איך להיות עשיר

איך להיות עשיר?

האם אי פעם שאלת את עצמך, "איך אני יכול\ה להתעשר?" לכולם יש חלומות על זכייה בלוטו ועל איך להתעשר בן לילה. אנשים רוצים להתעשר. אפילו חיפוש פשוט בוגל טרנדס יוכל להראות שזה נמצא במגמת עלייה מאז שנות ה-90.

אנשים רבים מחפשים דרכים להשיג את ה-100 אלף ש"ח הראשונים שלהם, או דרכים להשקיע ולצאת לעצמאות כלכלית או פרישה מוקדמת. חלקם מנסים להצליח כיזמים. אנשים רוצים שיהיה להם מספיק כסף לקנות בתים יפים, מכוניות יקרות וחופשות נוצצות. אבל לא הרבה יודעים איך להתעשר. אז איך מתעשרים?

להיות עשיר זה יותר מסכום הכסף שיש לכם בבנק.
להיות עשיר זה סוג של הלך רוח. במובן מסוים, אפשר להיות עשיר אבל עדיין עני, ולהיפך.

ניתן להגדיר "עשיר" או עושר בדרכים שונות. יש הרבה אנשים שפשוט מחשיבים את זה כמישהו עם הרבה כסף. עבורם, עשיר שווה ערך להיות מיליונר.

אבל עשיר יכול להיות גם עושר פסיכולוגי. זה הישג של היכולת לחיות בלי דאגה של כסף.  לא בהכרח צריך להיות בעל טירה על מנת להיחשב לעשיר. כל אחד יכול להיות עשיר כל עוד אנחנו מסוגלים לעשות את מה שאנחנו רוצים בחופשיות ולקבל את ההגשמה בחיים. המפתח של זה הוא לחיות עם או אפילו פחות ממה שיש לך. להיות "נורמלי" גם כשאתה מסוגל כלכלית לעשות הרבה יותר.

אולי יש לך העדפה משלך לגבי איזו הגדרה מתאימה לך יותר, אבל הנה כמה דרכים כיצד להתעשר. הטיפים הבאים עשויים לעזור לכם להשיג את אחד מהם (או את שניהם).

כדי להיות ממש ממש עשיר, עשו מהלכים נועזים.

זו מטרה שאפתנית להתעשר ואם אתם מכוון לכך, הנה כמה דרכים פשוטות להתעשר.

1. נצלו את המיומנות שלכם כמומחים עצמאיים והשקיע בה.

הפכו זאת למטרה שלכם, לעשות דבר אחד טוב יותר מכל אחד אחר: עבדו על אותו כישרון, תפתחו אותו, תתאמנו עליו, למדו עליו ועשו הכל על מנת להצליח בו. ייתכן שרוב שחקני הספורט או המפורסמים שאתם מכירים הם מיליונרים, וזה בגלל שהם מנצלים את כישוריהם במלואם. אם יש משהו שאתם טובים בו, סביר להניח שניתן לקצור ממנו תגמולים ניכרים.

הכוונה היא להיות הטופ של תחום מסוים. כשאתם הכי טובים במשהו, אתם מגלים שהזדמנויות מגיעות אליך. כדי להפוך למומחה של משהו, זה חיוני לעולם לא להפסיק להשתפר. אנשים מצליחים משקיעים זמן, אנרגיה וכסף בשיפור עצמם, ואולי זו פשוט ההשקעה המתגמלת ביותר שתוכלו לעשות.

כדי להתחיל, גלו איזו מיומנות אתם רוצים לטפח. ערכו רשימה של עשרת האנשים הטובים בעולם בדבר אחד הזה, והשתמשו ברשימה הזו כדי להגדיר קריטריונים ולעקוב אחר ההתקדמות שלכם לקראת הפיכתכם לטובים ביותר.

2. תגיע למטרה הראשונית, ואז השקיע את השאר.

כולם רוצים להתעשר מהר. אבל מטרה כזו היא לא משהו שאפשר להשיג בקלות בפרק זמן קצר. במקום לחשוב איך להתעשר מהר, שאפו קודם לחסוך 100 אלף ש"ח.

הסכומים הקטנים שאתם חוסכים מדי יום הם רבי עוצמה. אולי תוכל לחסוך רק 20 או 50 ש"ח בכל פעם, אבל כל אחת מההשקעות האלה היא הבסיס הפיננסי הכי חזק שלך.

רלוונטי: איך לחסוך כסף?

3. היה ממציא וראה זאת כהזדמנות לשרת את הציבור.

תפסיקו לחשוב על התעשרות מהירה והתחילו לחשוב על לתת שירות להרבה אנשים. אם תחשבו על מה אנשים צריכים, או דברים שיכולים לשפר את החברה, לתובנות שלכם תהיה השפעה רבה יותר. לא רק זה, אתם אשכרה יכולים להיות הראשונים שייצרו מוצר טרנדי בעתיד.

כאשר אתם מתחילים במחשבה על איך תוכלו לעזרו להרבה אנשים, ההשפעה של מפה לאוזן מוגדלת – שלא לדבר על כך שיהיה לכם הרבה יותר משוב מועיל כדי לשפר את מה שאתם עושים.

4. הצטרפו לסטארט-אפ וקבלו מניות

בדומה לנקודה הקודמת, אם אין לכם רעיון משלכם, הצטרפו לסטארט-אפ קיים. בעלות על מניות של אחת או יותר חברות סטארט-אפ עשויה להיות השקעה רבת ערך אם החברה משגשגת או תמכר לחברה אחרת בהמשך.

רק מיעוט קטן מהסטארט-אפים מצליח לממש רווחי הון גדולים, כך שהסיכויים אינם טובים. עם זאת, אתה אפשר להשתמש בשיקול הדעת  כדי לראות איזה רעיון עסקי ואיזה צוות ניהול צפויים להצליח. עובדים מוקדמים באפל, גוגל ומיקרוסופט הפכו למיליונרים על בסיס זה.

רלוונטי: איך להשקיע בסטארט-אפ?

5. נדל"ן

קנייה, פיתוח ומכירה של נדל"ן היו תמיד דרך מרכזית עבור אנשים לצבור הון.

הלוואה יכולה להיות מרכיב מרכזי בשיטה זו. נניח שאתה לווה 200,000 ש"ח ומכניס 50,000 ש"ח משלך כדי לקנות נכס תמורת 250,000 ש"ח. אז אתה משבח את הנכס ומוכר אותו תמורת 400,000 ש"ח. הנכס עלה בערכו ב-60% אבל 50,000 השקלים שלכם גדלו כעת פי ארבעה ל-200,000 ש"ח. יש לבחור את הנכסים הנכונים באזורים הנכונים ולשבח אותם בחוכמה.

6. בנה תיק מניות.

אם אתם יכולים לבצע השקעות קבועות במניות לאורך תקופה ארוכה, בחרו בחוכמה והשקיעו מחדש את הדיבידנדים כי אז ניתן לבנות מאגר גדול של עושר. כמובן שמניות יכולות ללכת לשני הכיוונים ומשקיעים קטנים רבים חוטפים חום לב כשהתיק שלהם צולל.

אבל בטווח הארוך, מניות הן השקעה טובה כמו נכס והרבה יותר נזילות. נפילות בבורסה מייצגות הזדמנויות קנייה נהדרות עבור בעלי מזומנים ועצבים חזקים.

 

7. התחילו עסק משלכם במטרה למכור אותו בהמשך

יותר ויותר סטארטאפים ראו הצלחה עם תשואה גדולה בשנים האחרונות. אם אתם יכולים למצוא גישה חדשה כלפי נישה ספציפית בשוק ולבנות עסק שיענה על הצורך הזה, אז יש לכם פוטנציאל להצליח בו. זה ממש יכול להיות כל דבר: עסק ניקיון, שירות משלוחי מזון או בלוג. זה כנראה ייקח שנים של עבודה קשה מאוד לבנות את המיזם. אבל אם אתם מוסגלים לעשות זאת, התגמול הפוטנציאלי הוא עצום. כך עשו זאת רבים מהאנשים העשירים.

רוצים להיות עשירים? בנו הרגלי כסף פשוטים.

אם אתם מכוונים לחיים יציבים עם מספיק כסף כדי לפרנס את עצמכם, התחילו עם הדברים היומיומיים שאתה יכולים לעשות.

8. עבודה מתאימה

בחרו עבודה שמעניינת אותם – עשו מה שאתם אוהבים. אף אחד לא מצליח לעשות את מה שהוא שונא.

יתכן שתצטרכו להתחיל מלמטה ולהתקדם למעלה. אבל רוב הסיכויים שאם אתם אוהבים את מה שאתם עושים, יהיה קל יותר לגרום לזה לקרות. אתפ למעשה תהנו מתהליך ההגעה לפסגה.

הרוויחו את הניסיון באמצעות רמות עבודה שונות וכאשר אתם מרגישים שהרווחתם את כל מה שאפשר, שקלו להמשיך הלאה בחברות אחרות שירחיבו את האופק שלכם בתרבויות עסקיות שונות. הצבת חוויות נוספות בתפקידים שונים תהפוך אותכם לנכס בעל ערך רב יותר עבור חברות ותהפוך אתכם לאופציה טובה יותר עבור תפקידים בדרגים גבוהים יותר.

חשבו כיצד העשירים יכולים להיכנס אל החברות הנכונות, שבהן יש המון הזדמנויות לצמיחה. חפשו מקומות שבהם תוכלו להצמיח את המיומנות שלכם ולהצליח להכפיל את ההכנסה החודשית פי כמה.

9. צמצמו את ההוצאות שלכם.

אולי הסעיף החשוב ביותר ברשימה זו, הבעיה הגדולה ביותר בדרך של אנשים מסוימים להתעשר היא שהם תמיד מוציאים יותר ממה שהם מרוויחים. לחיות מתחת לאמצעים שלכם זו הדרך הכי קלה להתעשר.

עקוב באופן אחראי אחר ההתקדמות שלכם לפי כמה אתה מוציא. השתמש באפליקציה או פשוט בטבלת הוצאות והכנסות של Excel כדי לוודא שאתם תמיד יודעים כמה כסף יש לכם ולאן הוא הולך. זה ייתן לכם מקום ראוי לסקור ולחדד מה הגיוני ומה לא הגיוני מבחינת ההוצאות שלכם.

התחילו לקצץ בהוצאות המיותרות בחייכם. עשו מה שאפשר כדי להפחית את החשבונות שלכם: הקפידו לכבות את האורות, לתכנן ארוחות לחסוך במכולת, ולהיות ממושמעים לגבי הרגלי האכילה בחוץ. מקדו את חייכם רק עם הצרכים ובתוך זמן קצר תחסכו הרבה יותר ממה שעשיתם בעבר.

10. חסכו כסף בבנק

הגדירו יעדי חיסכון ושגרה כדי לתמוך ביעדים אלה. מצאו דרכים שעובדות עבורך בחיסכון בכסף, וחדדו את מה שלא. לבנקים רבים יש אפשרות ליצור חשבונות חיסכון נפרדים, כמו גם משיכות אוטומטיות. על ידי הגדרת ההעברות האוטומטיות הללו, אתה חוסך באופן פסיבי וצריך להתאמץ לא לחסוך. דבר נוסף שתוכלו לנסות הוא להגדיל את כמות החיסכון ב-1% בכל מרווח שתרצו. בהתחלה זה יהיה שינוי לא משמעותי, אבל ככל שהזמן יעבור, תבחינו בהבדל גדול. תנו לעצמכם סיבה ומוטיבציה גם לחסוך. תמיד חשוב לתכנן את העתיד וחיסכון לפנסיה יכול להיות נקודה מצוינת לשכנע את עצמכם להתרחק מהוצאות מוגזמות.

11. בצעו השקעות בחוכמה

השקעה היא הרבה יותר ממזל טהור. טעות השקעה אחת עלולה להזיק לחלק גדול מהנכסים שלכם. אז ודאו בכל פעם שאתם מקבלים החלטות לגבי השקעות, בין אם בנכסים ובין אם במניות, חשבו פעמיים. עדיף לשקול חוות דעת של אנשי מקצוע ומומחים.

כדי לתת לכם כמה רעיונות, המשקיע האגדי וורן באפט הציע לשים 10% מהמזומן באג"ח ממשלתיות קצרות טווח ו-90% בקרן אינדקס S&P 500 בעלות נמוכה מאוד, כך שאם השוק יקרוס, עדיין תהיו בסדר. על ידי מימוש ה-10% במקום מכירת המניה במחיר גרוע.

להתעשר בדרך הנבונה

יש דברים הרבה יותר חשובים בחיים מאשר צבירת עושר. מי רוצה בסופו של דבר להיות עשיר, לא אהוב, בודד ובריאות לקויה? עם זאת, אם אתם יכולים ליהנות מחיים מאוזנים ובו בזמן להתעשר, למה שלא תעשה זאת?

נטילת שילובים מההצעות לעיל אולי לא מבטיחה לכם עתיד משגשג, אבל זה בוודאי יבטל הרבה צרות כלכליות בחייכם. בצעד אחד בכל פעם, אולי גם אתם תהפכו לעשירים שחלמתם עליהם.

 
 

שאלות נפוצות על איך להיות עשיר?


הסכום שתצטרך להשקיע כדי להפוך למיליונר תלוי איפה אתה נמצא בחייך. אתה יכול להרשות לעצמך להשקיע פחות כסף כשאתה צעיר יותר, כי יש לך יותר זמן לצבור את העושר שלך ואתה יכול לסבול יותר סיכונים. אם אתה דוחה את החיסכון עד שתהיה מבוגר, תצטרך לשים יותר כסף מדי חודש.

אלא אם כן אתה בא ממשפחה עשירה מאוד, זכית בטוטו, או על סף קבלת פטנט על ההמצאה הגדולה הבאה, יש סיכוי קטן מאוד שתוכל להתעשר אם לא תעשה כלום. תזדקק למשמעת, לתוכנית, ובמקרים מסוימים לעצה טובה מאיש מקצוע שיכול לעזור לדחוף אותך בכיוון הנכון כדי להגיע ליעד שלך להיות מיליונר.

אין קיצורי דרך כל עוד אין לך הון ראשוני. הדרך הכי טובה שאני יכול להציע לך על מנת להתעשר מהר היא להשקיע בלימודים פיננסים. זה יכול הליות ספר, קורס, אינטרנט לא משנה מה. למד איך לחסוך, להשקיע ולמנף את הכסף שלך

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים