חשיבות ניהול תזרים המזומנים לעסק

חשיבות ניהול תזרים המזומנים לעסק שלך?

הצלחת העסק שלך תלויה בין היתר בניהול נכון של תזרים המזומנים ובמעקב צמוד אחר תנועת המוזמנים בעסק. תזרים מזומנים הוא סוג של דו"ח חשבונאי שנועד לשקף את תנועת המזומנים של בית העסק לפי תקופה מוגדרת וקצובה, כולל מע"מ. כל בעל עסק חייב להקפיד על ניהול נכון ותקני של תזרים המזומנים בבית העסק שלו, יש לעקוב אחר התזרים באופן קבוע, לנתח את ההוצאות וההכנסות של העסק ולקבל החלטות פיננסיות בהתאם לנתונים הכספיים בזמן אמת.

כדי להבין מה החשיבות של ניהול תזרים המזומנים לעסק שלך הכנו עבורך מאמר בנושא. המאמר יסייע לך להבין מהו תזרים מזומנים, למה הוא חשוב לניהול העסק שלך, מדוע כדאי לנתח את הדו"ח בעזרת איש מקצוע מנוסה המתמחה בחשבונאות וייעוץ עסקי ואיך לבחור רואה חשבון מוסמך.

תזרים מזומנים – הסבר כללי

רבים מבעלי העסקים משאירים את הטיפול בנושאים הפיננסיים לרואה החשבון שלהם, לכן הם אינם עוקבים אחרי תזרים המזומנים בעסק שלהם והם מקבלים החלטות ללא בדיקת התזרים וללא תחזית הכנסות והוצאות לתקופה הקרובה.

תזרים מזומנים הוא מונח מוכר בתחום החשבונאות וניהול העסקים, התזרים משקף את תנועות הכסף לעסק והחוצה ממנו לאורך תקופת זמן קצובה. התזרים מציג את התנועות הכספיות ואופן זרימת המזומנים בעסק, לכן הוא מאפשר לבעלי העסקים לתכנן נכון את התקציב הדרוש לפעילות השוטפת ולהצלחת העסק, לחשב רווחיות, לקבל החלטות ניהוליות, לתכנון השקעות ורכישות מלאי וציוד ועוד.

חשוב להדגיש כי תזרים מזומנים שלילי מחייב את בעל העסק לנקוט בפעולות כדי לשפר את המצב הפיננסי, יחד עם זאת מחסור במזומנים בקופה לא מעיד בהכרח על עסק כושל או מפסיד, כיוון שיש סיבות שונות למחסור זמני או מתמשך במזומנים. אם לא מנהלים נכון את התזרים העסק עלול להיקלע לקשיים ולקריסה.

קראו עוד: ניהול תזרים מזומנים לעסק

חשיבות ניהול תזרים מזומנים לעסק

ניהול נכון של תזרים המזומנים בעסק שלך מאפשר לך להתייעל ולנהל נכון וטוב יותר את העסק. דו"ח תזרים מזומנים מאפשר לך לנתח את התנועות הכספיות ולבנות תחזית לתקופה הקרובה, כמו כן הדו"ח מסייע לך לתכנן בצורה חכמה ויעילה יותר את התנועות הכספיות כדי להימנע ממצב שאין בעסק מספיק כסף למימון הפעילות השוטפת.

ראוי לציין כי עסקים רבים בישראל נסגרים בגלל בעיות הון חוזר, אם בעלי העסקים היו מקפידים על ניהול חכם ונכון של תזרים המזומנים בעסק שלהם הם היו יכולים להימנע ממשברים פיננסיים ומבעיות הון חוזר. התזרים מאפשר לך להיערך מראש לקראת מצבים מאתגרים וקשיים שונים בעסק, למשל לבצע גבייה מהלקוחות, דחיית תשלומים לספקים ועוד. בנוסף, ניתן להכין צפי לתזרים המזומנים לתקופה הקרובה על מנת לשפר את הסיכוי לקבלת הלוואה נוחה מהבנק או הלוואה חוץ בנקאית, מאחר שלקיחת הלוואה כאשר העסק נקלע לקשיים היא משימה מורכבת והריביות גבוהות מאוד.

ניהול חכם של תזרים המוזמנים

לאחר שהבנת מה החשיבות של תזרים המזומנים לניהול חכם ויעיל של העסק שלך, מומלץ לעקוב אחר התזרים באופן יומיומי, כמובן בהתאם למחזור העסקאות וסוג העסק. ניהול חכם של תזרים המזומנים מבוסס על הפעולות הבאות:

מעקב יומיומי – כל בעל עסק חייב להיות עם אצבע על הדופק ולדעת בכל רגע נתון כמה מזומנים יש בעסק והאם יש בקופה מספיק מזומנים למימון ההוצאות השוטפות בתקופה הקרובה. כיום, בעזרת תוכנות להנהלת חשבונות באינטרנט קל יותר לעקוב אחר התזרים.

ניהול רשימת הוצאות – מומלץ לנהל רשימת הוצאות עדכנית ויש לתעד כל הוצאה של העסק, לרבות הוצאות מימון.

דו"ח ממוחשב – כדאי לנהל תזרים מזומנים בעזרת תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט.

בחירה נכונה של איש מקצוע לביקורת ולמעקב אחד ביצועי העסק

לרוב בעלי העסקים אין ידע פיננסי וזמן לניהול תזרים המזומנים, לכן כדאי לבחור איש מקצוע מנוסה כמו רואה חשבון או יועץ מס. כדי לבחור איש מקצוע לניהול תזרים המזומנים ולייעול ולמעקב אחר התוצאות העסקיות כדאי לבחור רואה חשבון שסיים בהצלחה לימודי חשבונאות  במוסד אקדמי מוכר ומוערך, וחשוב לבדוק את הדיפלומה שלו ולקרוא חוות דעת שנכתבו עליו. כמו כן רואה חשבון שיוצא ממוסד לימודים מוערך מקבל כלים חשובים כדי להיות איש מקצוע טוב יותר.

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים