נזילה סמויה

חשבון המים גבוה באופן חריג? ייתכן שיש לכם נזילה סמויה

נזילות מים סמויות מהעין; היכן מתרחשות, כיצד מתקנים אותן ומה חובה לדעת על מצלמה טרמית? – קראו כאן.

חשבון המים בדרך כלל נע בין כמה עשרות ועד מאות שקלים בודדים לתקופה של מספר חודשים, וזה הטווח הממוצע ברוב משקי הבית בישראל. עם זאת, רבים מבעלי הדירות מתעוררים יום אחד ומגלים חשבון מים מנופח. כאשר הם מנסים להבין מה הסיבה לכך, מהר מאוד הם עשויים לגלות שמדובר בנזילת מים סמויה. כאשר הפוטנציאל הוא לבעיה מהסוג הזה, כדאי לעקוב אחר הדגשים הבאים:

  1. לחפש אחר סימנים שעשויים להעיד על נזילת מים נסתרת בביתכם, רמו למשל רטיבות על הקירות או רטיבות ברצפה.
  2. כדאי לבדוק מקורות פוטנציאליים לנזילה לא רק בבית, אלא גם בסביבת דירותיהם של השכנים, כמו גם סימנים לנזילות בקירות משותפים עם אותם שכנים שלכם.
  3. מומלץ לבדוק לגבי טיפים פשוטים של "עשה זאת בעצמך", שתוכלו להשתמש בהם כדי לזהות ולטפל בבעיה במהירות ולחסוך כסף על הזמנת שרברב.
  4. כדאי לבדוק את כלל הסיבות הנפוצות לחשבונות מים גבוהים, וכיצד להימנע מהם בעתיד.
  5. כדאי לבדוק באתר פייפר לגבי טיפים לחיסכון בכסף בטיפול בבעיות צנרת.

כיצד מטפלים בנזילות מים סמויות?

כאמור, חשבון מים מנופח יכול להיווצר עקב סיבה כמו נזילת מים גלויה או סמויה, בהתאם למקור הבעיה. אם הנזילה היא מהברז של הכיור או באסלה, הרי שהיא גלויה לעין. אם הנזילה מתרחשת איפשהו בתשתיות הצרנת, הרי שהנזילה סמויה. בשלב הראשון, יש לבדוק מחירון אינסטלציה של פייפר ולערוך השוואת מחירים בין אינסטלטורים. כמו כן, אם הנזילה סמויה, במקרים רבים יהיה צורך להזמין אינסטלטור עם מכשיר לאיתור נזילות מים, כלומר שרברב עם מצלמה טרמית (אפשר גם לאתר נזילות באמצעות סיב אופטי ועל ידי גז).

תיקון נזילת מים סמויה מצריך פירוק מרצפות או חפירה?

בעוד שמקרים מסוימים של נזילות מים סמויות יצריכו פירוק של מרצפות, הרמת שיש ואפילו חפירה בבטון, ברוב המקרים יהיה אפשרי לטפל בבעיה בצורה נקודתית גם מבלי לבצע את כל העבודות הנלוות האלו. הכל תלוי בסוג הבעיה, ככה שהתשובה היא כן ולא, לעיתים יש צורך להרים מרצפות ובפעמים אחרות לא. לכן, חשוב לקבל הערכת עבודה והצעת מחיר מראש, ככה שתוכלו להבין בדיוק במה כרוך הטיפול בבעיה.

רלוונטי: איך לחסוך בהוצאות מים?

טיפ – לבדוק מחירון אינסטלציה באתר פייפר

מחירון אינסטלציה באתר פייפר כולל בתוכו את כל סוגי התקלות והמחירים לתיקונים שלהן, לרבות מחירים של ביובית במקרה של שאיבת ביוב, חיתוך שורשים בצנרת ועוד. בין אם אתם צריכים למצוא אינסטלטור עם מכשיר לאיתור נזילות או שמא אתם צריכים ביובית, תוכלו לבדוק באתר פייפר בדיוק כמה זה יעלה לכם, במה העבודה תהיה כרוכה וכן הלאה. כשיש לכם את כל המידע הנדרש בידיים, הרבה יותר קל לקבל החלטה מושכלת.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים