ניהול כלכלי נכון

אפליקציות מומלצות לבדיקת החזר מס הכנסה באופן מקוון

אתרי החזרי מס מקוונים וגרסאות הנייד (אפליקציות) הנלוות שלהם שינו באופן קיצוני את האופן שבו אנשים בישראל מגישים בקשות החזר לרשויות המס. במקום לאסוף אינספור טפסים וללכת פיזית למשרדי מס הכנסה, כעת יש לך סבירות כמעט באותה מידה שתפנה לשירותים ותוכנות ייעודיים שייעלו ופשטו את התהליך.

תוכן עניינים

 

כיום,  ניתן להכין ולהגיש את המסים שלך לחלוטין מהטלפון או הטאבלט שלך, גם אם מצב המס שלך מורכב. אתה יכול גם להשתמש באפליקציות לנייד על מנת לבדוק את סטטוס ההחזר שלך לאחר הגשת ההגשה.

בחלק מהשירותים שנסקור בכתבה, חלקם משתמשים באתרי אינטרנט במקום אפליקציות והם מתאימים עצמם לגודל המסך ולסוג הקלט הנדרש למכשיר בו נעשה שימוש (במה שנקרא עיצוב רספונסיבי). הממשק והאלמנטים עשויים להיראות מעט שונים, אך הפונקציונליות נשארת זהה.

באופן כללי, הייתה פחות חדשנות באפליקציות החזרי המס של השנה לעומת ההתקדמות שראינו בשנה שעברה (שנת הקורונה). זה עשוי להיות תוצאה של צוותי פיתוח ותמיכה שעדיין עובדים מהבית ומתמודדים עם השפעות אחרות של מגיפת COVID-19. ובכל זאת, כל החברות שאתריהן בדקנו הצליחו לעדכן את השירותים שלהן לשנת המס 2021 ובמקרים מסוימים לבצע שיפורים. השיפורים הללו עוברים לגרסאות הנייד שלהם.

איך הרכבנו את רשימת האפליקציות להחזרי מס?

על מנת להרכיב את הרשימה הזאת עשינו סקר רחב באינטרנט ומאגרי מידע נוספים ואספנו את האפליקציות הפופלאריות ביותר שזכו או למספר ההורדות הגבוהה ביותר או לציונים הגבוהים ביותר. כמו כן בדקנו את התכונות של כל אפליקציה, את המחיר (או העמלה) שהיא גובה, שירות הלקוחות ואחוזי ההצלחה שלה (במידת האפשר).

מה זה אפליקציה להחזרי מס באינטרנט?

אפליקציות להחזרי מס הכנסה הן כלים שאתה יכול לגשת אליהם ממכשירי ה-iOS או האנדרואיד שלך כדי להגיש בקשה להחזר מיסים ישירות מהטלפון שלך. אפליקציות אלו מסופקות על ידי ספקי תוכנות מס מסחריות ומתחברות בצורה חלקה לתוכנות המס המקוונות שלהן. בדרך כלל לא תשלם שום דבר עבור האפליקציה ולא תצטרך לשלם עמלה לספק עד שתהיה מוכן להגיש את דוחות המס שלך.

מי זקוק לאפליקציות להחזר מס?

התהליך של קבלת החזר מס לצערנו הוא לא פשוט עבור כל אחד. אתר רשות המיסים לא הכי אינטואיטיבי ודי מסובך באופן כללי. נדרשים להמציא הרבה טפסים שלא תמיד יודעים מאיפה להשיג וכיצד למלא אותם ואיפה לשלוח אותם. השימוש באפליקציות מסוג זה מפשטות את התהליך כי הכל נעשה דיגיטלית בעזרת ממשק נוח וידידותי וגם קיימת תמיכה במידת הצורך.

האם כדאי להשתמש אפליקציה להחזרי מס?

באופן עקרוני, כל שכיר שהיה לו שינוי במצבו המשפחתי, נולדה לו ילד או ילדה, שינה מקום עבודה, משכורתו לא קבועה בכל חודש, השיג תואר אקדמי, היה לו שינוי במצבו הבריאותי מומלץ עבורו להתחיל בתהליך של החזר מס.

קראו עוד על החזר מס לשכירים

תכונות של אפליקציית החזרי מס

אם אתם מחפשים מקום נוח להגשת החזרי המס שלכם, הייתי ממליץ לנסות לחפש את התכונות הבאות בכל אחת מהאפליקציות:

מצבך הייחודי – ראשית הכל האפליקציה חייבת להתאים למצבך הנוכחי, לכן עליך לוודא קודם שהיא תומכת בכך. למשל אם אתה עצמאי ושכיר ביחד או אם אתה משקיע דרך ברוקר זר.

אבטחה – בימינו אלה, כשאיומי הסייבר עולים מדי יום בחדשות חושב לוודא שהאפליקציה שתבחר בה משקיעה באבטחת המוצר שלה ודואגת לפעול כל פרוטוקולי האבטחה החמורים ביותר.

עלות – אני דוגל בעובדה שכל מה שבאינטרנט צריך להיות בחינם, אך כל בעל עסק ראשי לקחת כסף עבור השירות שלו. רוב האפליקציות גובות את העמלות שלהם רק במידה והצליחו להשיג עבורכם החזר. זה דבר טוב ויש לשים לב אליו במידה וזה אחרת. טווח העמלות שראינו הוא בין 9.5% ל- 17% ויש אפליקציות שגובות עבור מנוי שנתי.

תמיכה – עוד תכונה שאין להתעלם ממנה, היא היכולת של האפלקיציה לתת מענה לשאלות. כמה באמת זמין עבורך שירות הלקוחות. באיזה שעות ובאיזה אופן. יש אפליקציות שנותנות מענה טלפוני ויש כאלה שרק במייל או בוואטצאפ. שימו לב לכך.

רלוונטי: אפליקציות לתשלום בתחבורה ציבורית

איזו אפליקציה להחזרי מס היא הטובה ביותר עבורך?

אנחנו מציעים לך לבדוק בצורה רופפת לפחות כל אחת מהאופציות שהצענו כאן. אין צורך להירשם לכל אחת מהן אבל כן לעבור על האתרים שלהם ולקרוא את התנאים ואת מדור השאלות הנפוצות. פרטים אלו ביחד עם המידע במאמר הזה יעזרו לך לגבש דעה מבוססת איזו אפלקיציה יכולה להתאים לך ועבור מצב המס הייחודי שלך.

מבט על: אפליקציות החזרי מס המומלצות ביותר

אספנו עבורכם את שלושת האפליקציות\פלטפורמות לעשות החזרי מס\תיאום מס באינטרנט

FinuppFibotax:on
מחיר9.5% מההחזר
כולל מע"מ
משתנה8 ש"ח לחודש. 69 ש"ח לבדיקה רטרואקטיבית
זמן הבדיקהעד 48 שעותלא מצוייןתוך שלושה ימים מרגע ההרשמה
עוד משהומשיגים עליונות באמצעות התייעלות, אוטומציה וטכנולוגיהמתאים למשתמשי מטבעות קריפטו, למשקיעים באמצעות ברוקרים בחו"להתוכנה כל שנה תזכיר לך להגיש את המסמכים אוטומטית

אפליקציות החזרי מס באינטרנט המומלצות ביותר

פינאפ (Finupp)

Finupp נקנתה בשנת 2021 על ידי מיטב ד"ש, פינאפ היא פלטפורמה להחזרי מס באינטרנט. הפלטפורמה, אשר טוענת שהיא הזולה ביותר באינטרנט, מתגאה בכך שהיא פועלת ביעילות ייתרה בתפעול ובשיווק, בעלות אוטומציות שונות, יש לה יכולות טכנולוגיות מובילה והם מתמקדים בפלח שוק ספציפי – אנשים מאורגנים (?). 

תהליך החזרת המס בפינאפ מורכב מ-3 שלבים: שאלון קצר, העלאת טפסים, קבלת מייל עם פרטי ההחזר.

הבדיקה היא בחינם, אך עלות הטיפול היא כ-9.5%  (כולל מע"מ) מההחזר .

בקרו את Finupp או קריאת ביקורת על Finupp

החזר מס עם Finupp

בדיקה חינם של זכאות להחזר מס ו-10% הנחה לגולשי פיננקה בהגשת הדו"ח.
גולשי פיננקה קיבלו כבר למעלה מ-30,000 ש"ח בחזרה. רוצים גם?
להרשמה עם ההנחה לחצו על הכפתור
הטבה מפנקת

Fibo

פיבו היא סטארטאפ קטן המעניק שירות דיגיטלי להחזרי מס, הוקם ב-2018 מתוך אמונה לשלב טכנולוגיה על מנת לצמצם בירוקרטיה. תהליך הבדיקה הוא חינמי ולוקח כ-2 דקות לפי האתר במהלכו תמלאו שאלון קצר ואחריו מגיע שלב איסוף הטפסים (לוקח עד חודשיים לפי האתר) ולאחר מכן יעדכנו אתכם בגובה ההחזר שמגיע לכם עבור 6 השנים האחרונות.

לפי עמוד המחירון של Fibo, עבור החזר של עד 250 ש"ח השירות יהיה בחינם. במידה וההזחר יהיה מעל 251 ש"ח ועד 12,500 ש"ח העלות תהיה כ-12% מגובה ההחזר. עבור החזר של מעל ₪12,501 תדרשו לשלם ₪1,500 מחיר קבוע.

לפיבו יש עמוד שאלות ותשובות מפורט מאוד, מחשבון\סימולציה בעמוד המחירון שמאפשר לכם לראות כמה תצטרכו לשלם וכמו כן אפשרויות תמיכה במייל ובאווטצאפ. 

טקסאון (tax:on)

טקסאון היא פלטפורמה דיגיטלית המציעה לרכוש מנוי חודשי בעלות של 8 ש"ח בחודש המאפשרת מעקב אחר הזכאויות השונות של הלקוח והגשה שנתית קבועה של הבקשות להחזר. taxon מגישה עבורך את הבקשה לקבלת החזר מס ובנוסף, בדיקה של שש שנים לאחור תעלה לכם 69 שקל, אך אופציה זו פתוחה למנויים בלבד. היתרון של taxon הוא שאפשר להיות מנוי לשירות שלה למשך שנים ולעולם לא תשכחו לבקש החזר מס.

שאלות נפוצות על אפליקציות להחזרי מס

לא, השירות איננו ניתן בחינם. כל אפליקציה עובדת במודל שונה. חלקן גובות אחוזים (רק עבור הצלחה) הנעים בין 9.5% ל-17% באפליקציות שבדקנו. ישנם אתרים שייגבו סכום קבוע חד פעמי ויש כאלו שייגבו תשלום שנתי.

כן, בהחלט יכול לקרות מצב שבו ייתגלה כי אתה חייב מס למס הכנסה. במקרה כזה, תוכל להחליט, טרם הגשת הטפסים האם אתה מעוניין להמשיך בתהליך.

במסגרת התהליך תצטרכו להמציא מגוון טפסים שרובם בעלי פרטים סופר אישיים. אפליקציות אלו מודעות לכך וחלקן אפילו מאפשרות העלאת מידע בצורה אנונימית (ככל הניתן). לכן חשוב לשים לב להצהרות האבטחה של החברות האלו ולוודא שהם עומדים בכולן.

אלטרנטיבות

במקרה הזה עומדת בפניכם 2 אלטרנטיבות:

  1. לפנות לרואה חשבון. תהליך אשר עלול להיות ארוך (כי קודם צריך למצוא אחד), ללכת אליו (רוב המקרים פיזית) וכל התהליך עלול להיות ממושך משמעותית וגם יקר. 
  2. לעשות הכל בעצמכם – דבר אשר ידרוש ממכם לאסוף לבד את כל הטפסים, להגיש את הבקשה באתר רשות המיסים או ללכת פיזית לפקיד השומה הקרוב אליכם (ולבדוק איפה זה יוצא)..

סיכום

לקבל כסף בחזרה מהמדינה זה תמיד כיף ובאמצעות הכתבה הזאת נוכחתם לדעת שהתהליך לא חייב להיות קשה ויקר. מומלץ להשקיע כמה דקות במילוי השאלונים של אחת מהחברות האלה ולהתחיל את התהליך ומי יודע, אולי תגלו שאתם זכאים להחזר.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים