מימון בשנה הראשונה של העסק

איך משתמשים במימון בשנה הראשונה של העסק

כל עסק מבוסס על היציבות הפיננסית שלו וכאשר מדובר בעסק קטן מדובר בנושא שהוא אקוטי ולכן בעת ההקמה יש לפעול באופן מחושב ולבצע את הצעדים הנכונים.

התנהלות כלכלית נכונה

בתחומים רבים עסקים קטנים אינם יכולים לפעול ללא מימון ראשוני בשנה הראשונה, כדי להניע קדימה את גלגלי העסק. הדרך המיטבית למטרה זו היא להגיש בקשה לקבלת הלוואה לעסק שהיא בערבות המדינה. מדובר בהלוואה שמוענקת לעסקים השונים בתנאים מסחריים הטובים ביותר במשק וזאת לאור רצונה של המדינה לעודד פעילות עסקית במשק.

הגשת בקשה לקבלת הלוואה בנקאית

הלקוח מגיש באחד הבנקים הגדולים בקשה לקבל הלוואה לעסק בסכום הכספי הנחוץ לו. לצורך קבלת ההלוואה קבעו הבנקים כה קריטריונים לגבי היקף ההלוואה שמבוסס על המחזורים העסקיים בעבר, או על פי צפי ההכנסות המופיע בתוכנית העסקית כשמדובר בעסק חדש.

נציגי הבנק בוחנים בקפידה כל בקשה ובהתאם לפרמטרים שונים, הם מאשרים גובה מסוים של הלוואה בתנאים מיטביים שכוללים עמלות מופחתות וריביות זולות יותר בהלוואות אחרות. בנוסף לכך כדי להקל על בעל העסק החדש בתחילת הדרך אשר רצופה בהרבה מאד הוצאות, יש אפשרות לקבל תקופת גרייס של כמה חודשים. בתקופה זו לא ישולמו התשלומים החודשיים, אלא רק בתום פרק זמן זה וכך יהיה לעסק החדש אוויר לנשימה.

תשלומים להחזר ההלוואה

היועץ העסקי ובעל העסק בוחנים את אפשרויות גובה ההחזר החודשי של ההלוואה. חשוב שיהיה זה סכום כספי שהעסק על פי צפי ההכנסות יוכל לעמוד בו. בהתאם לכך בוחרים את מסלול ההחזר לכמה שנים בודדות, או לפרק זמן ארוך יותר כדי לא להכביד על ההתנהלות הפיננסית היום יומית.

לאחר קבלת כספי ההלוואה מבצעים את התוכנית המקורית שכוללת לדוגמה רכישה של מכונה לקו הייצור. בעלי העסקים משאירים חלק מסכום ההלוואה כחיסכון בבנק, כדי שיהיה להם כסף למקרה צורך עבור הון חוזר.

שיטות סליקה לעסק

במציאות העכשווית חלק ניכר מהפעילות הכספית מתנהלת באמצעות כרטיסי אשראי וגם בשיטות חדשות כמו ביט או פייבוקס. כל עסק נערך לקלוט כספים באמצעות השיטות האלו כדי לאפשר ללקוח לשלם בשיטה הנוחה לו. הרצון הוא שלא יוצר מצב שבו לקוח מעוניין לשלם באמצעי תשלום מסוים ואם הוא לא קיימת בעסק, העסקה תתבטל.

בעל העסק יוצר קשר עם חברות האשראי ועם חברת סליקה אשר תבצע את הסליקה באופן גורף לכל כרטיסי האשראי. הלקוח מקבל החלטה על שיטת הסליקה, לאחר שקיבל מידע על סליקת לעסק וגם מידע על תדירות הסליקה – אם היא תהיה יומית, שבועית או חודשית ובמועדים האלו הכספים יועברו לחשבון הבנק של העסק לאחר קיזוז העמלות.

אם מדובר בעסק קמעונאי, תותקן בו קופה רושמת מתוחכמת ובמחשב זה יהיה מלוא המידע של נתוני הסליקה וכך הלקוח יכול לשלם באמצעות כרטיס האשראי או המידע בסלולרי שלו. אם מדובר בדוכנים ניידים התשלום יהיה באמצעות מסופונים. אם ההתנהלות היא באמצעות חנות אינטרנטית, הסליקה תבוצע באמצעות התוכנה הייעודית וזאת לאחר שבוצעו באתר כל הפעולות הדרושות לאבטחת המידע על פי התקנים הבין לאומיים לצורך שמירה על נתוני האמצעים הכספיים של הלקוחות.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים