איך לצאת מהמינוס

איך לצאת מהמינוס?

אחד המצבים השכיחים שרוב הישראלים מכירים הוא הסימן האדום שמופיע בחשבון הבנק. מדובר בסיטואציה שמוכרת עבור ישראלים שמרוויחים משכורות גבוהות, בינוניות ונמוכות כאחד. כלומר, אין מדובר בתופעה שקורית אך ורק לבעלי הכנסה נמוכה. הדבר מוביל לעיתים קרובות למצב שבו משלמים ריביות גבוהות והמינוס שממשיך לגדול.

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מעוניינים לסגור את המינוס אחת ולתמיד. בשורות הבאות, תוכלו לקרואת את המדריך המקיף ליציאה מהמינוס שיאפשר לכם לשנות את ההתנהלות הכלכלית שלכם ולחיות בפלוס.

איך נוצר מינוס בבנק? (משיכת יתר)

אפשר לומר בקצרה שהמינוס בבנק נוצר בעקבות מצב שבו סך ההוצאות עולה על סך ההכנסות. במקרים רבים, אנשים אינם עוקבים כראוי אחר ההוצאות שלהם, כך שהמינוס מפתיע אותם (יחד עם השיחה מהבנקאי) והם מוצאים את עצמם תוהים איך לצאת מהמינוס. ישנם 3 מצבים שבעקבותיהם אנשים מוצאים את עצמם במינוס. להלן פירוט אודותיהם:

  1. יוקר המחיה

סביר להניח שאתם מהנהנים כעת, לאחר שקראתם את הכותרת של מצב מספר 1. יוקר המחיה תוקף את כולנו. בזמן שההכנסה של רבים מאתנו נשארת יציבה למשך תקופה ארוכה, המחירים משתנים ואיתם ההוצאות.

  1. הוצאות לא צפויות

רבים מאתנו חווים חודשים מסוימים שבהם יש הוצאות לא צפויות שעשויות לנבוע מהסיבות הבאות:

    • אירועים משפחתיים

כידוע, בעת הגעה לאירוע משפחתי יש צורך בהענקת מתנה, ואף אחד לא שואל אתכם מה מצב העו"ש שלכם. להלן אירועים שעשויים לגרום לכם לחרוג:

      • בר מצווה\בת מצווה
      • חתונה
      • יום הולדת
      • ברית וכו'
    •  
    • מחלה

מחלה של אדם קרוב במשפחה עשויה להוביל להוצאות לא צפויות על הפרטים הבאים:

      • אשפוז
      • אמבולנס
      • תרופות וכו'
  1. חוסר מודעות

זהו המצב העיקרי של רוב האנשים, חוסר מודעות שגורמת להוצאת כספים מבלי לבדוק את מצב העו"ש ולבדוק אם הגיעו למצב של אוברדראפט.

איך יוצאים מהמינוס?

אפשר לנסות לצאת מהמינוס באמצעות דרך ארוכה, כזו שכוללת עבודה מאומצת, תוך גריפת שקל אחד אחרי השני במטרה להגיע למצב שבו אפשר לסגור את המינוס. דרך זו עשויה להיות קשה ורבים מוצאים את עצמם מוותרים בדרך, כך שבסופו של דבר, המינוס עדיין נוכח בבנק ואם לא די בכך, הוא גם ממשיך לגדול. כדי שאתם תוכלו להגיע באמת אל המטרה הנכספת,  לא מומלץ שתבחרו בדרך הקצרה. תוהים מהי ומה צריך לעשות כדי לא לבחור בה? כדאי שתקראו את הסעיף הבא.

הדרך הקצרה והלא בטוחה לצאת מהמינוס – נטילת הלוואה

הדרך הקצרה ואולי לא הכי נכונה עבור כל אחד היא לסגור את המינוס בנטילת הלוואה. לדרך זו יש יתרון משמעותי – המינוס נעלם ברגע. ההלוואה לא פותרת לכם את כל הבעיות ברגע, אתם צריכים להתאמץ כדי לסגור את המינוס ולא להגדיל אותו בטעות. אומנם זה נשמע כמו פתרון פשוט וקבל אך הוא טומן בחובו מספר בעיות.

ראשית, נצטרך להחזיר את ההלוואה הזאת מאותה משכורת (או  משכורות) שיש לנו וסביר להניח שההוצאות יהיו אותו דבר (או אולי יצטמצמו קצת בעקבות בניית תקציב משפחתי) אבל בכל מקרה, תזרים מזומנים בעייתי שהכניס אותנו למינוס מלכתחילה ימשיך לרדוף אותנו גם כעת שנצטרך לשלם גם את החזרה ההלוואה וגם את הריבית.

שנית, לא בטוח שמצבנו הכלכלי ישתנה במהלך החזר ההלוואה. יכולים לקרות כל מיני דברים בדרך כמו עזית מקום עבודה בעקבות פיטורין, פציעה ואיבוד יכולת עבודה, מגיפה עולמית וכו'.

קרא עוד: כמה כסף לחסוך כל חודש?

הדרך הנכונה ליציאה מהמינוס

על מנת להימנע מלקיחת הלוואה מיותרת ולהכניס את עצמנו לעוד חובות, מומלץ לבחור בדרך היותר מסובכת דווקא והיא צמצום ההוצאות ועבודה על הגדלת ההכנסות. חשוב שתשימו לב להנחיות הבאות ותפעלו בהתאם:

  1. תגדילו את ההכנסות

לא צריך להיות גאון שעם ההכנסות שלכם לא מכסות את ההוצאות שלכם חייבים במקביל לצמצום ההוצאות גם למצוא דרך להגדיל את ההכנסות. להלן מספר רעיונות כיצד אפשר להגדיל את ההכנסות כדי לצאת מהמינוס.

    • תעבדו שעות נוספות

אם מקום העבודה שלכם מאפשר זאת, תבקשו לעבוד שעות נוספות. אפשר גם בסופי שבוע. כך תוכלו להרוויח שכר שעתי גבוה יותר ובסופו של דבר, תיהנו ממשכורת גבוהה יותר.

    • תעבדו במקום עבודה נוסף

תחפשו מקום עבודה בנוסף לעבודה העיקרית שלכם ותעבדו בשעות הפנויות שלכם במהלך השבוע ו\או בסופי שבוע ליצירת הכנסה נוספת.

    • מילוי סקרים בתשלום. זוהי אפשרות קלה ביותר להתחיל להרוויח באופן כמעט מידי. האתרים למילוי סקרים בתשלום הינם iPanel או פרוייקט המדגם. באמצעות פלטפורמות אלו א אפשר לעשות כמה עשרות שקלים מהבית בזמן הפנוי.האפליקציות משלמות במזומן באמצעות פייפל או בתווי קניה (אשר ניתן איתם לקנות גם בסופר). למעשה כל עם פלאפון, גישה לאינטרנט וזמן פנוי יכול לייצר כסף מהבית באמצעותן קראו עוד כאן.
    • אתרי קאשבק – זוהי דרךמאוד פופלארית לאחרונה לקבל כסף בחזרה על קניות שאתם בכל מקרה מבצעים אונליין. מה שצריך לעשות הוא להירשם לאחד מהאתרים האלה, לתהקין את תוסף הדפדפן או לוודא שאתם עוברים דרך הקישורים הייחודיים שלהם (לאחר ההרשמה!) ואז לקבל החזר כספי על הקניות שלכם. פשוט ודרך נפלאה להרוויח כסף בחזרה.
  1. תצמצמו הוצאות

כדי שהמילה אוברדרפט לא תיקשר לחשבון הבנק שלכם, אתם צריכים למצמצם את ההוצאות שלכם בכל תחום אפשרי, להלן כמה תחומים שניתן לצמצם בהם הוצאות:

    • ביגוד
    • הנעלה
    • רכב
    • בילויים וחופשות וכו'

 רלוונטי: עבודה מהבית לאמהות

  1. צרו תקציב ונסו לעמוד בו

הכינו לעצמכם תקציב קבוע עבור כל אחת מההוצאות שנכתבו לעיל. ניתן לעשות זאת באמצעות טבלת אקסל. מומלץ להשתמש בטבלה לחישוב הוצאות והכנסות של פיננקה. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם רואים את החשבון שלכם במבט מאקרו ועוקבים אחר כל הוצאה. זו הדרך הנכונה לצאת מהמינוס.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

4. קחו יועץ פיננסי

זו לא בושה לבקש ייעוץ פיננסי מיועץ מומחה לניהול כלכלת המשפחה. אם מצבכם הפיננסי אינו מאפשר לכם לשכור שירות כזה, אפשר להשתמש בישרות של עמותת פעמונים המעניקה ייעוץ וכלים בחינם למשפחות עם מצב כלכלי לא טוב.

מה לא לעשות בשביל לצאת מהמינוס

אם אתם מרוכזים בשאלה – איך לצאת מהמינוס? כדאי שתחשבו גם על הצד ההפוך של המטבע, באיזה דרכים לא מומלץ לצאת מהמינוס. בדרך ליציאה מהמינוס, תשימו לב שאינכם מבצעים את הטעויות הבאות:

  1. לקחת הלוואות מחברים

כסף וחברים לא הולך טוב ביחד, אתם יכולים לסגור את המינוס גם בלי חברים (לפי ההנחיות שנכתבו לעיל). מומלץ להימנע מלקיחת הלוואת באופן כללי. אם אין שום ברירה אחרת, נסו לקחת הלוואה על חשבון קרן ההשתלמות או הפנסיה כי שם בדר"כ התנאים הכי טובים. קראו על אופציה נוספת: הלוואות חברתיות

  1. דחיית כתיבת ההוצאות

אל תתעצלו, תכתבו את ההוצאות שלכם ותעקבו אחריהם. בניית תקציב וניהולו היא אכן משימה לא פשוטה בל אתם תופתעו לגלות כמה כסף תוכלו לחסוך כל חודש.

רלוונטי: איך לחסוך כסף בכל חודש?

  1. להמשיל להשתמש באשראי

תשאירו את האשראי בבית ותתנהלו עם תקציב קבוע מראש באמצעות מזומנים, כך תוכלו לעקוב אחר ההוצאות שלכם ולצאת מהמינוס. אפשר גם לנסות את שיטת המעטפות.

קראו עוד: ניהול הוצאות בכרטיס אשראי

סיכום

עד כאן המדריך שלנו שיגרום לכם לסגור את המינוס בדרך הטובה ביותר.
אם אתם מרגישים שאינכם בנויים להליך זה כעת, אנו מזמינים אתכם להוריד תחילה את טבלת האקסל לחישוב ההוצאות של פיננקה ולהיווכח שמדובר בהליך פשוט שיכול לשנות את החיים שלכם.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים