מסחר בשוק ההון

מסחר בשוק ההון

שוקי הון הם שווקים פיננסיים המפגישים קונים ומוכרים כדי לסחור במניות, אג"ח, מטבעות ונכסים פיננסיים אחרים.  שוקי ההון כוללים את שוק המניות ושוק האג"ח. הם עוזרים לאנשים עם רעיונות להפוך ליזמים ועוזרים לעסקים קטנים לצמוח לחברות גדולות. הם גם נותנים לאנשים כמוכם וכמוני הזדמנויות לחסוך ולהשקיע אל עבר העתיד שלנו.

קראו עוד: שוק ההון

הון פיננסי הוא כסף שיזמים ועסקים משתמשים בהם כדי לקנות משאבים ואספקה. אלה משמשים לאחר מכן לייצור מוצרים או לספק שירותים לקונים. הון פיננסי מגויס דרך שוקי ההון בשתי דרכים – על ידי מכירת איגרות חוב, שהן כמו הלוואות שהעסק יפרע במועד מאוחר יותר בריבית, או על ידי מכירת מניות, שנמכרות בתמורה לבעלות חלקית על העסק.

מניות

הנפקה או מכירה של מניות מתבצעת באמצעות הנפקה או הנפקה ראשונית לציבור. הסכום שקונים מוכנים להוציא והמוכרים רוצים לעשות קובע את מחיר המניה. בניגוד להלוואה, שיש להחזיר, הנפקת הנפקה או "יציאה לציבור" מאפשרת לאחרים לקנות מניה או חלק מהעסק שלך ולהפוך לבעלים חלקי. האדם או המוסד עם הכי הרבה מניות בכל עת הוא הבעלים הראשי של החברה.

עסקאות בשוק ההון

כאמור, עסקאות יכולות להתבצע בשני סוגי שווקים. הן השוק הראשוני והן השוק המשני מארחים עסקאות כאלה. ככל שחברה מבשילה מסטארט-אפ לחברה גדולה יותר, היא לרוב תידרש להון כדי לממן את הרחבת פעילותה. המנהלים ובעלי החברה יגייסו את ההון הנדרש באמצעות שוקי מניות – בבורסה – או דרך שוקי חוב. העסקאות מבוצעות על ידי בנקאי השקעות, עורכי דין ורואי חשבון המבטיחים שהעברת הבעלות מבוצעת כחוק ושמספיק משקיעים מוכנים להשקיע את הונם בחברה. לאחר שהכסף הושקע, וניירות הערך מונפקים בתמורה, משקיעים יכולים להחליט למכור את ניירות הערך שלהם בשוק המשני למשקיעים אחרים. העסקאות מבוצעות באמצעות בורסה מרכזית – כגון הבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE) – או ניתנות ללא רישום (OTC), שהיא דרך מבוזרת לסחור בניירות ערך ללא בורסה מרכזית או סוכן בורסה.

רלוונטי: מסחר מוקדם \ מאוחר בבורסה

מוצרי שוק ההון

ישנם מוצרים רבים ושונים בשוק ההון, שחלקם התייחסנו קודם לכן: ניירות ערך, השקעה בסחורות, ניירות ערך חוב, מט"ח. נגזרים כל אחד מהאמור לעיל ונסחרים בשווקים ובורסות שונות. חלקם מרוכזים, כגון ניירות ערך במניות, ומט"ח. אחרים מבוזרים ונסחרים בין משתתפים בשוק ללא בורסה או ברוקר, כגון ניירות ערך חוב, סחורות ודיבידנדים אחרים. דיבידנדים יכולים להוות סיכון יחסי, אבל הם מייצגים גם שוק ענק. הם מגוונים וניתן לבנות אותם וליצור אותם כדי להתאים תכונות כמו סיכון ותשואה עבור ניירות ערך אחרים.

לסיכום

שוקי ההון מפגישים בין לווים ומלווים בדרכים יעילות ומסייעים לתעל משאבים ליצירת כלכלה לאומית וגלובלית בריאה. הם מספקים מימון חיוני שמשפיע על חייהם של אנשים במובנים רבים, החל מפתיחת עסק ועד להרחבת עסק נוכחי, או מתן הזדמנויות השקעה לאנשים שמתכננים את עתידם בחכמה.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים