון מפני תנודתיות השוק. בנוסף, כדאי לשקול שימוש בחלק מ-100 אלף ש"ח עבור קורס שוק ההון או התייעצות עם יועץ פיננסי לקבלת החלטות מושכלות.

כמו בכל השקעה, סבלנות היא המפתח. מסחר עצמאי במניות דורש ניטור עקבי של ביצועי המניות ומגמות השוק. עבור אלה שמוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ, ההזדמנויות לצמיחה ולמידה בשוק המניות יכולות להיות משמעותיות. 

אם אתם עדיין לא מרגישים בטוחים להפקיד סכום משמעותי כזה, תוכלו להתחיל בפתיחת חשבון מסחר דמו, לקרוא איך לקנות מניות, לדעת אם לבחור ברוקר זר או חבר בורסה ישראלי ולהסתכל על הטבות מסחר בבורסה שיש לגולשי פיננקה. אני מצרף כאן רשימה של כמה ברוקרים מומלצים

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

חיסכון בנקאי

כאשר מדובר בהחלטה היכן להשקיע 100 אלף ש"ח, חסכוi בנקאי עלול להוות לעתים קרובות כהימור בטוח. בצד החיובי, הפקדת הכספים לחשבון חיסכון יכולה להציע ביטחון שאין שני לו. הבנקים מבטחים את הכסף והתשואה ידועה מראש מה שהופך אפשרות זו לכמעט ללא סיכון. הנזילות של חשבונות חיסכון בנקאיים היא בונוס נוסף, המאפשר  גישה לכסף במהירות אם אתם צריכים (בכפוף לתנאי הפיקדון). תכונה זו שימושית במיוחד לנוכח צרכים פיננסיים בלתי צפויים, בדומה לשקט הנפשי שמספקת קרן חירום, נושא שאנו מתעמקים בו במקום אחר בדיון זה.

עם זאת, התמונה אינה ורודה לחלוטין. החיסרון העיקרי   בחיסכון הבנק הוא הריביות הנמוכות יחסית המוצעות. בהתחשב באינפלציה, הערך הריאלי של החסכונות עלול להישחק עם הזמן, ולהשאיר אותכם עם פחות כוח קנייה מאשר כשהתחלתם. בנוסף, היציבות והבטיחות של חסכונות הבנקים באים על חשבון תשואות פוטנציאליות גבוהות יותר המוצעות על ידי כלי השקעה אחרים, כגון נדל"ן או קריפטו התנודתי אך הרווחי בפוטנציה. מדובר באיזון בין הביטחון לבין ההזדמנויות שהוחמצו לצמיחה.

אם אתם בכל זאת מעדיפים את השקט הנפשי ורוצים לשים את הכסף בפק"מ כלשהו, בנק דיסקונט מציעה הצעה פנטסית ללקוחות חדשים:

מומלץ

discount_דיסקונט

דירוג פיננקה

4.9

מצטרפים לדיסקונט ומקבלים: פטור מעמלות עו"ש, פטור מדמי כרטיס אשראי והלוואה עד 60,000 ש"ח בריבית 0.5%-P. בנוסף מקבלים גם הטבת אקסטרה לבחירה:
או הלוואה ללא ריבית (עד 30 אש"ח ועד 24 חודשים)
או פיקדון בריבית מנצחת של 4.25% ל-6 חודשים (עד 500 אש"ח)
או פטור מדמי ניהול ני"ע ל-12 חודשים (ללא הגבלת סכום)

השקעה בביטקוין

תחום המטבעות הקריפטוגרפיים, עם ביטקוין בחוד החנית שלו, לדעתי מציג אפשרות מפתה עבור המשקיע שרוצה להיות מעודכן בטרנדים. השקעה של 100 אלף ש"ח בביטקוין יכולה לשגר אתכם לגבהים פיננסיים חסרי תקדים. שלא כמו חסכונות בנקאיים מסורתיים, שנדונו קודם לכן, ביטקוין ושאר מטבעות הקריפטו משגשגים בימים אלו בעיקר בעקבות השקת תעודת סל עוקבת ביטקוין אשר מחוזרת על ידי המוסדיים וגם אירוע החצייה המתקרב.  השקעה בביטקוין לא דורשת רק אומץ אלא הבנה מעמיקה של מגמותיו והגורמים החיצוניים המשפיעים על ערכו.

הפיתוי של ביטקוין טמון בפוטנציאל שלו לתשואות משמעותיות. נתונים היסטוריים מציגים תקופות של צמיחה מואצת והופכים השקעות צנועות לרווחים מעוררי קנאה. עם זאת, מסע זה טומן בחובו סיכונים. ערכו של הביטקוין יכול לצנוח באותה מהירות שבה הוא עולה, בהשפעת חדשות רגולטוריות, התקדמות טכנולוגית וסנטימנט השוק. למי ששוקל את הקצאת מאה אלף ש"ח שלו לביטקוין, חשוב לקחת בחשבון בנוסף לפוטנציאל הרווח הגדול, גם את הסיכונים האפשריים.

השקעת נדל"ן

להשקיע 100 אלף ש"ח בנדל"ן ישירות יכול להיות אתגר עקב הסכום הנמוך יחסית ומחירי הנדלן הגבוהים, אך  זה לא בלתי אפשרי. אחת האפשרויות היא לגייס כספים נוספים ממקורות כמו בני משפחה, קרנות השתלמות או אפילו לקחת הלוואה. כך תוכלו להגדיל את תקציב הרכישה ולהתקרב לעסקת נדל"ן ראשונה. כמובן כל מה שנכתב כאן הוא אינו המלצה ויש להתייעץ עם איש מקצועי בעניין.

בסכום כזה, יהיה עליכם לחפש נכסי נדל"ן שמחירם נמוך ממחירי השוק הנוכחיים באזור. זוהי משימה לא פשוטה, אך לא בלתי אפשרית. דרכים לגלות הזדמנויות כאלה הן חיפוש נכסים הממוקמים באזורים פחות מבוקשים, נכסים הדורשים שיפוץ או נכסים ממוכרים לחוצים שמוכנים להוזיל מחיר.

מנדל"ן אפשר להרוויח פאסיבית על ידי השכרת הדירה או על ידי מכירתה במחיר גבוה מאשר הקנייה.

כשאתם מחפשים, התמקדו בנכסים עם פוטנציאל לעליית ערך בטווח הארוך באזורים עם ביקוש צפוי לעלות. בצעו את כל הבדיקות הנדרשות ודאו להשאיר רזרווה כספית לעורך דין, מתווך, מיסים, שיפוצים, תחזוקה ועוד חריגות בתקציב. 

עם הגישה והחיפוש הנכון, ניתן לצבור הון גם עם תקציבים צנועים יחסית, ולהמשיך להשקיע בנדל"ן בשלבים מאוחרים יותר כשתהיה לכם יכולת כספית רחבה יותר.

איך לדעת איזה סוג השקה מתאימה לכל אחד?

לאחר שמניתי בפניכם מספר אפשרויות השקעה, אתם בטח רוצים לדעת במה לבחור? אז הנה כמה שיקולים שיכולים לסייע בבחירת סוג ההשקעה המתאים לכל אחד:

  • לפי הגל והסטטוס הנוכחי – צעירים רווקים יכולים לקחת סיכונים גבוהים יותר כי יש להם זמן רב לפצות על הפסדים. מבוגרים נשואים עם ילדים יעדיפו השקעות עם סיכון מופחת יותר.
  • יעדי ההשקעה – השקעה לטווח קצר? חסכון לפרישה? יעדים שונים ידרשו אסטרטגיות שונות.
  • סובלנות לסיכון – חלק אוהבים סיכון ותנודתיות רבים יותר, אחרים מעדיפים וודאות. כך יוחלט בין השקעות ספקולטיביות או מונעות סיכון.
  • ידע והבנה בשוק ההשקעות – מי שמבין יותר יכול לנהל סיכונים טוב יותר ולהשקיע באפיקים מורכבים יותר.
  • נזילות ההשקעות – צורך צפוי בנזילות גבוהה יכוון למניות/אג"ח, בעוד חסכון לטווח ארוך יותר יכול להיות גם בנדל"ן/קרנות.
  • מצב כלכלי כללי – בתקופות שפל כלכלי, רבים יעדיפו השקעות שמרניות יותר עד לייצוב השווקים.

במקרה הטוב, מומלץ לפנות ליועץ השקעות מומחה שיוכל לנתח את הצרכים והנתונים האישיים ולהמליץ על תמהיל התואם אתכם.

ממה להיזהר לפני שמחליטים איפה להשקיע?

לפני שמחליטים איפה להשקיע, חשוב לפקוח עיניים ואוזניים ולהיות זהירים ממספר גורמים עיקריים:

  • הבנת הסיכונים: חשוב להבין לעומק את רמת הסיכון הכרוכה בכל השקעה פוטנציאלית. להעריך את הסיכונים לאובדן הון ולבחון האם אתם מוכנים ומסוגלים לספוג הפסדים אפשריים.
  • יעדים לא ריאליים: היזהרו מציפיות בלתי סבירות או תשואות גבוהות מידי שמובטחות. אין דבר כזה "רווח בטוח". לרוב, ההשקעות הבטוחות ביותר הן גם אלה עם התשואות הנמוכות יותר.
  • עמלות וחיובים נסתרים: וודאו שאתם מבינים את כל העמלות, העלויות והחיובים הכרוכים בכל השקעה לפני ההשקעה.
  • ניגודי אינטרסים: היזהרו מאנשי מכירות או יועצים עם ניגודי אינטרסים המייעצים לכם להשקיע במוצרים שיניבו להם עמלות גבוהות.
  • "קיצורי דרך": היזהרו ממנגנונים או טריקים להתעשרות מהירה באמצעות השקעות ספקולטיביות מאוד. אין תחליף לגישה זהירה, מחקר יסודי וסבלנות.
  • חוסר נזילות: הקפידו על כך שחלק מהשקעותיכם יהיו נזילות דיין כך שתוכלו לממשן במהירות לצורכי חירום.
  • היעדר פיזור: אל תשמרו את כל הביצים בסל אחד. חשוב לפזר את ההשקעות בין אפיקים שונים.

שוב אני מדגיש, לפני כל השקעה, הקדישו זמן למחקר, קחו יועץ אם צריך, והיו ערניים ורגישים לגורמי הסיכון והזהירות. זה חשוב לא פחות מהערכת הפוטנציאל להרוויח.

איך יצרתי את הרשימה הזאת?

ראשית, התחלתי עם הכנת רשימה ראשונית של אפיקי השקעה נפוצים ורלוונטיים לטווח כספי זה. לאחר מכן, עברתי על כל אפיק והוספתי פרטים והסברים קצרים על היתרונות, החסרונות ומאפייניו הייחודיים מהניסיון שלי. התייחסתי לנקודות חשובות כמו רמת הסיכון, דרישות ידע והון, פוטנציאל התשואה, גמישות ונזילות.

לבסוף, הדגשתי שבכל מקרה חשובים מחקר, פיזור סיכונים, התאמה ליעדים אישיים וייעוץ מקצועי טרם ההשקעה הסופית.

כך יצרתי רשימה ממוקדת ומפורטת של אפשרויות רלוונטיות להשקעת סכום זה, עם נקודות חשובות לשקילה לכל אפיק.

מדריכים נוספים:

סיכום ומחשבות אחרונות

סכום של 100 אלף שקלים הוא סכום משמעותי שמאפשר מגוון אפשרויות השקעה, אך גם מגביל את היקף הפעילות באפיקים מסוימים. לכן, חשוב לנהל סכום זה בזהירות ובפיזור הולם של הסיכונים.

ישנן אפשרויות השקעה עם רמת סיכון בינונית וסבירה, המתאימות גם למשקיעים מתחילים. לעומת זאת, ישנן גם אפשרויות יותר ספקולטיביות ובעלות סיכון, שרצוי להקצות רק חלק קטן מהסכום אליהן.

החלטת ההשקעה צריכה להתבסס על יעדים אישיים, סיבולת סיכון וזמן השקעה. חשוב לפזר היטב את ההשקעות, לבצע מחקר יסודי ולהיות ערניים לסיכונים השונים. התייעצות עם יועץ השקעות מקצועי היא רצויה לפני קבלת החלטות.

לדעתי ניהול נכון וזהיר של הסכום יכול להניב תשואות משמעותיות לטווח הארוך, בין אם ממוקד באפיק יחיד או משולב בין מספר אפיקים. אך יש לזכור שאין השקעה חפה מסיכונים לחלוטין.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון