מניעת עבירות מס

התנהלות כלכלית חכמה למניעת עבירות מס

התנהלות כלכלית חכמה תעזור לכם להימנע מביצוע עבירות מס, יחד עם אנשי מקצוע מנוסים, שיעזרו לכם לתכנן את ההתנהלות שלכם בצורה נכונה, להפחית את חבות המס שלכם (במסגרת החוק) או לחלופין לייצג אתכם, במידה וההתנהלות שלכם הייתה לא מיטבית.

שימו לב – יש הבדל בין העלמת מס, לבין הימנעות ממס

בעוד שהימנעות ממס מפחיתה את חבות המס שלכם באמצעות תכנון ונחשבת להתנהלות חכמה וחוקית לחלוטין, העלמת מס היא ניסיון לצמצם את חבות המס באמצעות הונאה, תחבולה או הסתרת הכנסות ונחשבת לעבירה על החוק.

איך יודעים מתי תכנון מס חכם הלך רחוק מדי וחצה את הגבול עד לכדי העלמת מס לא חוקית? ומה עושים במידה ובוצעה עבירת מס, בשוגג או במזיד?

כל הפרטים לפניכם.

עבירות מס נפוצות

בעלי עסקים נתונים לביקורת הרבה יותר משכירים בעלי הכנסה דומה. מדוע? כי לבעלי עסקים יש יותר אפשרויות להימנע מתשלום מיסים באופן בלתי חוקי. בין עבירות המס הנפוצות:

  • הסתרת הכנסות – הסתרת הכנסות או אי דיווח על הכנסות בפני רשויות המס זו עבירה על החוק, שכן מדובר בהונאה.
  • רישום כוזב בספרים – אי סדרים בהנהלת החשבונות ואי התאמות בין הסכומים המדווחים לבין התשואה העסקית מוכיחים כוונת הונאה.
  • רישום כוזב של הוצאות – הגזמה ברישום ההוצאות, מהוצאות נסיעה ועד תשלום לעובדים עבור עבודה פיקטיבית.
  • רישום הוצאות אישיות כהוצאות עסקיות – רישום נכון של ההוצאות בליווי והנחיית רואה חשבון ימנע טעויות או הונאות מס.
  • הסתרת הכנסות – עבירת מס מסוג זו יכולה להיות בעלת פנים רבות, החל בהסתרת כספים, דרך הסוואת תשלומים ועוד.

רלוונטי: קראו עוד על התנהלות כלכלית חכמה

רוצים לשלם פחות מיסים? התנהלו נכון

כדי להימנע מתשלום מיסים מרובים יש להתנהל כלכלית בצורה חכמה, ולהכיר את חוקי המס השונים ואת היכולת שלכם לפעול במסגרתם.

תכנון מס יעיל דורש מכם להעריך את ההכנסות וההוצאות שלכם בראייה לעתיד וליצור לעצמכם מעין תחזית כלכלית. כאשר יש לכם תחזית עסקית נכונה, תוכלו להשתמש במידע הזה לתשלום סכום המס המינימלי האפשרי במסגרת החוק.

מעבר לכך, תוכלו לנצל את מלא היתרונות של כל ניכוי הזמין לרשותכם כדי להפחית את ההכנסה החייבת שלכם, ובד בבד לבדוק אילו זיכויים מגיעים לכם ולתבוע אותם.

הכירו את הזכויות שלכם

כדי להקטין את ההכנסה החייבת במס שלכם עליכם להיות מודעים לזכויות שלכם, כמו גם להכיר את כל הכללים החלים על סוגי ניכויים שונים כמו למשל הוצאות ארוחות ובידור, הוצאות רכב או נסיעות עסקים, ולהשתמש בהם בהתאם. במקביל דאגו לתעד כל חשבונית מס וקבלה שקיבלתם, כך שאם תהיה ביקורת מס, אתם תהיו מסודרים. מלבד ניכויים מגיעים לכם גם זיכויים שונים, לכן היו מודעים לזיכויים פוטנציאליים ולמה שנדרש מכם כדי לממש אותם.

אם תעבדו חכם, תוכלו להקטין את הכנסתכם החייבת במס, וכדי שלא לטעות, או חלילה לעבור את הגבול, מומלץ להשאיר את הפרטים הטכניים למקצוענים. יחד עם זאת כן כדאי שתהיו עם היד על הדופק תעשו שיעורי בית ותדעו גם אתם מה מגיע לכם.

עבדו חכם

הכירו את מדרגת המס הנוכחית שלכם כדי לקבל החלטות נבונות יותר, שכן ישנן החלטות שיהיו הגיוניות עבור אלו שנמצאים בדרגות מס מסוימות ופחות נבונות עבור אחרים שנמצאים בדרגות מס אחרות. קחו בחשבון שלמרות שאינכם יכולים ממש להוריד את שיעור המס שלכם, אתם כן יכולים לבצע פעולות מסוימות שיובילו לתוצאה דומה, כמו למשל לבחור את הפורמט המתאים ביותר לעסק (עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ), לשקול מהו העיתוי הנכון לבצע עסקאות שונות, לבחור את שיטת החשבונאות המתאימה וכיוצא בכך.

עברתם על החוק? פנו לעורך דין

בעלי עסקים רבים רוצים לשלם כמה שפחות מיסים ובצדק. יחד עם זאת צריך לשים לב שלא עוברים את הגבול בין תכנון מס לבין העלמת מס. במידה ואתם חשודים בהעלמת מס, או שמתקיימת נגדכם חקירה של הרשויות, עליכם לפנות לעורך דין מקצועי.

עו"ד זרקו זמיר מתמחה בעבירות מס וצווארון לבן כבר 17 שנים ויכול לספק לכם ייצוג משפטי החל בשלבי המעצר והחקירה ועד ייצוג מלא בבית המשפט או מול רשויות המס. כמו כן יכול לסייע לכם להגיש בקשות לכופר מס, ללוות אתכם לאורך תהליכי גילוי מרצון ולטפל בשומות ופסילת ספרים.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים