עלויות רכישת דירה

עלויות רכישת דירה – כמה עולה דירה באמת?

באופן טבעי, כאשר אנו עומדים לפני תהליך רכישת דירה בדרך כלל נראה נגד עיננו את הסכום הכולל של הדירה. חלקם יחשבו בתחילת הדרך את ההון העצמי, את הריביות של מסלולי המשכנתא השונים ואולי גם את השיפוץ החלומי לדירה. עם זאת חשוב להבין שישנן הוצאות נלוות נוספות שכדאי לקחת בחשבון כדי שלא להישאר עם מינוס גדול או הלוואות לא מתוכננות.

מהו המחיר האמיתי של דירה, ועד כמה ההוצאות הנלוות גבוהות? הכל בכתבה הבאה!

רגע לפני שנעבור להוצאות הגדולות של רכישת דירה, במידה וכבר יש לכם הון ראשוני לדירה שפשוט יושב לכם בעו"ש אתם ככל הנראה עושים טעות לשמור אותו שם. העבירו אותו לקרן כספית או תכנית חיסכון נזילה ככל האפשר על מנת לא לתת לכסף לאבד מן ערכו בעקבות אנפלציה.

פלטפורמה מומלצת לחיפוש, איתור וסינון קרנות כספיות היא Fair. ללא דמי ניהול, ללא דמי משמרת, ללא עמלות. 

הוצאות לרכישת דירה

מס רכישה, כן המס המוזר

רבים סבורים ובצדק כי מס רכישה הוא מס מוזר, הרי ברכישת דירה אין רווחים כפי שקורה במכירת דירה, אלא ההיפך – יש לא מעט הוצאות נלוות. מס רכישה נקבע מתוך ניסיון להשפיע על שוק הדירות בישראל, ולכן יש לקחת אותו בחשבון במידה ולא קיים פטור. כך למשל דירה בעלות של עד 1,744,505 – פטורה ממס, אך דירה בעלות של החל מ- 1,744,505 ועד – 2,069,205 תשלום המס בה יהיה – 3.50% וכך הלאה. את המס משלמים  תוך 60 ימים מתאריך ביצוע עסקת הרכישה ברוב המקרים.

דמי תיווך וטיפ קטן לחיסכון

ברוב המקרים, רוכשים פוטנציאלים נמנעים כמה שניתן מרכישת דירה ממתווך ומנסים לחפש דירות בפורטלים שונים חינמיים ללא עמלת תיווך. אך ככל שעובר הזמן, מגלים שדווקא אצל מתווך מסתתרות דירות טובות. דמי תיווך נעים בין 1%-2% מסכום העסקה. טיפ קטן בנושא דמי תיווך – כדאי לא למהר לחתום על הסכם דמי תיווך על מנת לראות את הדירה שמציע המתווך, אלא לנסות להתמקח מעט על גובה העמלה, וכך לחסוך הרבה כסף.

תשלום לעורך דין מקרקעין

שירותיו של עורך דין הוא חלק אינטגרלי מהעסקה, ותפקידו למנוע בעיות רבות על ידי ניהול משא ומתן בין הצדדים לעיגון כל הסעיפים החשובים בחוזה. כמו כן, העורך דין מוודא שהכל תקין מבחינת רישומי הדירה, היתרי הבנייה ומעביר את הדירה על שמכם. שכר הטרחה של עורך הדין נע בין 0.5% ל-2% מסכום הדירה, אך גם כאן השוק מוצף בעורכי דין, ולכן כדאי להתמקח מעט על המחיר מבלי להתפשר על הניסיון והמקצועיות של עורך הדין.

ייעוץ משכנתאות

בשנים האחרונות תחום ייעוץ משכנתאות צובר תאוצה, בעיקר בשל ריבוי המסלולים וחוסר הידע של רוכשי הדירות. אומנם אין חובה להשתמש בשירותי הייעוץ, אם כי ניתן לחסוך אלפי שקלים בבחירת התמהיל הנכון למשכנתא. יועצי משכנתאות מבצעים מכרז מול הבנקים, מנהלים משא ומתן ומתאימים לכל לקוח את המסלול הרווחי ביותר. התשלום ליועץ משכנתאות נע סביב 6,000-7,000 שקלים. תשלום נוסף שיש לקחת בחשבון הוא דמי פתיחת תיק לקבלת המשכנתא.

עלויות משכנתא

אחרי שבחרתם יועץ משכנתא ובנק מלווה תגלו שינם הוצאות נוספות בגזרה זו הכוללות עלות פתיחת תיק (בדר"כ ניתן לקבל פטור מלא מעמלה זו), רשם המשכונות (160 ש"ח), נוטריון, ביטוח חיים\משכנתא ועוד.

שמאי מקרקעין

כחלק מתהליך לקיחת המשכנתא, יהיה עליכם להיעזר בשמאי מקרקעין לצורך קבלת אסמכתא לגבי שווי הנכס. המטרה היא לאשר לבנק שהרכישה בוצעה במחיר הוגן ולא במחיר מופקע. את המשכנתא מעניק הבנק בהתאם להערכת השמאי ולא על פי המחיר ששילמתם על הנכס. העלות של הערכת שווי הנכס נעה בין 600-1,200 שקלים ואף יותר, בהתאם לגודל הדירה.

חיבור לתשתיות

כשעוברים לדירה חדשה ישנם עלויות נוספות הנובעות מחיבור לתשתיות שונות כגון טלפון, אינטרנט, כבלים,גז, חשמל, מים, תמי 4 ועוד. אם יש לכם רכב חשמלי למשל תצטרכו גם להתקין עמדת טעינה חדשה

הוצאות נוספות בקניית דירה: הובלה, שיפוץ, ריהוט, מוצרי חשמל

סקרנו למעלה את ההוצאות שבדר"כ מתחמקות בעת החישוב הכללי של עלות הדירה אבל אסור לשכוח גם את העלויות היותר בנאליות שגם אותן לעיתים שוכחים להחשיב: עלות הובלה, עלות ריהוט הדירה, עלות לשיפוץ במידת הצורך, מוצרי חשמל חדשים (או יד 2) וכל מיני בלתמ"ים נוספים.

עלויות קניית דירה נסתרות נוספות: בדיקת הנכס, אגרות רישום

לפעמים עוד בטרם רכישת הדירה תצטרכו לשלם עלויות ואגרות שונות עבור בדיקת הנכס במאגרים שונים או בדק בית כמו כן בדיקת נכס טאבו ועוד.

יש לשים לב גם למדד תשומות הבנייה (במידה ומחיר הדירה צמוד לו) אשר עלול לעלות כמה אחוזים בשנה.

מסתבכים בחישוב העלויות? האקסל רכישת דירה של פיננקה יעזור לכם להבין מי נגד מי ולחשב במדוייק את כל העלויות >>>

אקסל קניית דירה של פיננקה

קובץ אקסל המקיף בישראל בנושא נדל"ן, מימון, רכישה, השבחה ומכירת נכסים

אקסל קניית דירה\הוצאות דירה להשקעה יאפשר לכם לחשב את הכדאיות, התשואות ולקבל תמונה מלאה ועתידית על ההשקעה
מבצע השקה! רק 59 ש"ח

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

חכו רגע!

אתם צעד אחד לפני קבלת שליטה מלאה על נושא הנדל"ן, מימון, רכישה, השבחה ומכירת נכסים!
אקסל קניית דירה של פיננקה יאפשר לכם לחשב את הכדאיות, התשואות ולקבל תמונה מלאה ועתידית על ההשקעה שלכם!

קבלו 15% הנחה וגם שליטה מלאה השקעות הנדל"ן שלכם
15% הנחה
לחיצה על הכפתור תוסיף את הקובץ לסל הקניות ביחד עם הקופון.
הקופון לא תקף בתשלום עם Paypal.
הקופון בתוקף עד 31/12/23. בכפוף לתקנון.

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים