איך להשקיע בנאסדק

איך להשקיע במדד הנאסד"ק? איך קונים? איפה? [מדריך השקעה ב-NASDAQ]

אם גם אתם השקעתם בשוק ההון בוודאי שמעתם על מדד נאסדק. ייתכן כי לא באמת ידעתם למה הכוונה והיכן זה פוגש אתכם בעת ההשקעות האישיות שלכם בשוק ההון. המאמר שלפניכם נועד בדיוק עבורכם, על מנת לעשות לכם סדר בכל מה שקשור למדד נאסדק, צורות ההשקעה שבו, היתרונות המרכזיים שלו וקהל היעד המרכזי שלו.

תוכן עניינים

מה זה מדד נאסדק?

מדד נאסדק (NASDAQ) יצר לאור בשנת 1985 בבורסה שבארצות הברית, ועד היום הוא מדד מוביל ופופולארי בשוק השקעות ההון. מדד נאסדק מגיע עם היסטוריה של ביצועים מוצלחים במיוחד ומרוויחים עבור המשקיעים במניות, מה שהופך אותו למוכר ונחשק בקרב סוחרים רבים ומשקיעים בשוק ההון. מדד נאסדק הוא תנודתי למדי, אך עדיין היסטוריית הביצועים שלו גורמת לו להישאר כל העת על המפה ולהיות נבחר על ידי משקיעים שרואים בו את המדד האידיאלי.

רלוונטי: מדדים נוספים | קרנות מחקות מדד

מדד הנאסדק 100 שנה נקודותתנודות מדד ה0נאד"ק ב-100 השנים האחרונות מקור: macrotrends

היתרונות המרכזיים של מדד נאסדק

ההשקעה במדד הנאסד"ק היא בחירה פופולרית ומבוקשת בקרב משקיעים ברחבי העולם. הנה כמה יתרונות להשקעה במדד הנאסד"ק:

  • פיזור – המדד מפזר את ההשקעה ואת הסיכונים הטמונים בה, על פני 100 חברות אשר מאוגדות תחת המדד. מה שמאפשר ביזור סיכונים ואי תלות במניה אחת מסוימת. הפיזור מאפשר ביזור נכון של ההשקעה, ובעקבות כך הפחתת סיכונים משמעותית שנובעת בעקבות הפיזור של ההשקעה על פני מאת החברות במדד.
  • השקעה בחברות הזנק – בגלל המגוון הרחב של חברות טכנולוגיה בנאסד"ק, השקעה במדד זה מעניקה למשקיעים הזדמנות להשקיע בחברות סטארט-אפים וחדשנות. המדד משתנה ומתעדכן עם הזמן, כך שניתן למצוא חברות צעירות ומבטיחות בתחום הטכנולוגיה ולהשקיע בהן במהלך שלביהן המוקדם.
  • השקעה לטווח קצר – עוד יתרון משמעותי במדד נאסדק, נובע מרמת הנזילות הגבוהה שלו, אשר מאפשרת לבצע גם השקעות לטווח קצר אשר יכולות להרוויח למשקיעים למרות היותן לטווח הקצר. הנזילות נובעת מן החשיפה הרחבה של מדד נאסדק ורמת הפופולאריות הגבוהה שלו.

  • נגישות, שקיפות ומידע – דווקא בגלל שמדד נאסדק הוא מוכר כל כך, קל הרבה יותר לקבל עליו מידע בזמן אמת, ולהיות חשופים כל העת מתוך שקיפות מלאה להתנהלות של החברות המאוגדות בתוכו. ניתן למצוא פלטפורמות מגוונות שעל ידן אפשר להיות מעודכנים שאופן שוטף במידע הקשור למדד נאסדק.

רלוונטי: איך משקיעים במדדים | איך משקיעים במדד תל אביב 125?

איך משקיעים במדד נאסדק?

אז איך משקיעים במדד נאסדק? בשלב הראשון פותחים חשבון מסחר ייעודי על ידי ברוקר איכותי, בשלב השני בוחרים את אסטרטגיית ההשקעה שהכי מתאימה לתיק ההשקעות שלכם, בשלב השלישי בוחרים בקרן הסל שתואמת את אסטרטגיית ההשקעות שלכם. אם אין לכם עדיין חשבון מסחר, תוכלו לפתוח חשבון בולקבל הטבות באחד מהברוקרים למטה:

מיטב טרייד

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 100 ש"ח מתנה, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לסוף שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים
מינימום נמוך

אקסלנס טרייד

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.
פטור מדמי ניהול

אינטראקטיב ישראל

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 - המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) - הוראת קניה בהוראת קבע - מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי - לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה
עד 50$ החזר עמלות

IBI טרייד

מינימום השקעה 15,000 ש"ח - מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנה מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה
בונוס גבוה

קולקטיב מבית אינטראקטיב ישראל

מערכת מסחר חברתי המאפשרת להתחבר אל מנהלי השקעות מובילים ולהשקיע בדיוק כמוהם. בלי לפספס הזדמנויות ובצורה שקופה, קלה ואוטומטית.
חודש התנסות חינם

מדריכים נוספים: השקעה במניות למתחיליםהשקעות בבורסה למתחיליםקניית מניות

למי מתאים להשקיע במדד נאסדק?

מדד נאסדק מתאים להשקעה עבור משקיעים אשר הנזילות חשובה עבורם וגם אפיק ההשקעה לטווח הקצר. בנוסף ההשקעה מתאימה עבור משקיעים פאסיביים אשר אינם מעוניינים להשקיע בניתוח מעמיק של כל מניה ומניה להשקעה, ואשר מעוניינים לבזר את הסיכונים שלהם מבלי לשים את כל הביצים בסל אחד.

ראה עוד בנושא: בתי השקעות מומלצים | השוואת בתי השקעות

מהם חסרונות ההשקעה בנאסד"ק?

  • סיכון גבוה: הנאסד"ק הוא מדד רגיש לתנודות בשוק ההון ובמחירי המניות. זה עשוי לגרום לתנודות משמעותיות בהשקעה ולסיכון שמשקיעים עשויים לספוג הפסדים כבדים כאשר המדד יורד.
  • תלות בחברות טכנולוגיה: מדד הנאסד"ק מתמקד בחברות טכנולוגיה וסטארטאפים. לכן ייתכן שיהיו קשיים למשקיעים להשקיע בתחומים אחרים המעניינים אותם. זה יכול להגביל את המגוון של ההשקעות שניתן לבצע ולהגביל את ההזדמנויות השונות שיכולות להיות זמינות למשקיעים.
  • תלות בשוק האמריקאי: הנאסד"ק הוא מדד עם חברות אמריקאיות מובילות. זה משמעותי במיוחד עבור משקיעים ישראלים שמחזיקים בתיקי השקעות גלובליים ולא רוצים להיות תלויים במדד שמתמקד בשוק אמריקאי בלבד.

רלוונטי:

ההבדל בין נאסד"ק לנאסד"ק 100

המדד המשולב של נאסד"ק מורכב מכל המניות המקומיות והבינלאומיות של נאסד"ק הרשומות בבורסת המניות של נאסד"ק בעוד שמדד נאסד"ק 100 הוא מדד צמיחה של מניות גדולות וכולל 100 מהחברות הלא פיננסיות המובילות המקומיות והבינלאומיות על סמך שווי השוק.

למדו עוד: קרנות נאמנות | קרן כספית | קרנות כספיות מומלצות | למדו על קרנות איריות

ההבדל בין מדד נאסדק למדד -S&P 500

בעוד שמדד נאסדק מתעסק בעיקר עם חברות בתחום הטכנולוגי וב-100 חברות מובילות בלבד, מדד -S&P 500 כולל בתוכו 500 חברות מתחומים שונים ומסקטורים מגוונים בתעשייה. כך שקיים פעם רחב גם במטרת המשקיעים במדדים וגם בתשואות, כאשר מדד מדד -S&P 500 הוא מגוון ורב אפיקים ותנודתיות.

רלוונטי: מסחר חברתי | מסחר מוקדם \ מאוחר בבורסה

קרנות נאסד"ק מובילות

להלן כמה קרנות נאסד"ק מומלצות לפי אתר TheFool, נכון לתאריך 18.04.2023 (לא המלצה)

קרן סל וסימולנכסים בניהול (דולרים)יחס הוצאותתיאור
Invesco QQQ Trust (NASDAQ:QQQ)171.5 מיליארד0.20%קרן שעוקבת אחר ה- Nasdaq-100.
Fidelity Nasdaq Composite Index ETF (NASDAQ:ONEQ)4.4 מיליארד0.21%קרן העוקבת אחר המדד המשולב של נאסד"ק.
Direxion Nasdaq-100 Equal Weighted Index Shares (NASDAQ:QQQE)603 מיליון0.35%קרן במשקל שווה העוקבת אחר ה- Nasdaq-100.
Invesco Nasdaq Next Gen 100 ETF (NASDAQ:QQQJ)735 מיליון0.15%קרן שעוקבת אחר מדד הדור הבא של נאסד"ק 100, 100 החברות הגדולות הבאות אחרי ה-Nasdaq-100.
Invesco Nasdaq Internet ETF (NASDAQ:PNQI)530 מיליון0.60%קרן העוקבת אחר מדד ה-Nasdaq CTA Internet, מדד של עסקים הקשורים לאינטרנט.

שאלות נפוצות על השקעה בנאסד"ק

במדד הנאסד"ק מופיעות חברות מובילות בתחום הטכנולוגיה כמו אפל, אמזון, מיקרוסופט, פייסבוק (מטא) ואלפאבית (Google).

תנודות המדד הנאסד"ק מתחשבות בשינוי המחירים של המניות המורכבות במדד. ככל שיהיו שינויים גבוהים יותר במחירי המניות המרכיבות את המדד, כך תהיה התנודות גבוהה יותר במדד עצמו.

בהחלט מומלץ להבין את יסודות שוק ההון וכן ללמוד את התנהלותו של המדד והחברות המובילות בו. 

מדד הנאסד"ק מחושב על פי שקלול שלושה מרכיבים עיקריים: מחיר המניה, שווי השוק ומספר המניות המורכבות במדד.

בכדי לחשב את הנקודות של הנאסד"ק, החברה המתחזקת את המדד עוקבת אחרי מחירי המניות המורכבות במדד. כאשר מחירי המניות עולים כלפי מעלה, הנקודות של המדד עולות, וכאשר מחירי המניות יורדים, הנקודות יורדות. השיטה גם משקללת את המניות בהתאם לשווי השוק שלהן, כך שחברות עם שווי שוק גבוה יותר ישפיעו יותר על המדד מאשר חברות עם שווי שוק נמוך יותר.

בנוסף, החברה מתעדכנת באופן תקופתי במספר המניות המורכבות במדד ובתכולתן, כך שכל שינוי במספר המניות או בחברות המורכבות יכול להשפיע על הנקודות של המדד.

לסיכום

כעת גם אתם יודעים מהו מדד נאסדק ומהי רמת הפופולאריות שלו, כיצד משקיעים בו בפועל, למי מתאים להשקיע בו, במה הוא שונה מ-S&P 500?   ומהם היתרונות המשמעותיים שלו שגורמים לו להיות ערוץ השקעה מרכזי עבור משקיעים שונים שמעוניינים להרוויח מן ההשקעה במדד לאורך זמן.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון