השקעות פיננסיות עורך דין

השקעות פיננסיות ועורך דין – מה הקשר?

כאשר אנו מבצעים השקעות פיננסיות בדרך כלל אנו עושים זאת כשאנו במיטבנו, אך מה קורה כאשר השקעות אלה הופכות להיות סלע מחלוקת בין בני זוג בגירושים? או כאשר צד אחד נפטר והצד השני נמצא מול הרשויות? האם עורך דין יכול לסייע בפתרון הבעיות? על שאלות אלו ועוד נענה בכתבה זו.

השקעות כספיות במהלך חיי הנישואין

חיי הנישואין שלנו יכולים לכלול לא מעט רגעים בהם אנו עושים שיקולים כלכליים משותפים, לטובת הבית והעתיד. אף אחד לא רוצה לחשוב על הרגע בו הכול יכול להיגמר, שתהיה פרידה או שהנישואין יעלו על שרטון, ובדרך כלל עסקאות והשקעות פיננסיות בחיי הנישואין נעשים מתוך מחשבה ותקווה שהזוגיות תהיה לעד. אך לא כך הם פני הדברים, זוגות מתגרשים מסיבות רבות ואז ההשקעות הפיננסיות יכולות להפוך להיות סלע מחלוקת רצינית, ובטח אם לא היה הסכם מפורש בין הצדדים כאשר נעשו. במצב שכזה ההשקעות הכספיות צריכות להיבחן על ידי בית המשפט שקובע כיצד יחולקו בין הצדדים, אלא אם ישנה הצלחה קודם לכן להגיע להחלטה כזו באופן עצמאי.

אם אחד מהצדדים נפטר, מה הפתרון? 

למרבה הצער, החיים מזמנים לנו גם רגעי פרידה לא צפויים או מוקדמים, והשקעות כספיות שנעשו במהלך תקופת הנישואין יכולים להיקלע לשלל בעיות בירוקרטיות. הבעיות יכולות לנבוע בעיקר בשל קשיים בירוקרטיים, לדוגמה, כאשר יש צורך לשחרר כסף מתוך קופת חיסכון מסוימת והבנק לא מאשר זאת מבלי לקבל מסמכים מסוימים שיאשרו את הפטירה, או במקרים בהם נכסים משותפים שצריכים לעבור בירושה לאחד הצדדים לאחר פטירה וכדומה.

מה עושים בני זוג להם מניות משותפות בגירושין?

ללא מעט זוגות יש מניות משותפות, בטח כאשר מדובר על בני זוג שהקימו במהלך חיי הנישואין עסקים שונים שהצליחו. יש גם זוגות שרכשו מניות כהשקעה כספית, אך מה קורה בזמן הגירושין? מי מקבל את המניות וכיצד הן מחולקת באופן שווה בין הצדדים? סוגיה זו יכולה להיות מורכבת במיוחד לאור העובדה שישנו משקל כספי גבוה במניות, כמו גם משקל רגשי מצד הצדדים המתגרשים. כל אחד רוצה למקסם את האפשרות שלו לצאת מהקשר עם כמה שיותר כסף עבור עתידו ולעיתים קרובות הדבר יכול להפוך למאבק משפטי ארוך שנים. ההמלצה תמיד היא לנסות להגיע להסדר שיספק את שני הצדדים, אך כאשר הדבר אינו מתאפשר כיוון שצד אחד מתבצר בעמדתו, עורך דין שמתמחה בתחומים אלו יסייע לפתרון הסוגיות, גם אם בנתיב המשפטי.

ומה לגבי השקעות בתחום הנדל"ן? 

לא מעט זוגות בוחרים במהלך חיי הנישואין לבצע השקעות בתחום הנדל"ן. מדובר על תחום יחסית בטוח להשקעה, עם תשואות גבוהות במיוחד כיוון ששוק הנדל"ן מתחזק משנה לשנה. מי שירכוש דירה היום ייהנה מתשואה גבוהה כמעט בוודאות בעוד כמה שנים, ולכן רבים רוכשים נכסים אך ורק להשקעה.

כאשר סוגיות בנושאי נדל"ן משותף נבחנות בעת גירושין, ישנם גורמים שונים שיכולים להשפיע על החלטות בתי המשפט וגם על הצעות שני הצדדים בדבר החלוקה. לעיתים צד אחד הוא זה שהשקיע את ההשקעה הראשונית מכספים שהיו לו טרם הנישואין והוא רוצה בהם בחזרה, לעיתים צד אחד יהיה זה שיישא בעול תשלום המשכנתא יותר מהאחר ועוד. ייצוג הולם, מדוקדק וזה שבוחן לעומק את פני הדברים, יהיה זה שיסייע לקבלת החלטה מדויקת גם בבית המשפט בחלוקת הנכסים.

רוצה לשאול עוד שאלות על השקעות פיננסיות בחיי הנישואין? פורטל עורכי דין הוא הכתובת עבורך!

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים