באיזה סוג נכס כדאי להשקיע

איזה סוג משקיע אתה? מה סוג הנכס שבו מתאים לך להשקיע

איזה סוג משקיע אתה? מה סוג הנכס שבו מתאים לך להשקיע

אנשים שונים אוהבים דברים שונים, מתאימים להשקעות שונות, מוכנים להשקיע סכומים שונים ומוכנים לתת זמנים שונים, במטרה להשיג את מבוקשם. בשורות הבאות נסקור השקעות נדל"ן שונות ומגוונות, שכל אחת מהן מתאימה לסוג אחר של משקיעים.

השקעה בנדל"ן למגורים

אנשים המבקשים לעצמם תשואה לטווח ארוך ויכולים להשקיע זמן סביר בניהול השוטף של הנכס, מומלץ להם שיחפשו נדל"ן המיועד למגורים. זו יכולה להיות דירה בבניין או וילה פרטית, הדגש הוא על הייעוד של הנכס. דירות ובתים למגורים נמצאים, כמעט תמיד, בעליית שווי בשל ההיצע הנמוך והביקוש הגבוה שקיימים בארץ. לכן, נכסים למגורים, לא רק שומרים על ערכם אלא, על פי רוב, במשך שנים, ערכם הולך ועולה. חשוב לקחת בחשבון שהתשואה השנתית איננה גבוהה כמו התשואה השנתית שמקבלים על נכס מסחרי כלומר, מי שצריך מזומנים כאן ועכשיו, טוב לו שיבחר באפיק נדל"ן אחר להשקעה.

השקעה בנדל"ן מסחרי (משרדים, חנויות, מבני תעשייה וכו')

נדל"ן מסחרי למכירה ניתן למצא בכל רגע נתון והמגוון רחב. הנ"ל מתייחס למשרדים למכירה, צימרים למכירה, חנויות למכירה ועוד. אולם, אדם השוקל להשקיע בנדל"ן מסחרי חשוב שידע, רמת ההתעסקות השוטפת בנכס גדולה יותר, בהתאם לסוג הנכס וייעודו המסחרי. השקעה בצימר למשל, איננה מתאימה לכל אדם מכיוון שהיא דורשת טיפול יומיומי בנכס. נכון שזה מגיע לצד תשואה גבוהה מאוד שהופכת את הנכס להשקעה מאוד כדאית, לפחות מבחינת הרווח. חנויות מצריכות פחות טיפול שוטף וכך גם מבני תעשייה ומשרדים להשכרה. השקעה במרכז מסחרי היא כבר השקעה אחרת לחלוטין והיא דורשת לא רק את זמנו של המשקיע אלא, גם את הידע המקצועי שלו ואת היכולת הניהולית שלו. נכון, במקרים כאלה ניתן לשכור מנהל שכיר ולפנות חזרה את הזמן.

השקעה במגרש ללא היתר בנייה

ישנן השקעות הדורשות ממשקיעיהן, מעבר להשקעה הכספית, ידע מקצועי נרחב בתחום המקרקעין וזמן לטפל ולנהל. הדבר נכון בפרויקטים בהם ניתן לרכוש קרקע במחיר אטרקטיבי ביותר (קרקע חקלאית בדרך כלל), אותה ניתן להעביר תהליך הפשרה ולקבל היתרי בנייה למגורים או לנדל"ן מסחרי. הליך ההפשרה מורכב וכולל הרבה ביורוקרטיה ולכן, על המשקיע להיות בעל ידע וזמן. מומלץ בכל מקרה, אם אינכם עורכי דין בתחום המקרקעין, להיעזר באחד כזה, לטובת ביצוע העסקה בצורה מוצלחת. רכישת קרקע ללא היתר בנייה היא עסקה שיכולה להכניס למשקיע הרבה מאוד כסף, אם לאחר שימכור את הקרקע כשבידיו התרי בנייה ואם, כשיסגור עסקת קומבינציה עם קבלן כזה או אחר, ויקבל מספר דירות אותן יוכל להשכיר או למכור בתום הבנייה. רכישת קרקע היא כנראה עסקת הנדל"ן המניבה ביותר שניתן לעשות.

השקעה מעבר לים בפרויקט מולטי פמילי

פרויקט מולטי פמילי הוא פרויקט יחסית חדש בעבור המשקיע הישראלי. מדובר במתחמים גדולים (ממש שכונה), הכוללים מספר רב מאוד של נכסים למגורים ושירותים קהילתיים כמו: בריכת שחיה, סופר מרקט, תיאטרון, אולם קולנוע, מספרה וכו'. מדובר במתחם הדורש תחזוקה שוטפת יומיומית וניהול שוטף צמוד. היות ומדובר בכמות גדולה מאוד של נכסים, מולטי פמילי מיועד למספר רב של משקיעים ולא למשקיע בודד. קיימות בישראל מספר חברות המנהלות בפועל פרויקטים של מולטי פמילי בארה"ב. חברות אלה יגבו מכם את סכום ההשקעה, יכירו לכם את קבוצת המשקיעים ואת הפרויקט, ידאגו להראות לכם בשטח את המתחם במידה ותבקשו זאת, באמצעות הנציגות הישראלית שלהם, הממוקמת בעיר בה נמצא הפרויקט. בנוסף, הן יספקו עבורכם ניהול שוטף של הפרויקט ויעבירו לחשבונכם את הרווחים המתקבלים ממנו בכל רבעון. השקעה זו מתאימה למשקיעים שמעוניינים להשקיע יחסית סכום קטן ולהרוויח תשואה יפה מבלי שיצטרכו לנהל ולטפל בהשקעה.

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים