פוליסת חיסכון

יתרונות וחסרונות של פוליסות חיסכון

מעוניינים להתחיל לחסוך לעתיד? הכירו את פוליסת החיסכון, מכשיר חיסכון שמאפשר לכם לצבור כסף לטווח קצר, בינוני וארוך – והוא אלטרנטיבה מצוינת לתכנן את העתיד הפיננסי שלכם

פוליסת חיסכון היא מוצר של חברות הביטוח, המיועד לחיסכון לטווח קצר, בינוני וארוך. המילה "פוליסה" יכולה להטעות אותכם, אך מדובר במוצר לחיסכון בלבד – והוא אינו כולל כיסוי ביטוחי.

פוליסת חיסכון מיועדת לשכירים ועצמאים כאחד, ואפשר להפקיד אליה באופן שוטף או באופן חד-פעמי. היתרון המרכזי של פוליסות חיסכון לעומת מכשירי חיסכון אחרים הוא גמישות ונזילות.

למה לבחור בפוליסת חיסכון?

היתרון הבולט ביותר של פוליסת חיסכון הוא נזילות הכספים. המשמעות: אתם יכולים למשוך את הכספים שצברתם בכל זמן שתרצו ואינכם מוגבלים ל"נקודות יציאה". למשל, עבור רכישת דירה, מימון לימודים, רכב חדש או כל מטרה אחרת. הכסף יכול לשמש אתכם בכל עת שתזדקקו לו והוא אינו "נעול" עד הפנסיה.

בניגוד למוצרים אחרים, כמו קופת גמל או ביטוח מנהלים, בפוליסת חיסכון אין קנסות על משיכה – כי היא לא מוגדרת "מוצר פנסיוני". במוצרים האחרים, הקנס עומד על 35% – כך שמדובר בהבדל משמעותי.

כמו כן, מעבר בין מסלולים בתוך אותה חברה, לא גורר ל"אירוע מס" ולא תצטרכו לשלם מס בגינו. הסיבה: תשלום המס מתבצע רק בתום תקופת החיסכון. המס על רווחי הון עומד על 25% מהרווח הריאלי. שני היתרונות הללו יכולים להגדיל את החסכונות שלכם בטווח הארוך, לעומת מכשירים אחרים.

בפוליסת חיסכון משלמים דמי ניהול בלבד – אין עמלות או עלויות נוספות. דמי הניהול המקסימליים עומדים על 2% בשנה וניתן גם להתמקח עליהם. בנוסף, בפוליסת חיסכון אין הגבלה על סכום ההפקדה וניתן להשקיע כל סכום שתרצו, קטן או גדול. זאת בניגוד, למשל, למוצרי חיסכון אחרים, בהם קיימת תקרת הפקדה של 70 אלף ש"ח בשנה וכיוצא בזה.

בפוליסת חיסכון תוכלו לבחור בין מבחר גדול ומגוון של מסלולי השקעה: אג"ח, מדד, שקל, מט"ח, מניות ועוד. בנוסף, אפשר להשקיע גם בנכסים "לא סחירים" כמו נדל"ן, תשתיות ועוד.

פוליסת חיסכון – החסרונות

בפוליסת חיסכון קיימים מספר חסרונות וחשוב להתייחס גם אליהם. אם תרצו לשנות מסלול השקעה, בתוך אותה חברה, לא תצטרכו לשלם מס – אבל אם תעברו בין חברה לחברה – תחויבו במס על רווחי הון. כמו כן, אין הטבת מס בעת ההפקדות. בנוסף, השקיפות לגבי ההשקעות אינה מיידית או בזמן אמת. המידע מתפרסם באופן חודשי.

לסיכום, פוליסת חיסכון כוללת יתרונות רבים אשר אינם קיימים במוצרי חיסכון אחרים. היא עשויה להיות משתלמת ומתאימה גם לכם. אם עדיין לא עשיתם זאת, בדקו את האופציה של פוליסת חיסכון עם יועצי החיסכון שלכם.

רלוונטי:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים