מה צפוי במשכנתאות בשנת 2024

מה צפוי במשכנתאות בשנת 2024

אטוס מסבירים מה צפוי במשכנתאות בשנת 2024?

 בנק ישראל החליטו שלא לייקר את הריבית שוב פעם, דבר אשר הוביל לאנחת רווחה בקרב בעלי המשכנתאות בכל ישראל. בענף המשכנתאות יש אלו שמעריכים כי בעצם הריבית הגיעה לשיאה, או לפחות מאוד קרוב לשם שכן, טוענים כי במידה וקצב האינפלציה הנוכחי יישמר, המדד אינו יקפוץ בעוד כי הדולר ישמור על ערכו – דבר אשר מביא לאיתותים ראשונים של יציבות. אז מה צפוי במשכנתאות עבור שנת 2024? האם הגיע הזמן להיערך לריביות נמוכות יותר? צוות המומחים של אטוס החליט להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת.

השינויים הצפויים נכון לשנת 2024 

החלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית בסטטוס הנוכחי, כ-4.75% לראשונה מזה שנה וארבעה חודשים לאחר שהיינו עדים לעשר העלאות רצופות עוררה הרבה מאוד תגובות מטעם מומחים בענף, ובייחוד בקרב יועצי המשכנתאות, אשר בטוחים כי החלטה זו מגיעה לאחר הגעה לאזור קרוב מאוד לשיא הריביות. ייתכן כי משמע הדבר הוא שנצטרך לבחון מחדש מהם התנאים לקבלת משכנתא, כאשר אלו שרוכשים דירה בימינו אמורים לבחון בקפידה את המסלולים שלהם וכן גם לא לשלול לקיחת מסלולי ריבית פריים או ריבית משתנה על מנת שימנעו מקיבוע של ריבית גבוהה לאורך תקופת זמן ממושכת. גם עבור בעלי המשכנתאות אשר שוקלים היום לקיחה של משכנתא נוספת על הנכס שלהם או לסירוגין, מחזור של משכנתא קיימות, מומלץ מאוד להחזיק עוד מספר חדשים ולהתנהל באופן מצומצם יותר שכן, ירידת הריבית אשר צפויה לנו במשך השנה הבאה עשויה להפחית את ההחזרים החודשיים באופן ניכר.

רלוונטי: קראו עוד על משכנתאות

אז האם ניתן להיערך לריביות נמוכות יותר?

 הירידה התלולה בכמות העסקאות של שוק הנדל"ן הישראלי לצד התמתנות עליית מדד המחירים לצרכן מתחילים להביא את הבשורה אודות שינוי ביחס לקצב עליות הריבית העתידות לבוא. אולם, השוק מגיב לריבית הגבוהה תוך כדי הסתכלות ארוכת טווח באשר לתשלומי משכנתא. לאחר שהגיע לחץ פוליטי, גם הכרזות מטעם הבנקים על שיפור בתנאי הריבית של חשבונות העו"ש לא איחרו לבוא, כאשר ההטבות עבור לקוחות בשוק הבנקאי מעידות יחד עם הלחץ הפוליטי על כך שהבנק בוחן בקפידה את ההשלכות של עליות הריבית האחרונות.

חברת אטוס משכנתאות

חברת אטוס, עליה תוכלו לקרוא עוד  atus.co.il ,זו החברה המובילה בישראל בתחום ייעוץ המשכנתאות, עם צוות יועצים מומחים מהשורה הראשונה ששם דגש לבחור את המסלול הטוב ביותר עבור כל לקוח עם מידת ההתאמה אישית הגבוהה ביותר הנדרשת למען בחירת תמהיל ייחודי ואופטימלי. מדובר על חברה עם ניסיון מעמיק של מעל 10 שנים בתחום המשכנתאות, אשר המטרה העיקרית שלה היא לתת את המירב לכל לקוח באשר הוא על מנת שישיג את מסלול המשכנתא הטוב ביותר עבורו.

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים