חשבון בנק עסקי

האם כדאי לפתוח חשבון בנק נפרד לעסק?

יש כאלו שדם עסקי רווי אמביציה זורם להם בעורקים. לא תצליחו להנהיג מעליהם בוס, כי הם מנהלים בעצמם. הם מצוידים בראש גדול שלעולם לא יבין את עמיתיהם השכירים, מקבלי המשכורת החודשית הקבועה.

אם אתם משתייכים לזן הזה, אתם בוודאי יודעים שהתנהלות כלכלית נכונה היא שם המשחק ביצירת רווחים עסקיים. אתם בוודאי שואלים את עצמכם איפה כדאי לאכסן את ההכנסות  שתצטברנה לכם, כשהתהייה היא: האם כדאי לפתוח חשבון בנק נפרד לעסק?

מוזמנים לקרוא את כל האמת על הפרדת החשבון העסקי, את המסקנות תסיקו לבד.

תוכן עניינים

 

מה ההבדל בין חשבון עסקי לחשבון לעסק?

גם אם שני הביטויים מהכותרת נשמעים כמו מילים נרדפות, יש לדעת שקיים הבדל גדול ביניהם.

חשבון עסקי הוא חשבון המוגדר ע"י הבנק ככזה. המשמעות של פתיחת חשבון עסקי היא שהוא מיועד לצרכים עסקיים בלבד. חשבון זה מכיל כלים המסייעים לניהול עסק, אותם לא ניתן למצוא בחשבונות הבנק הרגילים. כדוגמת: הגדלה של מסגרת האשראי ופקטורינג, על סמך חובות שלקוחות עתידים לשלם, ניכיון של תשלומים בשיקים ואשראי ועוד. חברות בע"מ מחויבות לפתוח חשבון מסוג זה. אתם? לא מחייב.

אם אתם מעוניינים להימנע מפתיחת חשבון עסקי, במידה והוגדרתם על ידי רשויות המס כעוסק מורשה או פטור – זה אפשרי. למה זה כדאי?

משום שלרוב ניהול חשבון עסקי מחייב בעמלות גבוהות יותר מאשר ניהול חשבון רגיל. מה שתוכלו לעשות זה לפתוח חשבון בנק פרטי, לצורך ניהול תקין של העסק שלכם. פעולה זו פשוטה יותר מפתיחת חשבון עסקי.

אם אתם מנהלים עסק קטן או ממוצע, ואין לכם צורך בכלים הפיננסיים אותם מציע הבנק למנהלים חשבונות עסקיים, מסתבר שתעדיפו את האופציה הפרטית. במידה ואתם כן זקוקים למסגרת אשראי מאפשרת, אף על פי שאינכם חייבים מבחינה חוקית, מאוד יתכן שניהול חשבון עסקי דווקא כן יקדם את מטרות העסק שלכם.

רלוונטי: השוואת אפליקציות בנקים

הציבו גדר הפרדה בין חשבון העסק שלכם לחשבון הפרטי

לעובדים השכירים מופיעה שורה אחת בסעיף ההכנסות בחשבון הבנק, ובזאת מסתכמת לה הפעילות הפיננסית המכניסה שלהם, אצל העצמאיים הסיפור מורכב הרבה יותר, ישנם סעיפי הוצאות רבים ומנגד גם הרבה הכנסות. ערבוב של סעיפי הוצאות פרטיות עם הוצאות עסקיות עלול להוות בעיה בביצוע מאזן נכון.

איך אפשר לנהל עסק בצורה נכונה כשהפעולות העסקיות והפרטיות מגובבות יחד באותו ארנק בנקאי צפוף?

אי אפשר, ולכן מומלצת מאוד ההפרדה בין חשבון העסק לבין החשבון הפרטי, כך תוכלו לחשב במדויק את הרווח נטו מהעסק, לאחר ניכוי מיסים והפרשות שונות. תוכלו לדעת באופן כזה האם ניהול העסק תקין, או שנדרשת התערבות של יועץ כלכלי. שורה תחתונה: בית ועבודה – זה לא הולך יחד.

לצורך חישוב ההכנסות וההוצאות ותזרים המזומנים העסקי שלכם, מומלץ להשתמש בקובץ לניהול תזרים מזומנים לעסק קטן של פיננקה.

לא כל בעלי העסקים יודעים לתכנן קובץ אקסל ובואו נודה, בזה לאיזה בעל עסקים בכלל יש זמן לכך?

לשם כך, צוות פיננקה יצר עבורכם טבלת אקסל מוכנה להורדה לניהול ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם.

מפרידים את אמצעי התשלום 

חשוב שלעסק יהיו כרטיסי אשראי ושיקים משלו, כך לא תתבלבלו בין תשלום חשבון החשמל הביתי, לתשלום חשבון החשמל במשרד שלכם. ההפרדה בין החשבונות חשובה הן מבחינת ההוצאות, והן מבחינת ההכנסות, כך שאמצעי תשלום ייעודיים לעסק, זה משהו שאתם צריכים לייחד, ממש עם פתיחתו. אל תתפתו לשלם בכרטיס האשראי העסקי לצרכים פרטיים, וכן להפך, זה עלול לגרום לכם לחוסר סדר מבלבל ביותר בשני סוגי החשבונות.

איפה כדאי לפתוח את חשבון הבנק לעסק?

במידה והחלטתם שפתיחת חשבון בנק נפרד לעסק, היא פעולה הכרחית עבורכם, הגיע הזמן לפתור את התמיהה הבאה: מה מומלץ יותר, לפתוח חשבון לעסק בבנק נפרד או לנהל את החשבון באותו בנק של החשבון הפרטי?

אין לשאלה זו תשובה ברורה, היא קשורה בעבר הבנקאי שלכם, וברצון האישי.

במידה ונגררתם למינוסים, שיקים שלכם חזרו והבנק סימן אתכם כלקוחות בלתי מועדפים, מומלץ לכם לפתוח חשבון לעסק בבנק אחר, שם תוכלו לממש את ההזדמנות ולהתחיל את דרככם העסקית ברגל ימין .בנוסף, אם אתם פותחים חשבון עסקי באותו בנק, יוכל הבנק ביתר קלות לכסות חובות מחשבון אחד על חשבון השני.

נציין שגם אם הטמנתם את החשבון העסקי בבנק אחר, אם אינכם מוגדרים חוקית כחברה בע"מ, כלומר הינכם עוסקים מורשים או פטורים, במצב של שקיעה בחובות, חברת הוצאה לפועל כשלוחתם של נושים שונים, יכולה לגבות את ההחזר מכל חשבון הרשום על שמכם.

רלוונטי: איך לצאת מחובות?

מנגד, למי שלא מעוניין להכפיל הליכי בירוקרטיה, ויחסיו עם בנק החשבון הפרטי הינם טובים, ניתן לפתוח את חשבון הבנק העסקי באותו בנק, כך מפחיתים ריצה לשני סניפים שונים ותיאום עם מספר גורמים. ניהול שני החשבונות באותו בנק הינו נוח יותר, מה גם שהנהלים כבר מוכרים ואנשי הצוות יודעים עליכם מספיק כדי לשרת אתכם היטב.

קראו עוד: איפה לפתוח חשבון בנק עסקי

לשיקולכם.

שאלות נפוצות על פתיחת חשבון בנק עסקי


חשבון עסקי נפרד מקל על ניהול העסק שלך. ניתן לאסוף קבלות בחשבון וכן לרשום צ'קים להוצאות. זה יהיה הרבה יותר קל לניהול מאשר אם אתה מנסה לעשות הכל דרך חשבון אישי

חברה בע"מ מחויבת על פי חוק להחזיק חשבון בנק עסקי נפרד. הסיבה לכך היא שחברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת עם התחייבויות משפטיות ופיננסים משלה. … הסיבה לכך היא שהעסק שלך אינו מקושר לכספים האישיים שלך ולכן צריך להישאר נפרד לחלוטין


ברגע שאתה מתחיל לקבל או להוציא כסף כעסק שלך, עליך לפתוח חשבון בנק עסקי. חשבונות עסקיים נפוצים כוללים חשבון עו"ש, חשבון חיסכון, חשבון כרטיס אשראי והלוואות לעסקים

סיכום: אם אתם בעלי עסק קטן, פתחו לעצכם חשבון בנק עסקי

חשבונות בנק אישיים יכולים לשרת מטרה אחת לניהול הכספים שלך, בעוד שחשבונות בנק עסקיים משרתים מטרה אחרת. למרות שהם חולקים כמה דברים במשותף, חשבונות בנק עסקיים יכולים להציע תכונות שחסרות לחשבונות בנק אישיים. קיום חשבון עסקי, יכול לעזור לך לעקוב אחר הכספים העסקיים הן לטווח היומיומי והן לטווח הארוך.

קראו עוד: ניהול תזרים מזומנים לעסק

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים