חשבי שכר בחברות

החשיבות של חשבי שכר בחברות

חשבות שכר מהווה את אחד התחומים החשובים ביותר הנוגעים במגוון היבטים שונים של ניהול חברה. שכר העבודה מהווה את התמריץ העיקרי של כל עובד להישארותו בחברה לאורך שנים ולביצוע עבודה תקינה וטובה. אם יש טעויות בחישובי שכר של עובדים הדבר עלול לעלות לחברה באובדן של כוח אדם יקר. טרם אתם בוחרים חשבת שכר או חשב שכר לחברה שלכם, חשוב מאוד שתבינו את מהות התפקיד שלו, את החשיבות שלו עבור החברה שלכם וכיצד עליכם לבחור אותו בצורה הטובה ביותר על מנת שהוא יבצע את תפקידו כנדרש ממנו ולא יגרום למצב שבו אתם מאבדים כח אדם חשוב ויקר בחברה שלכם בשל טעויות או בעיות בחישובי השכר לעובדים.

מה צריך לדעת על חשבות שכר?

כאשר עובד מגיע למקום עבודה בכל תחום עיסוק באשר הוא, הוא מבלה שעות רבות בעבודה. חלק מהחברות מתגמלות על כך את העובד בשכר שעתי וחלק מהן מתגמלות אותו בשכר חודשי המוסכם ביניהם. חשב שכר מקבל את ההסכמים בין הארגון או העסק לכל עובד ומחשב בכל חודש את השכר אשר מגיע לעובד בניכוי כל המיסים הרלוונטיים, התשלום לביטוח הלאומי וכן ההשתתפות של העובד בהוצאות שונות הקשורות למקום העבודה לרבות ארוחות, חנייה, רכב ועוד. מכיוון שחישוב שכר מהווה דבר מורכב, יש צורך בהתמחות מיוחדת בהכנת תלושי שכר על ידי חשב שכר זוטר או חשב שכר בכיר יותר אשר יפקח עליו. בדרך כלל, תהליך חשבות שכר צריכה להתבצע בצורה מהירה מסיום חודש ועד לתשיעי בכל חודש וזאת בכדי שהשכר יכלול את כל השעות שבהן עבד העובד בחברה. בעשירי לחודש המשכורת של העובד צריכה להיות מופקדת לחשבון הבנק שלו.

חשוב לדעת כי בשבוע הראשון של החודש מרוכזים בדרך כלל כל הנתונים הנוגעים לשעות העבודה של עובד בחברה, השימוש של העובד בהטבות השונות, שינויים בסטטוס האישי שלו אשר כרוכים בשינויים בניקוד המשמש לחישוב מיסוי ועוד. כל אחד מהנתונים אשר נאספים יוזן בצורה מסודרת לתוכנה אשר משמשת לחישוב השכר. מומלץ מאוד להעסיק חשב שכר או בודק שכר בכיר מחברה חיצונית או עצמאי, אשר מסוגל להעניק שירות לחברה בצורה הטובה ביותר, גם אם הוא מעניק שירות לחברות נוספות במקביל במסגרת תפקידו. הדבר החשוב ביותר הוא שהוא ידע כיצד לבצע חשבות שכר של כל החברה תוך ימים ספורים ולהעביר לה את הסכום הסופי שיש להפקיד לכל עובד בחברה.

מה ההבדל בין חשב שכר לרואה חשבון?

לא מעט חברות טועות ומעבירות לרואה החשבון של החברה את המשכורות של העובדים וזאת בכדי שיעבד אותם וידווח לחברה על שכר הנטו שיש לשלם לכל עובד. בפועל, חשוב להפריד בין התפקיד של רואה החשבון המשמש כדרך כלל כזרוע שמקשרת בין הארגון לרשויות המס, בוחן דוחות רווח והפסד, מטפל בתשלומים לספקים וכן בקבלות ללקוחות, לבין התפקיד של חשב שכר אשר מטפל בחישוב המשכורות של עובדי החברה. כל אחד מהתפקידים הללו דורש התמחות מיוחדת וחשוב מאוד לזכור כי כאשר רואה החשבון מסוגל לעשות שני התפקידים הללו בדרך כלל, העלות שלו תהיה גבוהה יותר משל חשב שכר אשר מפיק את תלושי השכר לעובדים.

כיצד תדאגו שהעבודה של חשב השכר תתבצע בצורה הטובה ביותר?

בכדי שעבודתו של חשב השכר תתבצע בצורה הטובה ביותר, ראשית כל יש לבחור בחשב שכר מקצועי ומנוסה בתחום, בעל ניסיון, המלצות ומוניטין. מעבר לכך, הנה כמה טיפים חשובים שיכולים לסייע לחשב השכר לדייק בעבודתו:

ראשית כל, כדאי להטמיע שעון נוכחות בעסק שכן הדבר מהווה חלק חשוב מאוד מתכנון תלוש המשכורת המבוצע על ידי חשב שכר.

חשוב מאוד להימנע מעבירות שנעשות בתום לב. לא פעם ישנן עבירות שיכולות לעלות לכם בתביעה בבית הדין לעבודה, כך לדוגמא: אם עובד עבד שמונה שעות ויצא לרבע שעה הפסקה בלבד המעסיק יכול להיתבע מכיוון שלא העניק לו מספיק זמן הפסקה בהתאם לחוק.

מעבר לכך, כדאי מאוד לוודא כי חשב השכר יודע כיצד לבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר. עליכם לתכנן את ההוצאות הצפויות לעסק שלכם ולהעביר את החישובים הללו לחשב השכר על מנת שיעיין בהם.

לסיכום, חשב שכר תפקיד חשוב בכל עסק

אין ספק כי עבודתו של חשב שכר היא חשובה מאוד בכל חברה ועסק ועל כן, יש לדייק בבחירתו ולוודא כי הוא המתאים ביותר לחברה שלכם וכי הוא אמין ומקצועי.

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים