תיק השקעות מוצלח

כיצד לבנות תיק השקעות מוצלח בשוק הפיננסי?

כל מי שהצליח בעשורים האחרונים לחסוך סכום כלשהו בחיסכון שהשתחרר או לאחר קבלת סכום כספי בירושה, עומד בפני החלטה חשובה: כיצד ישקיע את הסכום שבידיו. מחד, ניתן להפקיד את כל הכסף בחשבון העובר ושב  ולרכוש את כל אותם מוצרים ושירותים שתמיד חלמתם עליהם. אך, כפי שאנו יודעים זו אינה אסטרטגיה מוצלחת במיוחד לטווח הרחוק. לכן, האפשרות המושכלת היא השקעה של הכסף, כך שיניב תשואה לטווח הקצר ולטווח הארוך. במאמר זה נדון במספר מרכיבים לבנייה של תיק השקעות באופן מיטבי.

איך בונים תיק השקעות מוצלח? 

הנטייה הטבעית שלנו היא כמובן להתייעץ עם הגורמים הפיננסיים שמנהלים את הכספים שלנו כיום. מנהל הבנק שבו נמצא חשבון העו"ש, החברה שבה נמצא כרטיס האשראי או האחראים על התוכניות הפנסיוניות בעבודה. כל אחד מהם יכול לתת לנו מספר הצעות חבריות, אך, כידוע, כמו שלא נקבל טיפים לתיקון הרכב מחבר, אלא נתייעץ עם המוסך, גם בתחום הפיננסי חשוב לפנות למומחים בתחום.

אחת הדרכים  לבנות תיק השקעות מוצלח היא בחירה מוצלחת של מנהל ההשקעות שלנו. כיום, בבנקים הגדולים אתם יכולים למצוא חברות בת שמתמחות בבנייה של תיקי השקעות חכמים. למשל, בבנק לאומי תוכלו למצוא חברת בת הבונה את תיקי ההשקעות על פי המאפיינים האישיים של כל משקיע, בהתאם לגילו, לרמות הסיכון המתאימות לאישיותו וכן לסכום ההשקעה והנזילות הרצויה. מדוע תיק השקעות של אדם אחד צריך להיות שונה משל חברו? נרחיב על כך מעט.

מדוע תיק פיננסי שמתאים לאדם אחד לא בהכרח יתאים לכולם?

לכאורה, כאשר אנו רוצים להרוויח בשוק ההון, נרצה לקנות מוצרים פיננסיים שיניבו לנו את התשואה הגבוהה ביותר. לכן, מדוע צריך להיות הבדל בין תיק השקעות של אדם כלשהו לזה של עמיתו לעבודה? התשובה טמונה בדרך שבה שוק ההון עובד.

הכלל הבסיסי הוא שככל שמעלים את רמת הסיכון בהשקעה, כך התשואה הצפויה תהיה גבוהה יותר. לכן, למשל, בחיסכון סולידי בבנק התשואה צפויה להיות נמוכה יותר מאשר בהשקעה במניות. זאת, משום שהבנק מעניק תשואה קבועה המבוססת על נתוני הריבית ואילוערך המניות עשוי לרדת או לעלות בהתאם לביקוש ולמאפיינים נוספים המשפיעים על אותה מניה.

עם זאת, כאשר בונים תיק פיננסי לא בונים אותו כמו תוכנית הימורים. לא בוחרים מניה אחת בלבד ומשקיעים רק בה. נהוג לשלב בין השקעות סולידיות המניבות תשואה נמוכה אך קבועה, יחד עם השקעות מנייתיות. כאשר ככל שאדם מבוגר יותר, בדרך כלל  ששיעור ההשקעות הסולידיות יהיה גבוה יותר.

בנוסף, גם אדם צעיר יותר, שלפניו עוד ארבעים שנים עד לפרישה, עשוי להזדקק לכספו מוקדם יותר. לכן, ייתכן שלא ישתלם להשקיע באפיקים הדורשים סבלנות והשקעה לטווח ארוך. למשל, במקרה שהכסף אמור להשתחרר תוך חמש שנים כדי לרכוש נכס או רכב. אלה רק מספר מקרים המדגימים את חשיבות הבנייה הנכונה של תיק ההשקעות והתאמתו למאפייני כל משקיע.

פיזור נכון של ההשקעה באפיקים שונים

מרכיב חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים  מנהל השקעות ובונים תיק השקעות מומלץ הוא פיזור התיק בין אפיקים פיננסיים שונים. מנהל השקעות מנוסה יכול לבחון את החלופות השונות המוצעות בשוק, כמו: השקעות במדדים מסוימים, השקעות המבוססות על מט"ח, קרנות שונות כגון קרנות סל ועוד. מתוכן, מנהל השקעות מנוסה ידע ללקט את האפשרויות המתאימות למשקיע בהתאם לסכום ההשקעה ולבנות את התיק הרווחי ביותר. מעת לעת, הוא ידע גם לבצע את השינויים הדרושים כדי למקסם את הרווחים, תוך שמירה על רמת הסיכון המתאימה למשקיע.

 

לסיכום, בנייה של תיק השקעות מוצלח דורשת ידע וניסיון, כמו גם היכרות עם מצב השוק בכל רגע נתון.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים