אפיקי השקעה מומלצים 2023

סקירת אפיקי השקעה פופולריים לקראת 2023

בתקופה שבה הריבית שמתקבלת על חסכונות בבנק נמוכה מאוד ביחס לאינפלציה, אנשים רבים מחזיקים כסף מזומן ומתלבטים מה לעשות עם הכסף שצברו. ההתלבטות מתעצמת עוד יותר שעה שהאינפלציה גואה, ורבים תוהים איפה כדאי להשקיע כסף על מנת לעשות תשואה משמעותית או לכל הפחות לשמור על ערכו של הכסף הקיים. בשורות הבאות נסקור 3 אפיקי השקעה פופולריים שכדאי לשים לב אליהם לקראת 2023.

1# השקעות נדל"ן בארץ

נדל"ן הוא אחד מאפיקי ההשקעה הסולידיים והבטוחים ביותר שקיימים כיום בישראל. בשל עתודת הקרקעות המצומצמת, והאופן בו מרוכזים מרכזי התעסוקה, מחירי הנדל"ן נמצאים במגמת עלייה מתמדת. מצד אחד, זה אומר שמדובר באפיק השקעה כדאי במיוחד, מצד שני, המחירים הגבוהים מונעים מחלק לא מבוטל מהאוכלוסיה את האפשרות להשקיע בדירות ובקרקעות זמינות לבניה. עבור מי שבכל זאת מעוניין להשקיע בנדל"ן, במחיר נמוך יחסית, קיימת האפשרות של השקעה בקרקעות חקלאיות בהליכי שינוי ייעוד.

קרקעות חקלאיות הן קרקעות שנכון להיום הייעוד שלהן הוא חקלאי, ועל כן אין אפשרות לבנות עליהן. על מנת שניתן יהיה לבנות על הקרקע, יש צורך בהליך של שינוי ייעוד הקרקע מחקלאות למגורים. מדובר בהליך ממושך למדי אשר במסגרתו מוגשות בקשות למספר רשויות, שכל אחת מהן בתורה צריכה לבחון ולהחליט האם היא מאשרת את שינוי הייעוד.

ערכה של קרקע חקלאית שעברה שינוי ייעוד עולה באופן משמעותי מאוד, ויכול לתת למשקיע תשואה שמגיעה אף למאות אחוזים. החיסרון העיקרי ברכישה של קרקע חקלאית הוא חוסר הוודאות לגבי עתידה התכנוני של הקרקע והאם שינוי יעוד אכן יאושר.

יחד עם זאת, ישנם אמצעים שניתן לנקוט בהם, על מנת לצמצם את חוסר הודאות. למשל, רכישה של קרקע שכבר נמצאת בתוך תהליך של שינוי ייעוד, ועברה חלק מהמשוכות, תגדיל משמעותית את הסיכוי שהתהליך אכן יסתיים בשינוי המיוחל. בנוסף, אם כבר אושר שינוי יעוד של קרקעות הסמוכות לקרקע בה אתם מתעניינים, הדבר יכול להוות אינדיקציה משמעותית לכך שקיים סיכוי גבוה לשינוי יעוד.

להרחבה בנושא ניתן לעבור לאתר המרכז מידע רב בנושא קרקעות.

2# השקעה בשוק ההון ב-2023

שוק ההון ספג ירידות משמעותיות בשנתיים האחרונות, בין היתר בשל מגפת הקורונה והמלחמה באוקראינה. הדבר הביא לכם שרבים נרתעים מהשקעה במניות בבורסה. יחד עם זאת, על פי המשקיעים המוצלחים ביותר, דוגמת וורן באפט, זהו בדיוק הזמן שבו ניתן לעשות תשואה משמעותית בשוק ההון.

כאשר מדובר במניות של חברות גדולות, מצליחות ויציבות, שהסיבה היחידה שהן ירדו היא חולשה כללית של השוק, ירידות אלה מהוות הזדמנות קנייה מצוינת במחיר מבצע. ברגע שהשוק יתחיל לעלות, מניות טובות לרוב יעלו בצורה משמעותית ביותר, ומי שקנה בירידות ירוויח מכך.

3# השקעה בביטקוין ובמטבעות קריפטוגרפים מובילים

מטבעות קריפטוגרפים הם מטבעות וירטואליים, שניתן לרכוש באמצעות מטבעות רגילים. המטבעות המובילים והמוכרים ביותר הם הביטקוין והאת'ריום, אך ישנם אלפי מטבעות נוספים. מטבעות אלה נרכשים באמצעות פלטפורמות מסחר ייעודיות, ומי שבוחר להשקיע במטבעות קריפטוגרפים מחזיק בהם בתקווה שערכם יעלה והוא יוכל למכור אותם תמורת רווח. השקעה בקריפטו יכול לתת תשואה מאוד משמעותית למי שיבחר לסחור במטבע שיעלה באופן משמעותי, כאשר השקעה בביטקוין נחשבת לבטוחה ביותר. יחד עם זאת, מדובר בשוק מאוד תנודתי ובלתי צפוי, ועל כן עדיף להשקיע בו אחוז נמוך מתוך תיק ההשקעות.

 

אם ננסה לסכם, ישנם מספר אפיקים אפשריים עבור מי שמתלבט במה להשקיע את הכסף, ובמאמר זה סקרנו 3 מהפופולריים שבהם. בכל מקרה, לפני ביצוע השקעה כלשהיא, יש לבצע בדיקות מקדימות ולמידה מעמיקה, על מנת לצמצם את הסיכון להגדיל את הסיכוי לרווח משמעותי מההשקעה.

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים