איך להשיג אזרחות גרמנית

כך תוכלו לקבל אזרחות גרמנית

הקשר בין ישראל לגרמניה הוא קשר מורכב, שעוצב על ידי אירועים היסטוריים ודינמיקה פוליטית. עם זאת, במהלך השנים, חלק ניכר מהישראלים בחרו באזרחות הגרמנית מסיבות הכוללות קשרים משפחתיים, הזדמנויות תעסוקה או סתם רצון לחקור תרבות אחרת. אם אתם מעוניינים לקבל ומתעננים באזרחות הגרמנית מיד נספר לכם כיצד זה יקרה.

מותר לכם גם לרצות לעבור לברלין – אזרחות גרמנית ושלביה

אם קורץ לכם המשפט "בברלין זה לא היה קורה" כנראה שאתם מתעניינים במעבר לגרמניה ומבקשים לבדוק לגבי אזרחות גרמנית. מדובר בתהליך בירוקרטי שחשוב לעבור אותו באופן מדויק, עם ליווי נכון, והוא כולל את השלבים הבאים לקבלת האישור:

  • תושבות
    רק מי שחי בגרמניה באופן חוקי למשך 8 שנים לפחות, יוכל לבקש בקשה לאזרחות הגרמנית.
  • יציבות פיננסית
    עליכם להיות מסוגלים לפרנס את עצמכם ואת הילדים ובני הזוג שלכם מבלי להסתמך על דמי רווחה או דמי אבטלה.
  • שליטה בשפה
    עליכם להפגין בקיאות בשפה הגרמנית, בדרך כלל ברמת B1 לפי מסגרת ההתייחסות האירופית המשותפת לשפות. רמה זו מציינת נקודת התמצאות חשובה בלימוד השפה הגרמנית שלכם והיא חשובה לתהליך קבלת האזרחות.
  • מבחן אזרחות
    עליכם לעבור מבחן אזרחות הכולל שאלות על המערכות המשפטיות והחברתיות של גרמניה, כמו גם על תנאי החיים בגרמניה.
  • ויתור על אזרחות אחרת
    גרמניה בדרך כלל לא מתירה אזרחות כפולה, אז ייתכן שיהיה עליכם לוותר על האזרחות הישראלית שלכם. עם זאת, ישנם חריגים לכלל זה, כגון עבור אזרחי האיחוד האירופי או במקרים בהם ויתור על האזרחות המקורית הוא כמעט בלתי אפשרי או בלתי סביר. כדאי לבדוק זאת לעומק עם אנשי מקצוע שילוו אתכם ולהתייעץ משפטית בעניין.

מהם החריגים לגבי אזרחות כפולה?

כפי שצוין קודם לכן, גרמניה מונעת בדרך כלל אזרחות כפולה, אך קיימים חריגים. בשנת 2014 הציגה גרמניה מדיניות המאפשרת לילדים שנולדו בגרמניה להורים שאינם גרמנים לאחר 1990 להחזיק באזרחות כפולה.

אם המבקשים הם זכאים לפי סעיף 116 הם יכולים לשמור על אזרחותם הישראלית תוך קבלת אזרחות גרמנית. בנוגע לסעיף 116 ישנה מורכבות שחשוב לבדוק אותה היטב מולה שגרירות ומול המשפטנים.

אחד מהוריכם נולדו בגרמניה? שימו לב

ילדים שנולדו להורה גרמני אחד לפחות מקבלים אזרחות גרמנית בלידה, ללא קשר למקום הלידה. עם זאת, אם רק הורה אחד הוא גרמני והילד נולד מחוץ לגרמניה, ההורים חייבים לרשום את הלידה לפני שהילד ימלאו שנה כדי להבטיח שהילד יקבל אזרחות.

במהלך כל התהליך חשוב לזכור, כל מקרה הוא ייחודי ולגופו ולכן חשוב להתייעץ ישירות עם אנשי מקצוע משפטיים או עם השגרירות כדי לוודא שברשותכם כל התיעוד הנכון ועומד בכל הדרישות הנדרשות מכם. מאמר זה אומנם מספק את הדרך אך אינו מחליף שום ייעוץ משפטי או צעד בירוקרטי זה או אחר.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים