הכנות לפני מעבר דירה לחול

הכנות לפני מעבר דירה לחול

מעבר דירה לחו"ל הוא צעד משמעותי בחייו של אדם, רצוף בהתרגשות לצד אתגרים רבים. תהליך זה דורש תכנון יסודי, ארגון קפדני וביצוע מדויק של פעולות רבות. מדריך זה נועד להקל על תהליך המעבר ולספק הנחיות מפורטות בכל שלב ושלב.

ביטוח לאומי ומס הכנסה

גם אם אתם עוברים לגור בחו"ל, אתם עדיין צריכים להמשיך לשלם ביטוח לאומי. אם לא תשלמו ביטוח לאומי, אתם למעשה מוותרים על מעמד התושבות שלכם. אז במידה ואתם מתכוונים לעבוד אצל מעסיק ישראלי בזמן השהות בחו"ל, הכל ימשיך כרגיל ואתם לא צריכים לעשות שום פעולה.

יחד עם זאת, חשוב לציין שאם אתם מתכוונים לעבוד בחברה מקומית, עליכם לעדכן מראש את הביטוח הלאומי על שינוי הסטטוס שלכם. הביטוח הלאומי מצידו יעדכן אתכם על גובה התשלום החודשי שתצטרכו לשלם לו.

לגבי מס הכנסה, גם במקרה הזה אם אתם ממשיכים לעבוד אצל המעסיק הישראלי שלכם, לדעתי לא תצטרכו לבצע שום פעולה. אם אתם מתחילים לעבוד אצל מעסיק מקומי, את המס ששילמתם עד עכשיו למס הכנסה תצטרכו לשלם למדינה שאליה אתם עוברים, אך בד בבד לדווח על תשלומי המס הללו למס ההכנסה בישראל.

אחסון תכולת דירה במחסנים

אם אתם עוברים לחו"ל לזמן קצר, תמיד תוכלו להיעזר בחברים או בני משפחה ולאחסן אצלם את התכולה שלכם. לעומת זאת, אם אתם עושים רילוקיישן לטווח ארוך, מומלץ כמובן לשכור שירות של אחסון תכולה במחסנים ייעודיים.

לפני שאתם בוחרים את החברה שממנה תשכרו את השירות, אנחנו ממליצים לכם לעשות את כל הבדיקות המקיפות לפני כן. בדקו מה המחירים המקובלים בשוק, ודאו שהמחסנים מאובטחים, נקיים ונגישים. אתם הולכים לשהות בחו"ל זמן רב, זה יהיה מאוד מורכב להחליף חברת אחסון בזמן שהייתכם במדינה זרה.

ביטוח בריאות

אז אם בארץ יש לכם את קופת החולים והביטוח שהיא מציעה, הרי שבמקרה של מעבר לחו"ל אתם צריכים לעשות ביטוח רפואי. הביטוח הרפואי יכסה אתכם בכל הקשור לבריאות המשפחה שלכם, בדיקות דם, צילומים ועוד. חשוב לציין, מדובר בביטוח רפואי פרטי וגם כאן מומלץ לעשות סקר שוק, לבדוק את המחירים השונים והתנאים שחברות הביטוח מציעות.

מגורים ומסגרות לילדים

לפני שאתם עושים רילוקיישן, אנחנו ממליצים לכם לצאת למדינה שאליה אתם עוברים ולבדוק אופציות של מגורים. מומלץ מאוד להיעזר במתווך ישראלי שיכיר לכם את הסביבה שאליה אתם עוברים וכמובן יעזור לכם למצוא דירה שעונה על כל הצרכים שלכם.

מבחינת החינוך, מומלץ מאוד לברר אופציות למסגרות עבור הילדים, זה יכול להיות מעט מורכב. גשו לגנים ולבתי הספר, בדקו את התנאים, אולי תרצו להכניס את ילדיכם לבית ספר יהודי, הכל תלוי בצרכים שלכם. התחילו בתהליך הזה מבעוד מועד על מנת שלא תמצאו את עצמכם בדקה התשעים ללא מסגרות לילדים.

הכנה נפשית

הכנה נפשית יסודית לדעתי היא המפתח להתמודדות מוצלחת עם קשיים אלו והפיכת הרילוקיישן לחוויה חיובית ומעצימה.

גם אתם וגם הילדים שלכם תצטרכו להתמודד עם אתגרים חדשים שעד היום לא התמודדתם איתם:

תרבות חדשה: מנהגים, ערכים, אמונות וסדרי יום שונים.

שפה חדשה: קשיי תקשורת והבנה של שפה זרה.

סביבה חברתית חדשה: יצירת קשרים חברתיים חדשים והתנתקות מהחוג החברתי הקיים.

געגועים: געגועים למשפחה, חברים וכמובן לבית שהשארנו מאחור בישראל.

קשיי הסתגלות: קשיים בירוקרטיים מורכבים, מציאת עבודה, דיור ועוד.

כל אלו עשויים להוביל לתחושות של חרדה, לחץ, דיכאון, בדידות, קשיי שינה ועוד. הכנה נפשית מקדימה תאפשר היכרות טובה יותר עם האתגרים הצפויים ותסייע בפיתוח מנגנוני התמודדות יעילים.

תלמדו על המדינה שאליה אתם עוברים ביחד עם הילדים, תרבות, מנהגים, שפה, גיאוגרפיה, אקלים ועוד. חשוב לציין, לא לצפות להתאקלמות מיידית ולזכור שמדובר בתהליך הדרגתי. השתתפו בפעילויות חברתיות, הצטרפות לקבוצות עניין מקומיות ובמקרה של קשיים משמעותיים, פנייה לפסיכולוג או גורם מקצועי אחר.

לסיכום, הכנה יסודית תעזור לכם להקל על המעבר ולהפוך את הרילוקיישן לחוויה חיובית ומצליחה. זכרו, ידע הוא כוח! ככל שתדעו יותר על המדינה החדשה ועל התהליך עצמו, כך תהיו מוכנים טוב יותר להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שצפויים לכם.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים