השקעה במניות

השקעה במניות – כל מה שצריך לדעת

מהי מניה? איזו תשואה אפשר לקבל באמצעות השקעה במניות? כיצד לבנות תיק השקעות יציב שיביא לך תשואה מקסימלית? איך משקיעים בבורסה? האם השקעה בבורסה היא הימור? האם ניתן להתעשר מהשקעה במניות? מור קורן, בעל ותק של יותר מ-20 שנה במסחר ומרצה בקורס השקעות בשוק ההון, משתף את הקוראים במספר דברים חשובים על השקעה במניות, כך שכל מי שרוצה להשקיע יוכל ללמוד ולהרוויח! 

 

השקעה במניות ובתעודות סל יכולה להיות משתלמת מאוד עבור המשקיע, אך גם מסוכנת. אחזקה במניות של חברה הופכת אתכם לשותפים בחברה לטוב ולרע. אם השקעתם בחברה מצליחה, שיודעת לפתח מגוון של מוצרים איכותיים, חברה שמתנהלת נכון, יודעת לשווק את סל השירותים שלה והיא רווחית ככל הנראה, מחיר המניות שלה יעלה ואתם תרוויחו. מצד שני, אם השקעתם בחברה שלא מתנהלת בצורה נכונה, לא משקיעה בפיתוח מוצרים חדשים, לא מצליחה לשווק ולמכור את המוצרים שלה, וכתוצאה מכך היא מפסידה כסף באופן עקבי, מחיר המניה יֵרד ואתם תפסידו כסף!

מהי מניה?

מניה היא נייר ערך המקנה למחזיק בו חלק בבעלות החברה, בהתאם למספר הניירות של המחזיק. מניות מקנות למחזיק זכות להשתתף ברווחים או בהפסדים של החברה ולעתים גם זכות הצבעה.

איזו תשואה ניתן לקבל באמצעות השקעה במניות?

אם בוחנים את התשואה לטווח ארוך, של כ-30 שנה, ניתן לראות כי השקעה במניות סיפקה למשקיע תשואה ממוצעת של 10%, בעוד התשואה באפיקים סולידיים סיפקה למשקיע תשואה ממוצעת של 4%. כלומר, ניתן לראות שהשקעה במניות מספקת תשואה עודפת בטווח של שנים.

כיצד לבנות תיק השקעות יציב שיביא לך תשואה מקסימלית?

בבניית תיק השקעות כדאי לקנות מספר תעודות סל שעוקבות אחרי מגוון רחב של מניות של חברות מובילות מסקטורים מובילים ומכמה מדינות. כך אתה יכול להיות שקט שבהשקעה בטווח של שנים, התיק שלך יגיע לתשואה מקסימלית!  כדאי לדעת, מחקרים רבים שנעשו על השקעה במניות בשוק ההון הראו כי השקעה במדדים מובילים באמצעות תעודות סל מנצחת השקעה של מניות בודדות. כדאי שתפנים, זוהי ההשקעה הכי פשוטה והכי חכמה כבר שנים, ואני אוכיח לך את זה!

להלן טבלה המאפשרת לראות את התשואה של מניות מובילות בטווח של 10 שנים:

תשואת מניות בעשר שנים

ניתן לראות על פי הטבלה שהשקעה של 1,000 שקל בחמש מניות נפוצות בשוק ההון בישראל לתקופה של 10 שנים הפכה לסכום של 927.6 שקל בלבד. כלומר, במקום להרוויח נוצר הפסד של 7.3%! אני מקווה בשבילך שהפנמת את המסר: השקעה במספר מצומצם של מניות הינה מסוכנת וברוב המקרים לא משתלמת!

כעת, באופן דומה, בהשקעה סולידית נבדוק את התשואה של מספר מדדים מובילים בעולם (נסתפק ב-3) באותו פרק זמן:

תשואת מדדים סולידים

ניתן לראות על פי הטבלה שהשקעה של 600 שקל ב-3 מדדים לתקופה של 10 שנים הפכה לסכום של 1,357.6 שקל. כלומר, תשואה נחמדה של 226%! נכון, התשואה הרבה יותר טובה, אך עדיין לא מצוינת!

כדאי לדעת – בתי השקעות וקרנות גידור משקיעים בבורסה באמצעות תעודות סל (מוצרים ששווה לך להכיר) שעוקבות אחרי מדדים מובילים בעולם. התעורר, גם אתה יכול! בנוסף, איש לא מחייב אותך לקנות את התיק בתחילת השנה ולמכור אותו בסופה. ברגע שתלמד להשקיע עם כיוון השוק, תלמד על אינדיקטורים מובילים בשוק ההון, איך לזהות מפולות ואיך להשקיע בתעודות סל ממונפות, תוכל להגיע לתשואה ממוצעת של 20%, שזו תשואה מעולה!

רלוונטי: איך קונים מניות? איך משקיעים במדדים? מה זה קרנות מחקות?

איך משקיעים בבורסה?

תחילה יש לפתוח חשבון השקעות ולהעביר אליו את סכום ההשקעה שלך. חשוב לפתוח חשבון אצל חבר בורסה מורשה בלבד! בנוסף, כדאי לבדוק עמלות קנייה, מכירה ואחזקה של ניירות ערך. יש להוסיף לתיק ההשקעות את המניות, המדדים או המוצרים שאתה רוצה לקנות ולרכוש אותם בזמן מסחר. אני מקווה בשבילך שאתה קונה מדדים מובילים שרק עולים בטווח של שנים ולא מניה בודדת בעקבות המלצה של חבר. ללא בדיקה של דוחות החברה, אתה עלול לגלות מהר מאוד שהבורסה לא סלחנית וכי שכר הלימוד יקר מאוד!

האם השקעה בבורסה היא הימור?

בורסה אינה קזינו, אבל אם אתה משקיע לטווח של ימים במניות בודדות מהמלצה של חבר – אכן, אתה מהמר! זה רק עניין של זמן עד שתפסיד חלק מההשקעה ותפסיק להשקיע! לעומת זאת, אם אתה משקיע בתעודות סל שעוקבות אחרי מדדים מובילים ממדינות שונות, כל הכבוד! ההשקעה שלך תשתלם ואתה רק תרוויח בטווח של שנים!

האם ניתן להתעשר מהשקעה במניות?

כדאי שתפנים, יותר מ-80% מעשירי העולם הפכו לעשירים בזכות השקעה בבורסה! אין להם בהכרח תואר אקדמי, הם לא עובדים בעבודה מתגמלת, הם פשוט למדו את תחום הבורסה והשקיעו לתקופה ארוכה, ל-30 ואף 40 שנה! כך ניתן לראות איך בהשקעה במדדים מובילים ניתן להכפיל כל סכום פי 35 בטווח של 40 שנה! וכך תוכל גם אתה להפוך 10,000$ לסכום של 1,000,000 שקל.

לסיכום: השקעה במגוון רחב של מניות באמצעות תעודות סל תאפשר לך לקבל תשואה מקסימלית על החסכונות שלך! תוכל להכפיל את ההון שלך בבורסה פי שניים בכל כ-5 שנים!

כדאי לך ללמוד בהקדם על השקעה ומסחר במניות על ידי קורס השקעות בשוק ההון . כך תקצר את זמן הלימוד ותלמד לבנות בכוחות עצמך תיק השקעות מנצח!

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים