השקעה בחברות פינטק של חשבוניות אלקטרוניות וירוקות משתלמת

האם ההשקעה בחברות פינטק שונות של חשבוניות אלקטרוניות וירוקות משתלמת לקרנות ולבעלי העסקים שהשקיעו?

קרנות הון סיכון משקיעות לא מעט בחברות טכנולוגיה ובהם גם חשבוניות אלקטרוניות וירוקות המעניקות כלים דיגיטלים לעצמאיים ועסקים קטנים ובינוניים כגון סליקת אשראי, נהול הוצאות וכו'. בשנת 2021 נעשו שתי עסקאות גדולות על פי פרסומים בעיתונות על ידי קרנות מפורסמות, אך האם ההשקעה משתלמת למשקיעי "הפינטק"?

הקדמה, חשבונית ירוקה היא מערכת פיננסית דיגיטלית, שמעניקה פתרון דיגיטלי ומענה מצוין עבור הפקת חשבונית מס ירוקה, סליקת אשראי וניהול הוצאות לבעלי עסקים שונים, תחום זה נמצא בהתפתחות מתמדת עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד.

חברות פינטק רבות משקיעות בזה מאמצים גדולים מאחר ומדובר

בשוק בעל פוטנציאל עסקי רב.

התחום מביא עמו הצלחות לא קטנות וגם תובנות אך האם זה משתלם למשקיעים?

בשנת 2021 היו שתי השקעות גדולות על פי הפרסומים בעיתונות.

השקעה ראשונה בחברת להפקת חשבוניות און ליין הייתה כ־20 מיליון דולר תמורת 30% מהון המניות והשקעה נוספת בחברה ותיקה לניהול חשבונות הייתה של 210 מיליון שקל.

הפקת חשבוניות אלקטרוניות באינטרנט זוכה לשמות שונים כגון חשבונית ירוקה, חשבונית אלקטרונית, חשבונית און ליין ואף חשבונית דיגיטלית.

חברה ותיקה בתחום הינה תוכנת פרילאנס הנהלת חשבונות המאפשרת הפקת חשבוניות ירוקה און ליין.

מערכות להפקת חשבוניות צצו איפה שהוא בשנות ה2000 , אך הקושי בעבר היה באחסון השרתים פיזית, הם היו צריכים להיות במשרדי העסק או החברה מה שסרבל את העסקים הקטנים, מעבר לכך העלות של קניית שרת ורישיונות לכל משתמש הכבידה על התועלת שבכך, יש צורך לאישIT שיתמוך בכל תקלה, יש לאבטח את מסדי הנתונים, בקיצור כאבי ראש לא קטנים לתועלת נמוכה לבעל עסק קטן.

כך שמי שלא היה ברשותו עסק ממוסד גדול או חזק פיננסי לא היה לו כלל פתרון להפקת חשבוניות וקבלות ללקוחותיו ולכן העדיף בלא ברירה להשתמש בפנקסי חשבוניות מודפסות.

בעשור האחרון עם התפתחות הטכנולוגיה האחסון על גבי שרתי ענן נהיה עסק נפוץ משל עצמו, אם בעבר מחיר אחסון בענן היה גבוה היום הוא נמוך מאד במאות אחוזים.

התפתחות זו הביאה לפיתוח תוכנות הנהלת חשבונות לעסקים קטנים בענן, זוהי בשורה של ממש לכל בעלי העסקים הקטנים, במיוחד לאלו שלא נהנו מהתייעלות חשבונאית שכזו עד לפני כן, התוכנות אימצו את בעלי העסקים הקטנים והציעו להם פתרון בר השגה, מחיר מוזל לשימוש חודשי, שרת בענן (מייתר את הצורך לקנות שרת), אין צורך באנשי תמיכה it ולא לדאוג לאחסון המסמכים בשרת.

מה קורה בישראל בתחום חשבוניות ירוקות?

עסקים רבים בתחילת הדרך או בעלי מקצועות חופשיים, עסקים שעובדים מהבית, שליחים, אתרי מסחר מקוון מצאו טוב, והנהירה היא גדולה, הם מצאו פתרון פיננסי מעולה בחשבונית ירוקה. הפתרון אכן פנטסטי עבורם, כי הוא נותן פיתרון אמיתי לצרכים שלהם.

הקורונה והמלחמה הפעילה בישראל, הכריחה את בעלי העסקים למצוא פתרונות קלים וזולים והתוכנות אכן נתנו מענה לכך עלות חודשית נמוכה כ 20 ₪ לחודש, ללא התחייבות לזמן, הפקת חשבוניות ירוקות מכל מקום ואפילו באפליקציה.

בעבר התוכנות המסורתיות בשוק היו עמוסות בטכנולוגיה, אך הם היו יקרות מאד ומצריכות תמיכה רבה, הפספוס הגדול שלהם הוא פלח השוק "החדש" אתרי מסחר, מאמנים אישיים, עוסקים פטורים, עוסקים מורשים, אלו לא הצטרפו לתוכנות הנ"ל כי מחיר ההצטרפות היה גבוה עבור משתמש עסקי קטן שאינו צריך מודולים "כבדים", או ריבוי משתמשים בו זמנית, כך שהתוכנות המסורתיות לא התאימו את עצמם לנוכח פלח זה, זהו הפסד של שוק אמיתי לחברות טכנולוגיה מסורתיות שכיוונו את יהבם אל עסקים גדולים שמשלמים לתוכנה אלפי שקלים בחודש לתוכנת להנהלת חשבונות,.

האם ההשקעות בחברות הפינטק משתלמות לקרנות שהשקיעו?

תלוי במכפילים ששילמו על התוכנה, המכפיל הוא חמקמק כי לכל עסק יש את מבנה ההיררכי שלו, כמות עובדים , משרדים מתכנתים ומודל עסקי שונה.

כיום התוכנות מתמקדות בעיקר בהפקת חשבוניות ירוקות, סליקת אשראי, הזנת הוצאות באופן דיגיטלי ע"י צילום החשבונית וכמובן הפקת דוחות לרשויות המס.

כמו כן יש תוכנות שגם מאפשרות הפקת דפי נחיתה וכו'.

חברות פינטק שיתמקדו אך ורק בשוק המקומי יתקשו לשרוד

מאחר והתחרות הינה גדולה.

כניסה לשוק הבינלאומי הינה קשה מאחר ויש בה מתחרים גדולים

וותיקים.

בכדי להגדיל את נתח השוק ולא להיות תלויות אך ורק במודלים

המסורתיים של הנהלת חשבונות ישנו תחום חדש שעליו כולם מדברים.

בנקאות פתוחה open banking ) ) הוא הנושא החם היום.

בנקאות פתוחה נועדה לתת ללקוח לבחור בחירות נבונות בין מוצרי

פיננסים שונים.

ברגע שהלקוח מאפשר לבנק לשתף מידע עם צד ג' זה יאפשר לחברות הפינטק להציע לו הצעות שונות המותאמות לו באופן אישי.

מאחר ותחום זה יחסית חדש בארץ לא ידוע כעת מהו באמת שעור

החדירה והאם באמת חברות הפינטק יכולות להרוויח מזה.

הכתבה נכתבה בעזרת תוכנת הנהלת חשבונות פרילאנס.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים