רילוקיישן צעד משתלם כלכלית

רילוקיישן: האם מדובר בצעד משתלם כלכלית?

רילוקיישן הוא צעד שישראלים רבים בוחרים בו, בין שהם עוברים לחו"ל מסיבות אישיות, מקצועיות או כלכליות. כך או כך, מדובר בהחלטה הדורשת שיקול דעת של גורמים שונים, מפני שהמטרה העיקרית של המהלך היא בסופו של דבר לעזור לכם לשפר את איכות החיים שלכם. לכן, כאשר הרעיון של רילוקיישן עולה על הפרק, העניין הכלכלי משחק תפקיד מרכזי בהחלטה אם לעשות את הצעד הלא פשוט או לבדוק כיוונים אחרים. מהם ההיבטים העיקריים היכולים לקבוע את ההיתכנות הפיננסית של רילוקיישן? המשיכו לקרוא!

מתכוננים להוצאות המיידיות

בואו נשים את הדברים על השולחן – רילוקיישן עולה כסף, ולא מעט. מדובר בכרטיסי טיסה והוצאות נסיעה שונות, בהובלות, באריזות, ברכישת פוליסות ביטוח, בלינה זמנית אפשרית ועוד. האם תצטרכו לקנות רכב במדינה החדשה? האם תעבירו את הרהיטים שלכם מהארץ או שתרכשו במדינת היעד רהיטים חדשים? האם עליכם לארגן מראש אישורי שהייה? אם למשל אתם מתכננים לעבור לפורטוגל ורוצים לדאוג לדרכונים, פנייה לעורך דין אזרחות פורטוגלית היא הכרחית. אי אפשר לחמוק מהוצאות מיידיות אלו, ועליכם לחשב את ההוצאות בקפידה ולהשוות אותן אל מול חיסכון פוטנציאלי לטווח ארוך או להכנסה גדולה יותר במקום העבודה החדש שלכם.

יוקר המחייה לעומת פוטנציאל השתכרות

אחד השיקולים העיקריים בהערכת הכדאיות הכלכלית של רילוקיישן הוא יוקר המחייה במקום החדש בהשוואה לזה הנוכחי. יוקר המחיה כולל הוצאות דיור, תחבורה, שירותי בריאות, הוצאות מחייה שוטפות ועוד. לעיתים קרובות, אנשים עוברים לערים או אזורים שבהם יוקר המחיה גבוה או נמוך במידה ניכרת מישראל. לדוגמה, ישראלים העוברים לניו יורק, הידועה כאחת הערים היקרות ביותר בעולם, יהיו חייבים למצוא עבודה שתאפשר להם לקיים רמת חיים נוחה בעיר, מאחר שעלויות המחיה והדיור בה גבוהות מאוד. בהנחה שלא מוצאים עבודה מכניסה דיה, הכדאיות הכלכלית במעבר לעיר כמו ניו יורק יורדת, וכדאי לשקול לעבור לאזור פרברי יותר שיאפשר חיסכון בהוצאות, מה שבטווח הרחוק יתורגם ליתרון כלכלי.

כשמדברים על רילוקיישן, הזדמנויות העבודה ופוטנציאל ההשתכרות במקום החדש הם גורמים חשובים שיש להביא בחשבון. אם הרילוקיישן קשור להצעת עבודה או לאפשרות תעסוקה טובה יותר, ההכנסה המוגדלת עשויה לקזז את ההוצאות הכרוכות במעבר. חשוב במיוחד להבין את השכר הפוטנציאלי ולהשוות אותו ליוקר המחייה במדינת היעד, כדי לוודא אם המהלך יועיל לכם מבחינה כלכלית.

גם לזה צריך להתכונן: הוצאות בלתי צפויות

רילוקיישן יכול להוביל לשינויים באורח החיים, ובמקרים רבים לשינויים אלו יש גם השלכות כלכליות. מעבר לאזור אחר עשוי לשנות את כל ההרגלים שלכם, בין שמדובר בפעילויות חברתיות, בבידור ואפילו בהרגלי נסיעה. למשל, מעבר מאזור פריפריאלי וכפרי שבו פעילויות הפנאי מוגבלות לעיר גדולה ותוססת עלול להוביל להוצאות בילוי מוגדלות. חשוב להביא בחשבון שינויים אלו באורח החיים כדי לאמוד ככל האפשר את ההשפעה הכלכלית שלהם על הצלחת המעבר שלכם . כמו כן, חשוב להכיר גם בעלויות פוטנציאליות או בעלויות בלתי צפויות הקשורות ברילוקיישן כמו תיקונים או שיפוצים בבית החדש, פוליסות ביטוח יקרות באופן ניכר והוצאות הקשורות להסתגלות לסביבה החדשה. חיזוי וחישוב העלויות הבלתי צפויות קריטי להערכה פיננסית מדויקת ככל האפשר.

לסיכומו של עניין

קביעת הכדאיות הכלכלית של רילוקיישן כרוכה בהערכה מקיפה של כמה גורמים כמו ניתוח יוקר המחייה במדינת היעד, אפשרויות תעסוקה, עלויות הובלה, שינויים באורח החיים והוצאות בלתי צפויות. מדובר בחישוב קריטי שהערכתו מראש יכולה לסייע לכם לאמוד את הכדאיות הכלכלית של תוכנית הרילוקיישן שלכם. בסופו של דבר, חשוב לציין כי החלטה מושכלת מתחשבת לא רק בהיבטים הפיננסיים הישירים אלא גם בהיבטים רחבים יותר כמו איכות החיים והרווחה הכלכלית העתידית הצפויה לכם הודות לרילוקיישן. לפיכך, כל סיפור רילוקיישן הוא ייחודי ומצריך ניתוח פיננסי יסודי לקביעת כדאיותו. בהצלחה!

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים