ארנקים דיגטליים מומלצים למטבעות ביטקוין קריפטו

ארנק דיגיטלי מומלץ למטבעות קריפטו: 5 אפשרויות ומדריך כיצד לבחור ומה לעשות אח"כ

כניסה לתחום הקריפטו יכולה להרגיש כמו כניסה למבוך ללא מפה. שאלות מתחילות לצוץ בראשכם: מהו ארנק קריפטו? איך בוחרים נכון? האם אוכל לאבטח בו את המטבעות הקריפטוגרפיים שלי? הסקרנות המזמזמת מוגברת והחיפוש אחר בהירות הופך להכרח ולא לבחירה.

מטבעות קריפטוגרפיים עשויים להיות וירטואליים, אך השפעתם על המערכת הפיננסית הקונבנציונלית היא אמיתית ככל שתהיה. עם זאת, בדיוק כמו כסף מסורתי, מטבעות קריפטוגרפיים זקוקים לבית – בית דיגיטלי – הידוע גם בשם ארנק. החלטתי להסיר את המסתורין מהארנקים הדיגיטליים האלה ולהסביר מהיסודות ועד להיבטים הקטנים של בחירה, שמירה וניהול של המטבעות הקריפטוגרפיים שלכם. אז הצטיידו, קשרו את השרוכים הווירטואליים שלכם וצאו למסע לפענוח חידת ארנקי הקריפטו!

תוכן עניינים

ארנקי מטבעות קריפטוגרפיים: מה זה?

דמיינו ארנק דיגיטלי, לא שונה מזה שאתם נושאים בכיס. לדעתי זהו כלי חיוני הן למשקיעים מנוסים והן למצטרפים חדשים הטובלים את אצבעותיהם בעולם המרתק והמהיר של מטבעות קריפטוגרפיים. ללא ארנק קריפטו, המטבעות הדיגיטליים שלכם היו למעשה חסרי בית, ללא מקום בטוח  לשהות בו.

ארנק קריפטו משמש כלוקר דיגיטלי, המאחסן את המפתחות הפרטיים הייחודיים המקשרים אותך לנכסי הקריפטו שלך. הוא מתקשר ישירות עם בלוקצ'יינים שונים ומאפשר למשתמשים לשלוח, לקבל ולנטר את המטבע הדיגיטלי שלהם והכל ממקום אחד. בעוד שהם מגיעים בצורות רבות, כולל חומרה, תוכנה ואפילו נייר, כל ארנקי המטבעות הקריפטוגרפיים בנויים סביב הרעיון של אבטחה וטיפוח העסקאות הדיגיטליות שלך.

ארנקים אלה מבוססים על זוגות של מפתחות קריפטוגרפיים: המפתח הציבורי, הדומה למספר חשבון בנק והמפתח הפרטי, הדומה לקוד הכספומט שלך (PIN). עם כל כך הרבה סוגים לבחירה, הבנה של יסודות ארנקי מטבעות קריפטו היא קריטית לפני צלילה לשוק הקריפטו ההומה. בסעיפים הבאים, נחקור עוד יותר את הארנקים הדיגיטליים הללו ואת הדרכים לעשות בהם שימוש מיטבי.

למדו עוד: מטבעות קריפטו מובילים

5 ארנקי מטבעות קריפטוגרפיים מומלצים

אופיו הדינמי של עולם הקריפטו והביקוש הגובר לנכסי קריפטו הובילו לפיתוח ארנקים דיגיטליים רבים, אך לא כולם מציעים את אותן יכולות. הנה כמה אפשרויות מובילות שכדאי לך לשקול:

1. לדג'ר ננו אס פלוס ( Ledger Nano S Plus)

Ledger Nano S Plus בולט ברמת האבטחה הגבוהה שלו. הארנק הפיזי מאחסן את המפתחות הפרטיים שלך במצב לא מקוון, מה שמקטין מאוד את הסיכון לחדירה דיגיטלית. הוא תומך ביותר מ-5000 מטבעות קריפטוגרפיים והוא די ידידותי למשתמש.

ועכשיו לכבוד אירוע החצייה (Halving) יש מבצע על מבחר ארנקים ואפשר לקבל עד 50$ בשווי ביטקוין.

לעמוד המבצע

2. טרזור (Trezor)

אם אתם מחפשים ארנק חומרה המשלב אבטחה עם ניידות, Trezor היא אפשרות נהדרת. דגם Trezor One תומך במטבעות שונים וכולל ממשק משתמש ברור ואינטואיטיבי.

3. אלקטרום (Electrum)

כארנק תוכנה, Electrum ידוע במהירות שלו ובשימוש נמוך במשאבים, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור אלה עם כוח עיבוד מחשב מוגבל. זה תואם לארנקי חומרה לאבטחה מוגברת.

4. אקסודוס (Exodus)

Exodus הוא ארנק שולחני עם ממשק משתמש מעוצב במיוחד. הוא תומך במגוון רחב של מטבעות קריפטוגרפיים, והוא משתלב עם ארנק Trezor, ומציע גמישות מרובת פלטפורמות.

5. מיי אית'ר וולט (MyEtherWallet)

MyEtherWallet, כפי שהשם מרמז, תוכנן במיוחד עבור Ethereum ו- ERC-20 אסימונים. זהו ארנק מבוסס אינטרנט המאפשר שליטה מלאה על המפתחות הפרטיים שלך ומספק ממשק נקי לניהול הנכסים שלך.

איך יצרתי את הרשימה הזאת?

לצורך הכנת הרשימה, ערכתי מחקר מקיף על ארנקי הקריפטו השונים הזמינים כיום בשוק. בחנתי מאפיינים חשובים כמו רמת האבטחה, נוחות השימוש, התאמה למכשירים ניידים ונייחים ותמיכה במטבעות שונים. לאחר איסוף המידע, ארגנתי אותו בצורה ברורה וערכתי השוואה ביניהם על בסיס הקריטריונים השונים. בסופו של התהליך, גיבשתי דירוג של הארנקים המומלצים ביותר, תוך הסבר קצר על היתרונות והחסרונות של כל ארנק. המטרה הייתה לספק למשתמשים מידע מקיף ואובייקטיבי שיסייע להם לבחור את הארנק המתאים ביותר לצרכיהם.

בחירת ארנק הקריפטו הנכון

ככל שעולם המטבעות הקריפטוגרפיים ממשיך להתרחב, בחירת הארנק הנכון לאחסון הנכסים שלכם הופכת לצעד חיוני. לדעתי הבחירה שלכם יכולה להשפיע על העסקאות, האבטחה וחוויית הקריפטו הכוללת שלכם. מספר גורמים נכנסים לתמונה בתהליך החלטה זה. ישנם למעשה שלושה סוגים של ארנקים שיש לקחת בחשבון: ארנקי חומרה, ארנקי תוכנה וארנקי נייר – כל אחד עם היתרונות הייחודיים שלו (או חסרונות).

סוגי ארנקים שונים והיתרונות והחסרונות שלהם

  • ארנקי חומרה מומלצים לעתים קרובות בגלל יתרונות האבטחה שלהם. הם מאחסנים את המפתחות הפרטיים שלך במצב לא מקוון ובכך מפחיתים איומים מקוונים רבים. החיסרון, הם יכולים להיות יקרים ועשויים לדרוש קצת ידע טכני להתקנה.
  • ארנקי תוכנה (אפליקציות), לעומת זאת, נגישים וידידותיים למשתמש, אך הם עלולים להיות פגיעים לאיומים מקוונים כגון האקרים ותוכנות זדוניות ל-0
  • בסוף, ארנקי נייר מציעים פתרון לא מקוון למי שמחפש אפשרות אחסון 'קרה'. עם זאת, לאבד את ארנק הנייר שלך פירושו לאבד את הנכסים שלך.

שיקולים עבור אפליקציות ארנקים

בעולם המחובר לנייד של היום, אפליקציות ארנקים מצדיקים שיקול דעת משלהם. הם מספקים ממשק שנועד להקל על השימוש בסמארטפון שלך – אבל פגיעות, שוב, צריכה להיות דאגה. האפשרויות המובילות כוללות את Ledger (עבור חומרה), Exodus (עבור תוכנה) ו- Mycelium (עבור מכשירים ניידים).

אבטחת ארנק המטבעות הקריפטוגרפיים שלך

ארנקי מטבעות קריפטוגרפיים הם כספות דיגיטליות שבהן מאוחסנים הנכסים הדיגיטליים היקרים שלכם, כגון ביטקוין, את'ריום ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים. לכן, חשוב ביותר לתעדף אמצעי אבטחה כדי להגן על הנכסים שלך מפני איומים פוטנציאליים.

שיטות עבודה מומלצות לאבטחת ארנק

אחד ההיבטים הקריטיים לשמירה על הארנק הוא עדכון ותחזוקה קבועים של סיסמאות חזקות. מומלץ להשתמש בשילוב של תווים אלפאנומריים, סמלים ולהימנע משימוש בסיסמאות צפויות כגון ימי הולדת או שמות. לא פחות חשוב הוא הפעלת אימות דו-שלבי (2FA), המספק שכבת אבטחה נוספת מעבר לסיסמה הראשית בלבד.

הבנת והכנת גיבויי לארנק

גיבוי ארנק הוא עותק של הנתונים הפרטיים של הארנק  שבו תוכל להשתמש כדי לשחזר את המטבע הקריפטוגרפי  אם המכשיר שלך נגנב או נשבר. גיבוי זה צריך להיות מאוחסן במקום מאובטח, כגון כספת או כספת אישית, הרחק מעיניים סקרניות.

אמצעי אבטחה מתקדמים

אמצעי אבטחה נוספים כוללים שימוש בארנקים המאפשרים אימות ביומטרי – כגון טביעת אצבע וזיהוי פנים – לרמת אבטחה נוספת. ארנקים מרובי חתימות, אמצעי אבטחה נוסף, עשויים לדרוש יותר ממפתח אחד כדי לאשר עסקת ביטקוין, בדומה לרעיון של המחאה מרובת חתומים. 

ארנק קר או חם? מה עדיף?

כאשר נכנסים לעולם הקריפטו, התועלת הפוטנציאלית של ארנק חם או קר יוצרת לא פעם דילמה. הבנה קצרה של מה שהם מסמלים תעזור לעשות את הבחירה הנכונה. ארנקים חמים, בהיותם מחוברים לאינטרנט, מציעים נגישות ונוחות חלקות, מושלמים לעסקאות תכופות. עד כמה שהם נשמעים מושלמים, לדעתי הם נושאים סיכוני אבטחה מהותיים עקב פריצות מקוונות פוטנציאליות.

היתרונות והחסרונות של ארנקים קרים

ארנקים קרים, לעומת זאת, הם יחידות אחסון לא מקוונות, ולכן בטוחים יותר מפני איומים מקוונים. הם משמשים בעיקר לאחסון לטווח ארוך, והם דומים לכספת עבור המטבע הקריפטוגרפי שלכם. עם זאת, לדעתי השימוש בהם אינו נטול טרחה וגישה לכספים יכולה לפעמים לגזול זמן. בנוסף, אובדן המכשיר הפיזי שווה לאובדן כספים אם אינו מגובה כראוי.

הפיתרון: מציאת איזון

הבחירה בין ארנקים חמים וקרים תלויה במידה רבה בצרכים ובמטרות של הפרט. חלק מחובבי הקריפטו מעדיפים גישה היברידית, בעלת ארנקים חמים וקרים כאחד. פעולות המסחר היומיומיות יכולות להתבצע באמצעות ארנק חם, כאשר חיסכון משמעותי תחוב בבטחה בארנק קר. חשוב גם לבדוק את תאימות הארנק שלך למטבעות קריפטוגרפיים שונים לפני שתבצע בחירה סופית כדי להבטיח שצרכי המטבעות הקריפטוגרפיים המגוונים שלך ייענו.

למדו עוד: קניית ביטקוין

מהם מחירי הארנקים הדיגיטליים?

כאשר שוקלים שימוש בארנק דיגיטלי, יש לקחת בחשבון את מחירו. מודלי התמחור של ארנקים דיגיטליים משתנים מאוד, בהתאם לתכונות, האבטחה והשימושיות שלהם. ארנקים מסוימים זמינים בחינם, במיוחד אלה מבוססי תוכנה. עם זאת, הם בדרך כלל מייצרים הכנסות באמצעות עמלות עסקאות. עמלה קטנה עשויה להיגבות על כל עסקה שבוצעה, כך שהמחיר הזול הוא שהופך ארנקים כאלה לכל כך מושכים.

מצד שני, ארנקי חומרה כרוכים לעתים קרובות בעלות רכישה חד פעמית. ארנקים אלה נוטים להיות יקרים יותר, בהתחשב באופי שלהם לספק אחסון קר ופרטיות משופרת. המחיר לארנקים כאלה נע בדרך כלל בין 50 ל-200 ש"ח. לדוגמה, Ledger Nano S הפופולרי מתומחר בסביבות 300-400 ש"ח.

ארנקים המציעים תכונות מיוחדות כגון אימות ביומטרי או תמיכה בריבוי מטבעות עשויים גם הם לדרוש מחיר גבוה יותר. יתר על כן, חלק מהארנקים פועלים במודל מנוי, וגובים תשלום חודשי או שנתי עבור שירותי פרימיום. עלי להדגיש, בתוכנית הגדולה של השקעה במטבעות קריפטוגרפיים, העלות של ארנק דיגיטלי חזק היא הוצאה מוצדקת להבטחת אבטחת הנכסים הדיגיטליים שלך. זכור לשקול את האיזון בין עלות ותכונות בעת בחירת ארנק דיגיטלי.

רלוונטי: השקעות בקריפטו למתחילים

מה עושים לאחר רכישת ארנק דיגיטלי?

לאחר השלב החשוב ביותר של רכישת ארנק דיגיטלי, יש רצף חשוב שיש לעקוב אחריו כדי להבטיח שהמטבעות הקריפטוגרפיים שלך מאוחסנים בבטחה.

השלב הראשון הוא הגדרת הארנק. תהליך ההגדרה משתנה מארנק אחד למשנהו. עם זאת, בדרך כלל תתבקש להגדיר סיסמה חזקה. פעולה זו מגנה על הארנק  מפני גישה לא מורשית. זכרו, אבטחה צריכה תמיד להיות בראש סדר העדיפויות בעת התמודדות עם ארנקי מטבעות קריפטוגרפיים.

התקנה והגדרה של ארנק דיגיטלי

לאחר שנבחרה סיסמה מאובטחת, השלב הבא כולל את ההתקנה וההגדרות של הארנק. תהליך זה שונה גם בין ארנקים, כאשר חלקם פשוטים יותר מאחרים. במהלך שלב זה, בצעו הוראות עבור עותק גיבוי של הארנק. תאונות קורות, ובמקרה של תקלה במכשיר, גיבוי הוא פוליסת ביטוח שתבטיח שלא תאבדו את הנכסים שלכם.

הוספת מטבעות קריפטוגרפיים

כשהארנק מוגדר ומגובה, הגיע הזמן להוסיף קצת מטבעות קריפטוגרפיים. לא משנה כמה מטבעות קריפטוגרפיים שונים אתם מתכננים לאחסן, זכרו לעקוב אחר עסקאות ונכסים לעיון עתידי באמצעות כלי ניהול ארנק.

רלוונטי: בורסות קריפטו מומלצות

איך לומדים יותר על התחום?

התעדכנות בהתפתחויות האחרונות בעולם הדינמי של מטבעות קריפטוגרפיים היא קריטית. הצטרפות לקהילות cryptocurrency והשתתפות בקורסים רלוונטיים מציעה שפע של ידע. כנסים וסמינרים מקוונים מאפשרים אינטראקציה עם מובילי התעשייה. כשאתם חוצים את מסע הקריפטו שלכם, ארגון הארנק הדיגיטלי שלכם הוא רק ההתחלה. המשיכו לטפח את ההבנה שלכם בתחום כדי להיות שחקן חכם ומאובטח בעולם הנכסים הדיגיטליים.

אני ממליץ על קורס מסחר בקריפטו TradingIL בהנחייתו של דניאל נבון. מדובר בקורס אונליין למסחר בקריפטו הכולל 8 שיעורים מרתקים אשר יכניס אתכם לתחום המטבעות הוירטואלים בצורה מקצועית

במהלך קורס הקריפטו תלמדו בין היתר: ניתוח טכני, ניתוח פונדמנטלי , אסטרטגיות מסחר מקצועיות, ניהול סיכונים, השתתפות בהנפקות, NFT, מטא וורס ותכנים מלאי ערך נוספים.

למדו עוד: איך קונים קריפטו? | מסחר בביטקוין

מחשבות אחרונות

וכך, לאחר שסקרנו את עולם ארנקי המטבעות הקריפטוגרפיים, נכון להסיק כמה מסקנות מרכזיות. ראשית, בחירת הארנק המתאים היא צעד קריטי להצלחה בשוק הקריפטו. עליכם לשקול היטב את הצרכים והמטרות שלכם ולאזן בין גורמים כמו אבטחה, נוחות, סוג המכשיר והיקף התמיכה במטבעות שונים.

שנית, על אף שהשקעה בארנק איכותי עשויה לעלות כסף, זוהי בהחלט עלות הכרחית להגנה על נכסיכם הדיגיטליים. מומלץ בחום להשקיע בפתרון חזק ומאובטח, בין אם ארנק חומרה או תוכנה.

לבסוף, זכרו כי הצלחתכם בעולם הקריפטו תלויה לא רק בבחירת הארנק הנכון, אלא גם בהמשך למידה והתעדכנות בתחום המשתנה במהירות. הצטרפו לקהילות, עקבו אחר החדשות וקחו חלק בקורסים וכנסים כדי להישאר במגמות העדכניות ביותר. עם הגישה הנכונה והארנק המתאים, אתם בוודאי תצעדו בדרך הנכונה להצלחה בעולם הנכסים הדיגיטליים המפותח הזה.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים