מה זה תקציב

מה זה תקציב?

מה זה תקציב, למה זה חשוב? איך מתכננים את התקציב והחזון, איך בונים בפועל איך מתחילים ומה חשוב לשים לב. הכל על הגדרת תקציב.

הגדרה של תקציב: תקציב הוא תהליך של יצירת תוכנית מוגדרת כיצד להוציא את הכסף שלך. תוכנית ההוצאה הזו נקראת תקציב. יצירת תוכנית הוצאות זו מאפשרת לך לקבוע מראש אם יהיה לך מספיק כסף לעשות את הדברים שאתה צריך לעשות או שאתה רוצה לעשות.

אם אין לך מספיק כסף לעשות את כל מה שהיית רוצה לעשות, אז אתה יכול להשתמש בתהליך התכנון הזה כדי לתעדף את ההוצאות שלך ולמקד את הכסף שלך בדברים החשובים לך ביותר.

חשוב להבין את ההבדל בין מעקב הוצאות סטנדרטי לבין ניהול תקציב.

רלוונטי: ניהול כלכלי נכון

מדוע תקציב כל כך חשוב?

מכיוון שהתקציב מאפשר לכם ליצור תוכנית הוצאות עבור הכסף שלכם, הוא מבטיח שתמיד יהיה לכם מספיק כסף לדברים שאתם צריכים ולדברים החשובים לכם. מעקב אחר תקציב או תוכנית הוצאות גם ימנע ממך להיכנס לחובות או יעזור לך לצאת מהמינוס אם אתה כרגע באובר דראפט.

לאחר שתיצור את התקציב הראשון שלך, תתחיל להשתמש בו ולקבל תחושה טובה כיצד הוא יכול לשמור את העניינים הפיננסים שלך במסלול הנכון, ייתכן שתרצה למפות את תוכנית ההוצאות או התקציב שלך למשך 6 חודשים עד שנה בהמשך הדרך. על ידי כך ניתן לחזות בקלות אילו חודשים ההוצאות שלך עלולות להיות גדולות ובאיזה חודשים יהיה לך יותר מרווח לנשימה. לאחר מכן תוכל לחפש דרכים לחסוך כסף בתקופות הרגועות ולדעת היכן לצמצם הוצאות בתקופות הלחוצות.

רלוונטי: אקסל לניהול תזרים

מה לגבי חיזוי ותכנון התקציב?

הרחבת התקציב שלך אל העתיד מאפשרת לך גם לחזות כמה כסף תוכל לחסוך עבור דברים חשובים כמו חופשה, רכב, שיפוץ הבית, חשבון קרן חירום או לפרישה. שימוש בתקציב ריאלי כדי לחזות את ההוצאות שלך לשנה יכול באמת לעזור לך בתכנון הפיננסי לטווח ארוך. לאחר מכן תוכל להניח הנחות מציאותיות לגבי ההכנסה וההוצאות השנתיות שלך ולתכנן יעדים פיננסיים ארוכי טווח כמו הקמת עסק משלך, רכישת נכס להשקעה או בילוי או פרישה.

בניית תקציב

באופן כללי, בניית תקציב מתחילה במעקב אחר הוצאות, ביטול חובות, ולאחר שהתקציב מאוזן, בניית קרן חירום. אבל כדי להאיץ את התהליך, אתה יכול להתחיל בבניית קרן חירום חלקית. קרן חירום זו פועלת כחיץ כאשר שאר התקציב מוקם וצריכה להחליף את השימוש בכרטיסי אשראי במצבי חירום.

המפתח הוא לבנות את הקרן במרווחי זמן קבועים, להקדיש באופן עקבי אחוז מסוים מכל משכורת אליה, ואם אפשר, להכניס את כל מה שאתה יכול לחסוך. זה יגרום לך לחשוב גם על ההוצאות שלך.

תקציב עוזר ליצור יציבות פיננסית. על ידי מעקב אחר הוצאות וביצוע תוכנית, תקציב מקל על תשלום חשבונות בזמן, בניית קרן חירום וחיסכון בהוצאות גדולות כמו רכב או בית. בסך הכל, תקציב מעמיד את האדם על בסיס כלכלי חזק יותר הן לטווח היומיומי והן לטווח הארוך.

רלוונטי: ניהול כלכלת המשפחה

איך אני מתחיל להגדיר תקציב?

כדי להתחיל ב להגדיר תקציב, עקוב אחר כל ההכנסות וההוצאות שלך במשך חודש באמצעות טבלת אקסל. לאחר מכן, צור תוכנית המבוססת על כמה כסף אתה מרוויח בכל חודש. שימו  בצד את מה שתצטרכו עבור הוצאות מחיה חובה, כגון שכר דירה או שירותים. לאחר מכן, תכנן כמה אתה יכול לחסוך או להשתמש כדי לשלם את החוב. כל כסף שנשאר לך מעבר לזה יכול לשמש להוצאות שיקול דעתך בכל חודש.

קרא עוד:

מחשבות אחרונות על תקציב

בדיוק כמו במקום העבודה שלך או אפילו המדינה שלך, כולם עורכים תקציב שנתי לפני תחילת הפעילות או בתחילת כל שנת מס, כך גם משק הבית צריך לפעול. להגדיר לעצמו יעדים ומטרות ולגזור מתוך זה אסטרטגיה. התנהלות כלכלית נכונה לפי תקציב מוגדר מראש על ידי תכנון, בנייה, ניהול והמשך מעקב ואיזון יכולה לעשות פלאים למצבכם הפיננסי ותעזור לכם להגשים את החלומות שלכם ולהגיע למצב של עצמאות כלכלית או פרישה מוקדמת.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים