ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא – מדוע אי אפשר בלעדיו?

בעת רכישת דירה חדשה, בין אם זה מקבלן או מגורם אחר, מרבית הישראלים נעזרים בבנק ונוטלים משכנתא שתאפשר להם לשלם על הנכס. באופן טבעי, רוב הישראלים לא יכולים לשלם על דירות אך ורק מהון עצמי, אלא חייבים לקבל הלוואה מהבנק לשם כך.

מבחינת הבנק, כל משכנתא שהוא נותן היא למעשה השקעה ולכן עליו להגן עליה ולוודא שנוטל המשכנתא יוכל להחזיר את סכום הכסף שהוא קיבל על פי תנאי ההלוואה. לכן הבנקים קובעים דרישות שונות עבור נטילת משכנתא, מה שיכול להקשות במובנים שונים על גורמים מסוימים לקבל את ההלוואה ולייצר תנאים קשיחים יותר מאשר במקרים אחרים.

ישנו תנאי אחד שקיים בכל מקרה של נטילת משכנתא עבור כל מי שפונה לבנק בבקשה לקבל הלוואה. מדובר על רכישת ביטוח משכנתא. כל מי שמבקש הלוואה, חייב לרכוש ביטוח משכנתא בשביל לעמוד בתנאי הבנק, זאת מתוך כוונה שהבנק יוכל להגן על ההשקעה שלו.

קראו עוד: כמה משכנתא אפשר לקחת?

מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא כולל שני חלקים. ביטוח חיים וביטוח מבנה. הרעיון בכללי הוא, שאם חס וחלילה יקרה משהו למבנה ויפגע בערך שלו או לנוטל ההלוואה והוא לא יוכל להחזיר את המשכנתא, הרי שהבנק יהיה מוגן ויוכל להמשיך לקבל את כספו בחזרה וכן להשתמש בנכס במידה ויצטרך.

ביטוח חיים למשכנתא מתייחס למצבים בהם נוטל המשכנתא חלה או הסתלק מן העולם ועל כן הוא לא יכול להמשיך ולהחזיר את המשכנתא. במקרה כזה, בשביל שלא יווצר וואקום, הרי שהבנק מקבל דרך הפוליסה את כספי המשכנתא. כך לא יווצר מצב שאף גורם לא יחזיר לבנק את כספי המשכנתא. למעשה הביטוח מגן על הבנק אך גם על היורשים של נוטל המשכנתא, שלא ימצאו את עצמם בסיטואציה שיידרשו להחזיר כסף שאין להם.

ביטוח מבנה למשכנתא מתייחס למקרים בהם הנכס אליו מיועד המשכנתא נפגע כתוצאה מאסון טבע או מסיבה אחרת והבנק עלול לאבד מערכו. במקרה כזה, אם ביטוח משכנתא מגן עליו מפני ההשקעה שלו. צריך לציין בהקשר זה, להבדיל מהחלק של ביטוח מבנה במסגרת ביטוח דירה רגיל, הרי שהמוטב כאן הוא הבנק ולא בעל הדירה. כמו כן, חשוב להזכיר, ביטוח מבנה למשכנתא איננו מתייחס לתכולה השייכת לבעל הדירה. לכן הוא יצטרך לבטח אותה בנפרד מהביטוח שהוא רוכש על פי דרישות הבנק.

כאמור, בשני המקרים המוטב הוא הבנק אשר ייהנה מכספי הביטוח אם יש קושי לבעל הדירה להחזיר את כספי המשכנתא לבנק. ברגע שהוא משלם את מלוא המשכנתא, אז באופן טבעי אין כבר משמעות לביטוחים האלה והוא יכול לוותר עליהם ולהשתמש בביטוחים לצרכים אישיים.

רלוונטי: מחירי יועץ משכנתאות

איך רוכשים את הביטוח?

בדרך כלל, הבנק מציעים ללקוחות שלהם לרכוש דרכם ביטוח משכנתא. זה כמובן הרבה יותר משתלם לבנק שכך ינהג הלקוח. אך אין זה חובה מצידו לעשות כך. הוא יכול לרכוש ביטוח משכנתא דרך סוכנויות ביטוח על פי רצונו, כל עוד פוליסת הביטוח עונה על הדרישות של הבנק. לכן לא חייבים לבצע את דרישת הבנק ולרכוש את הפוליסה דרכו.

חשוב לבדוק מה הם התנאים, מה הן הפרמיות, מה הפוליסה כוללת, וכאמור האם היא עומדת בתנאי הבנק לצורך קבלת משכנתא על פי הדרישות שלו.

אנחנו בסוכנות הביטוח אנגלמן מציעים לכם אפשרות לקבל את כל המידע הרלוונטי אודות ביטוח משכנתא וכמובן לקבל הצעות מחיר אטרקטיביות לביטוח מבנה משכנתא וביטוח חיים משכנתא. אל תהססו פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף מהסוכנים שלנו.

רלוונטי: מדריך חישוב הון עצמי

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים