ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס

ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס?

איך ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס?

אחרי כמעט 15 שנים של עליות מחירים משמעותיות בשוק הנדל"ן, הערך של כל נכס – כולל דירות קטנות יחסית, ישנות וגם כאלה הממוקמות מחוץ לאזורי הביקוש – גבוה מאוד. במציאות שכזו נדרשת מכל בעל נכס כהשקעה התנהלות אחראית במיוחד, ודווקא מפני שרמת המחירים כל כך גבוהה חובה לעשות הכל כדי למקסם את ערך הנכס – כך שאם אדם ירצה לעבור דירה או לממש השקעה בנדל"ן, הוא יקבל עבור הבית הנוכחי את התמורה הגבוהה ביותר האפשרית.

אחת הדרכים היותר אפקטיביות לעשות זאת היא לוודא שניהול הבניין שבו נמצא הנכס מופקד בידיים מקצועיות, של חברה שזו המומחיות שלה.

תחזוקה אופטימלית

הסיבה הראשונה לקביעה לפיה ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס היא שרק עם ועד בית מקצועי, כלומר חברה שמנהלת את הנכס לא אחרי שעות העבודה ובאופן חובבני, אלא 24/7 ועל בסיס מומחיות, מובטחת תחזוקה אופטימלית.

בהקשר זה חשוב לזכור שהמבנים המודרניים מכילים מערכות מתקדמות ומורכבות מאוד. כל פשרה בנושא התחזוקה שלהן גורם להן להתיישן בקצב מואץ, ולכן גם לא למלא את תפקידן באופן מיטבי. התוצאה היא ירידה באיכות החיים שמספק הנכס ולכן גם ירידה בערך שלו.

חזות מרשימה

דרך נוספת שבה חברת ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס שלכם היא באמצעות טיפוח החזות החיצונית של הבניין. כל שמאי מקרקעין שמכבד את עצמו יאמר לכם שערכה של דירה נקבע בין השאר גם על סמך מידת הטיפוח של הבניין שבו היא נמצאת. לובי מרווח ומאיר פנים מעלה את ערך הנכס, קירות חוץ ללא לכלוכים, כתמים ופגמים אחרים מעלים את ערך הנכס, גינה מלבלבת מעלה את ערך הנכס, ולמעשה בעזרת חברה לניהול נכסים אפשר אפילו לבצע שיפוץ חיצוני אחת ל-10 שנים בעלות נמוכה יחסית – בזכות העובדה שבעלי מקצוע רלוונטיים מציעים הצעות מחיר משתלמות במיוחד לחברה שאחראית על מספר בניינים ולכן מספקת להם עבודה רבה יחסית.

ראש שקט

ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס גם בזכות העובדה הפשוטה שהוא מקנה לכל הדיירים בבניין ראש שקט באמת – כשהם יודעים שכל תקלה תטופל באופן המקצועי ביותר ותוך זמן קצר ככל האפשר. כשאדם רוכש נכס הוא רוצה לדעת שיש מי שדואג לו, וזוהי המהות של שירותיהן של חברות לניהול נכסים.

בכמה אחוזים ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס?

על-פי הערכות שונות, ניהול נכסים מעלה את ערך הנכס בכ-10%. כלומר, ההבדל בין מחיר דירה בבניין שמנוהל ומתוחזק בסטנדרטים גבוהים לבין מחיר דירה דומה בבניין שלא מטופל היטב יכול להגיע ל-100,000 ₪ כשמדובר על דירה קטנה יחסית בפריפריה, וגם ל-250,000-300,000 ₪ כשמדובר על דירה גדולה באזורי ביקוש. המסקנה המתבקשת היא שמדובר בהשקעה חכמה, ובמידה רבה אפילו הכרחית במציאות העכשווית.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים