בדיקת זכאות החזר מס

אל תוותרו על הזכויות שלכם – בדקו זכאות להחזרי מס!

האם ידעתם שישנו מגוון רחב של סיבות בגינן מגיע לכם לקבל החזרי מס ממס הכנסה?

כל אדם עובד בישראל משלם סכומים מכובדים מאוד למס הכנסה מיד שנה בשנה, אך לא כולם מכירים בזכותם לקבל חלק מהסכומים האלו בחזרה. המשמעות של חוסר היכרות עם זכויות היא מה שנהוג לכנות "כסף על הרצפה" – גובה של החזרי מס יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה שאולי מחכים גם לכם.

לכן לא משנה באיזו תצורה אתם עובדים – שכירים או עצמאיים, חשוב שתכירו את הזכויות שלכם ותדרשו אותן בצורה נכונה. תיאום מס המוכר יותר לשכירים עלול להוביל לתשלום מס גבוה מידי כיוון שהוא מבוסס על הערכה שנתית ולא על ההכנסה בפועל. לכן חשוב שתדעו לערוך בדיקה יזומה של החזר מס הכנסה לשכירים. עצמאיים לעומתם מחויבים בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה כך שהם יכולים לזהות בקלות יותר שמגיעים להם החזרים, אבל גם הם צריכים להכיר את הסיבות.

איך תדעו אם אתם זכאים?

יש מספר סעיפים שעשויים להעיד על הזכאות שלכם להחזרי מס. לפי מידע באתר זכויות פלוס, אם אחד ממקרים הבאים התקיים בתקופה של 6 השנים האחרונות, יש לכם זכויות ששווה להכיר, ככל הנראה ישנו סכום שממתין שתדרשו אותו:

  • שינוי במקום העבודה – זוהי הסיבה הנפוצה ביותר בגינה ישראלים רבים מקבלים מידי שנה החזרי מס. כאמור, התשלום שאנו מעבירים כשכירים למס הכנסה מבוסס על הערכה שנתית, כך שאם החלפנו מקום עבודה ומדרגת המס השתנתה במהלך השנה, ההערכה לא תהיה מדויקת וייתכן שבחישוב שנתי מסכם, תגלו ששילמתם יותר מהנדרש.
  • תרומות – משתלם לתרום ולא רק כמעשה טוב, אלא גם כי המדינה מעודדת תורמים באמצעות החזרי מס של כ-35% על תרומות של יוצר מ-190 ₪ בשנה. הסעיף נכון על כל תרומה למוסד או עמותה המוכרים על פי סעיף 46 לפקודה.
  • החזר מס הכנסה על עבודה במספר מקומות במקביל – אדם המשלם מס הכנסה על מספר מקורות הכנסה במקביל, עלול לשלם את אותם אחוזי מס על שתי מדרגות שכר שונות. לכן זה קריטי שכל מי שעובד ביותר מעבודה אחת, יבצע באופן קבוע בדיקת החזר מס.
  • ילדים במסגרות חינוך מיוחד – הורים לילדים שעברו ועדת השמה ולומדים במסגרות של חינוך מיוחד, זכאים ל-2 נקודות זיכוי ממס הכנסה, אותן ניתן לדרוש גם רטרואקטיבית על 6 השנים האחרונות.
  • מזונות – גרושים המשלמים מזונות על ילדיהם זכאים לנקודת זיכוי ממס, גם אותה ניתן לדרוש באופן רטרואקטיבי בדומה לסעיף הקודם.
  • משיכת קרנות פנסיה – במקרים מסוימים, ניתן לקזז חלק מ-35% המס ששילמתם אם משכתם את חסכונות הפנסיה שלכם, עם המס השנתי על השכר שלכם.
  • השקעות בבורסה – קיזוז בין הרווחים שלכם מהשקעות בבורסה עליהם אתם משלמים מס, לבין ההפסדים שלכם, עשוי לזכות אתכם בהחזרי מס, גם כאן – רטרואקטיבית ל-6 שנים אחורה.
  • מס שבח – במקרים מסוימים, בעלי דירות הנדרשים לשלם מס שבח על נכסיהם עשויים להיות זכאים להחזרי מס.

סיבות נוספות בגינן מגיעים החזרי מס לאזרחים בישראל יכולות להיות בעבור חופשות לידה, לימודים אקדמיים, עבודה בהיי-טק, זיכוי על ביטוחי חיים ועוד. מומלץ לבחון את אופי העבודה והאירועים שחלפו ב-6 השנים האחרונות לעומק כדי למצות את מלוא הפוטנציאל להחזרים.

בדקו זכאות להחזרי מס עוד היום!

כל אדם יכול להגיש בקשה לקבלת החזרי מס כיוון שזוהי זכותו כמשלם מיסים. במסגרת הבקשה תצטרכו למלא טפסים שונים כמו טופס 136 וכן לצרף מסמכים התומכים בבקשתכם כמו טופס 106 מהמעסיק ומסמכים אחרים המעידים על סיבות הזכאות שלכם (הסכם מזונות, קבלות, צילומי צ'קים וכדומה). את כל אלו תצטרכו לרכז ולהגיש לפקיד השומה של סניף מס ההכנסה הקרוב אליכם. חשוב לתת את הדעת על כך שבחישוב לא נכון ומקצועי, תוכלו לגלות הפרשי מס שנרשמו לרעתכם, על כן כדאי להימנע מהגשת בקשה בלי בסיס מוצק לזכאות.

לצד הדרך העצמאית, ישנה דרך נוספת לקבל החזרי מס בקלות ויעילות והיא בהתייעצות וניהול של מומחים. אלו אנשים בעלי הבנה מעמיקה בחוקי המיסוי (רואי חשבון ויועצי מס). אלו יוכלו במהירות לבצע עבורכם את הבדיקה בהתאם לכל הפרטים שלכם ולדאוג שתקבלו ללא דיחוי את מלוא הסכום שמגיע לכם.

חשוב שתבחרו את היועצים המנוסים, המומלצים והמקצועיים ביותר כדי לאפשר לעצמכם ליהנות מהחזרי מס מתגמלים ומדויקים במינימום התעסקות ומקסימום שקט נפשי.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים