השקעה אלטרנטיבית יתרונות

השקעות אלטרנטיביות – יתרונות, חסרונות ואיך מתחילים

ראשית, הקדמה קצרה, מהי השקעה אלטרנטיבית?

מדובר בעצם בכל השקעה אלטרנטיבית לשוק ההון ונדל"ן בצורות המקובלות שלהן. במסגרת זו ניתן למצוא בין היתר קרנות נדל"ן, קרנות פרייבט אקוויטי, סטארטאפים, קריפטו ועוד, שבחלקן נדון במאמר זה. השקעות אלטרנטיביות מאפשרות למשקיעים לפזר את ההשקעות שלהם באופן כזה שלא כל הכסף המושקע יושפע מהתנודתיות של שוק ההון.

להלן מספר סוגי השקעות אלטרנטיביות נפוצים

השקעות אלטרנטיביות בקרנות נדל"ן

 קרנות נדל"ן הן קרנות אשר משקיעות בנכסי נדל"ן מניבים מסוגים שונים, בשוק המקומי או הבינלאומי, ובין היתר נדל"ן להשכרה למגורים, נדל"ן מסחרי ועסקי, נדל"ן תיירותי, ועוד. קרנות נדל"ן רוכשות נכסים שונים הטעונים שיפור, משפצות אותם ומשביחות את ערכם. אותם נכסים מושכרים למשך תקופה מוגדרת תמורת תשואה גבוהה, המתאפשרת בשל השבחת ערך הנכס, עד למכירתם תמורת תשואה נאה.

הקרנות מנוהלות בדרך כלל ע"י אנשי מקצוע מיומנים בעלי ניסיון רב בתחום השקעות הנדל"ן. השקעה בקרן נדל"ן תתאים למשקיעים שמעוניינים להיכנס לתחום השקעות הנדל"ן, אך אינם מעוניינים להשקיע בעצמם בנדל"ן מניב. השקעה מסוג זה מאפשרת לאותם משקיעים להשקיע סכומים נמוכים יחסית, וליהנות מתשואה יחסית בטוחה ויציבה מדמי השכירות. עוד על הנושא במדריך של אתר נדלן מאסטר.

רלוונטי: קרנות ריט

השקעה בקרנות פרייבט אקוויטי (הון פרטי)

קרן פרייבט אקוויטי הינה קרן השקעות פרטית אשר מגייסת כסף ממשקיעים פרטיים במטרה לרכוש נכסים בשוק המקומי או הבינלאומי. המבנה המשפטי של הקרנות הוא לרוב שותפות מוגבלת לזמן קצוב, והמשקיעים הינם שותפים מוגבלים.

קרנות אלה מאתרות ורוכשות נכסים טעוני שיפור, משביחות את ערכן, ולאחר מכן מוכרות אותם תמורת רווח. בשונה מקרנות נדל"ן, כאן הקרן עושה רווח מהיר ולא מחזיקה את הנכס לאורך זמן.

ערוץ השקעה נוסף עבור קרנות אלה הוא רכישת חברות על סף פשיטת רגל, שיפור הרווחיות שלהן, ומכירה שלהן לאחר תקופה של מספר שנים תמורת רווח משמעותי. השקעה מסוג זה מצריכה הון ראשוני יחסית גדול, והכסף מושקע בקרן לתקופת זמן מוגדרת, במהלכה הוא אינו נזיל עבור המשקיע.

השקעה בחברות טכנולוגיה וסטארט אפ

חברות סטארט אפ קמות מידי יום עם מיזמים שיש בהם פוטנציאל רווח משמעותי. סטארט אפ מצליח יכול לעשות רווחים נאים או אפילו אקזיט , ומי שישקיע בחברה כזאת בתחילת דרכה צפוי ליהנות מנתח מהרווחים. כגודל פוטנציאל הרווח כך גודל הסיכון, והשקעה מסוג זה כרוכה בסיכון לא מבוטל, במיוחד לאור העבודה שחברות אלה אינן חייבות בשקיפות ובדיווח לבורסה. בנוסף, חברות סטארט אפ תמיד יכולות להיקלע לקשיים ולהיסגר או שחברה מתחרה תשיג אותם בהגעה לפיתוח עליו הם עובדים. ניתן להפחית את הסיכון על ידי בחינה של התוכנית העסקית של החברה, האיתנות הפיננסית שלה והפוטנציאל העסקי של אותו מיזם. דרך נוספת לפזר סיכונים היא על ידי השקעה במספר רב של חברות באמצעות קרן השקעות המתמחה בחברות סטארט אפ. קרנות אלה מבצעות מחקר מעמיק ולאחריו הן משקיעות בחברות בעלות הכדאיות הרבה ביותר.

איך מתחילים להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות?

  • חשוב להכיר ולהבין יתרונות וחסרונות של השקעות אלטרנטיביות לסוגיהן.
  • על המשקיע להחליט מה הסכום שהוא מוכן להשקיע, האם הוא צריך שהכסף יהיה נזיל יחסית, ומה רמת הסיכון הרצויה מבחינתו.
  • להשקעות אלטרנטיביות ישנו פוטנציאל רווח משמעותי, בתנאי שהכספים ינוהלו באופן נכון. לכן, לפני שמשקיעים באפיק כלשהו, יש לבדוק את האיתנות הפיננסית של הגוף בו אתם משקיעים, את הרקע של הגורמים שעומדים מאחוריו, והאם יש להם היסטוריה של הצלחה בהשקעות מהסוג בו אתם מעוניינים להשקיע.

לקריאה נוספת בהרחבה על סוגי השקעות אלטרנטיביות

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים