היתרונות של ניהול קובץ אקסל ביחס לאפליקציה

ניתן לומר שאפליקציות הן הדבר הבא שיכול לחסוך לנו זמן וכסף, אך לעיתים ישנם מקרים בהם הדרכים המסורתיות עולות על החדשניות, ומצד שני גם שומרות על הפרטיות שלנו. אחת מהן היא טבלת אקסל לניהול כלכלת המשפחה, ביחס למתחרות שלה – האפליקציות, המאפשרות לנו לאזן בין ההוצאות להכנסות ולהתנהל בצורה מחושבת. אך כאן הטכנולוגיה לא בהכרח יעילה לצרכן, מייד נסביר למה.

החסרונות של אפליקציה לניהול הכנסות והוצאות

אחד החסרונות הבולטים בעידן הטכנולוגי המתקדם הוא הפגיעה בפרטיות שלנו. ככל שהזמן עובר אנו חשופים יותר, וככל שאנו 'מנדבים' יותר מידע, כך גופי ענק יודעים איזה מוצר או שירות להציע לנו. כך אם נחפש חופשה לחו"ל, כל האתרים שנגלוש בהם כולל הרשתות החברתיות, יציגו לנו חופשות.

אתם בטח שואלים את עצמכם איך כל זה קשור לקובץ לניהול כלכלת המשפחה?
אז טוב ששאלתם. אפליקציות לניהול מעקב הוצאות דורשות מאיתנו למלא אינספור פרטים אישיים על חיינו, החל מרמת ההכנסה שלנו, סכומי המשכנתא, הוצאות בסיסיות, הרגלי קנייה וכמובן את מצב העובר ושב שלנו. בנוסף לכל אלה, עלינו למסור את מספר הנייד שלנו, המייל ועוד פרטים אישיים כאלה ואחרים. כדאי לדעת שמהצד השני יושבים אנשים אשר דולים את המידע ומעבירים אותו הלאה! לא פעם אנשים אשר ביצעו שימוש באפליקציות הללו והיו במינוס, קיבלו מגוון הצעות לקבלת הלוואות, כמו גם הודעות ספאם מטרידות נוספות.

המשך קריאה: איך לנהל תקציב משפחתי?

יתרונות קובץ אקסל לניהול מעקב הכנסות והוצאות

קובץ אקסל יכול להיות זמין לכם בכל מקום: במחשב נייח, בפלאפון וגם טאבלט. אם הקבצים שלכם מסונכרנים בענן באמצעות גוגל דרייב או דרופבוקס, הגישה אליהם אפשרית מכל מקום. אפילו ללא חיבור אינטרנט.

את קובץ האקסל ניתן לערוך ולשנות בעצמכם ולהתאים אותו לדרישות שלכם בעוד אפליקציה היא בדרך כלל בקוד סגור ולא ניתנת לעריכה.

רלוונטי: רייזאפ – חוות דעת

אז מה כדאי- אפליקציה או אקסל?

אם כך, חוסר הפרטיות וחשיפת המידע לגורמים שאינם ידועים הם רק חלק קטן מהבעיה. ישנם עוד כמה חסרונות שכדאי להכיר, לעומת היתרונות בניהול טבלת אקסל פשוטה:

  1.  עניין הגישה
    הגישה לאפליקציה אפשרית רק מטלפון הנייד, בעוד טבלת אקסל מאפשרת גישה מכל מקום ללא תלות ברשת האינטרנט, תקלות כאלה ואחרות וכו'. אם תרצו לשתף את טבלת האקסל עם בן או בת הזוג, תוכלו לעלות את הטבלה לגוגל דרייב, ולהוסיף הרשאות לאנשי קשר וכך תוכלו לנהל יחד את טבלת האקסל.
  2. פונקציונאליות
    למה שנטרטר את עצמנו בין יישומים שונים כשטבלת האקסל כבר כלולה בתוך חבילת האופיס של ווינדוס? למעשה כולם יודעים להשתמש בתחכום של האקסל שאינו משתווה לאף מערכת אחרת, הרי לכולם יש אקסל, רק נותר לכם לערוך אותו בצורה נכונה המתאימה לאופי ההכנסות וההוצאות שלכם. דבר נוסף, כיום ניתן למצוא טבלאות לניהול כלכלת המשפחה מוכנות וגם סרטונים ביוטיוב המסבירים כיצד לבצע שימוש נכון באקסל.
  3. גמישות
    טבלת אקסל גמישה מאוד לשינויים וניתן בקלות להתאים אותה לצרכים שלכם, כמו למקצוע, לסטטוס האישי, מצב הנפשות וכו'. זאת ביחס לאפליקציות שלא תמיד מתאימות לצרכים הספציפיים שלכם ולא מאפשרות לבצע שינויים ספציפיים שיכולים להשפיע על חווית המשתמש.
  4. שמירה על פרטיות
    כפי שהזכרנו, המידע המוצג באפליקציות חשוף, וזאת על פני טבלת אקסל שניתן לשמור אותה במחשב האישי שלכם ואפילו לנעול את הנתונים עם קוד.

סיכום

לסיכום, טבלת אקסל לכלכלת המשפחה מאפשרת לכם להתנהל נכון וכך למנוע גירעון, ואף להתחיל לחסוך כסף. מצד שני, הטבלה גם שומרת על הפרטיות שלכם ואינה חושפת את הנתונים האישיים לגורמים לא רצויים.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים