איך-ממלאים-הצהרת-הון

איך ממלאים הצהרת הון?

הצהרת הון מהווה את אחד המסמכים שכמעט כל בעל עסק חושש מפניו. את הדרישה להגשת הצהרת הון מקבלים במכתב רשמי ולא פעם גם עסקים אשר דואגים לשמור על דיווח מלא ותקין לרשויות המס, מוצאים את עצמם חרדים מפני אותה דרישה, במיוחד אם מדובר על הפעם הראשונה שהם נדרשים להגיש את המסמך המדובר. חשוב לדעת כי כל עסק מקבל בשלב מסוים בקשה להצהרת הון, כאשר עסקים חדשים יקבלו לרוב בשנתיים הראשונות של העסק וברוב המקרים יתבקשו בכל 5 שנים להכין הצהרה מעודכנת.

מהי הצהרת הון?

הצהרת הון מהווה למעשה מסמך אשר מסכם את כל הנכסים, הכספים וההתחייבויות של כל בעל עסק בנקודת זמן מסוימת. באופן מעשי מדובר על מילוי טופס של רשות המיסים שבו מצהירים על כל אחד ממקורות ההון שיש ברשותכם, לרבות כספים, פנסיות, חסכונות, נכסים של העסק ואף ציוד אישי שלכם. 

הצהרת הון היא הדרך של רשות המיסים לבדוק האם ההכנסות המדווחות של הנישום בדוחות השנתיים אכן תואמות את ההכנסות וההוצאות האמיתיות שלו. אם קיבלתם דרישה להצהרת הון מצד אחד אין צורך להיבהל שכן, כל עסק  מקבל מדי כמה שנים את הדרישה המדוברת ולא מדובר על חשד ספציפי נגדכם. מצד שני, אין להקל ראש בטופס זה ויש למלא אותו בצורה מקצועית וזאת בכדי למנוע הסתבכות מול רשויות המס רק בשל עניינים טכניים של חוסר הבנה או חוסר תשומת לב.

מהו המבנה של הצהרת ההון?

להצהרת הון יש שני חלקים: אחד נוגע לצד העסקי ובו מדווחים על כל הנכסים, ההון והתחייבויות שיש לעסק ואילו החלק השני נוגע להון הפרטי ובו מדווחים על הנכסים וההתחייבויות שיש לכם כאנשים פרטיים. חשוב לציין שהמישור האישי לא נוגע רק אליכם אלא גם לנתונים שונים של משק הבית. כלומר, יש לדווח על ההון שיש לבני הזוג ואף לילדים שאינם בגירים.

בהצהרת הון יש לדווח על נכסי נדל"ן לרבות נכסים שמכרתם מאז הצהרת ההון הקודמת, דירות מגורים, דירות להשקעה וכל נדל"ן אחר כגון: משרדים ועוד. כמו כן, יש לדווח על הוצאות על נכסים כגון: הוצאות שיפוץ שערכתם בנכס, מיסים על הנכסים, דמי טרחה לעורכי דין שהיו קשורים לנכסים, משכנתא, יתרת משכנתא ועוד.

יש לדווח על כספים שיש לכם בבנקים, בביטוחים ובקרנות וכן יש לכלול התחייבויות שיש לכם לרבות הלוואות ועוד.

יש להצהיר גם על כספים בחברות הביטוח, כספים בפנסיה, כספים בקרנות השתלמות ויש לצרף את הדוחות השנתיים שאתם מקבלים מהם.

בהצהרת ההון חשוב לכלול גם מתנות משמעותיות שקיבלתם או מתנה משמעותית שמישהו מבני הבית קיבל.

חשוב מאוד לצרף תיעוד מסודר להצהרת ההון וניתן להיעזר בתדפיסים מהבנק שיעזרו לכם להציג את הסכומים שקיבלתם, ממי קיבלתם, באיזה מועד ועוד.

בהצהרת ההון יש לכלול עוד נתונים חשובים הנוגעים להתחייבויות, כספים ונכסים שיש לכם וחשוב מאוד לערוך את ההצהרה המדוברת בעזרת רואה חשבון מומחה בתחום.

מי צריך להגיש הצהרת הון?

כל בעל עסק אשר מקבל דרישה להגשת הצהרת הון מרשות המיסים, נדרש להגיע את ההצהרה עד פרק הזמן הרלוונטי להגשתה. כאמור, מרבית העסקים החדשים יתבקשו להגיש את ההצהרה המדוברת בשנתיים הראשונות להקמת העסק וידרשו להגיש הצהרות חוזרות כל 5 שנים. 

את ההצהרה יש למלא בצורה מדויקת. למידע מקיף בנושא איך מגישים הצהרת הון

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים