השלבים בדרך לחופש כלכלי

השלבים בדרך לחופש כלכלי

נראה לי שכל אדם שואף להגיע לחופש כלכלי. חופש כלכלי הוא מושג שכל אדם צריך להגדיר לעצמו שכן, כל אדם יכול לדעת כמה כסף נחוץ לו בכדי להרגיש שהוא חופשי מבחינה כלכלית וכן מהם הצרכים ורמת החיים שהוא חושב שטובים לו. חופש כלכלי מעניק לכל אדם שלווה וניתן להשיג אותו בדרכים שונות. במאמר הבא תקבלו מידע אודות השלבים השונים שיביאו אתכם לחופש כלכלי. חשוב שתדעו כי ייעוץ וליווי כלכלי על ידי איש מקצוע מומחה בתחום, יכולים לסייע לכם להשיג חופש כלכלי בצורה טובה ויעילה.

איך מגיעים לחופש כלכלי?

אז הנה כמה שלבים שיסייעו לכם להגיע לחופש כלכלי.

ראשית, כשלב מקדים, יש להעריך את המצב הפיננסי של המשפחה מבחינת נכסים, התחייבות, הכנסות והוצאות ולבצע תכנון פיננסי שיכלול את השלבים העיקריים הבאים:

בשלב הראשון יש להגדיר מטרות ויעדים לטווח הקצר, הבינוני והארוך, כגון: מימין רכב חדש, שיפוץ הבית, לימודים אקדמאים או חתונה לילדים, רכישת דירה חדשה וכו' ומהם הסכומים הכספיים הנדרשים לכל מטרה.

בשלב השני, יש להכין תקציב הכנסות והוצאות חודשי משפחתי ולעקוב מדי חודש אחר ההוצאות בפועל לעומת התקציב. יש להשתדל לשמור על איזון בין ההכנסות להוצאות ולהימנע מחריגה מהתקציב.

בשלב השלישי, יש לסגור את המינוס ולהחזיר הלוואות. לא מעט אנשים נמצאים במינוס קבוע וגם התרגלו אליו. חשוב להבין כי מינוס מהווה הלוואה לכל דבר ואתם משלמים עליה ריבית, כנראה גבוהה ביותר. לא פעם יציעו לכם הלוואות בחברות האשראי או בבנק שמטרתן היא לסגור את המינוס, אך חשוב שתדעו שלא כדאי לקחת הלוואה טרם אתם משנים את  דפוס החשיבה שלכם שכן, תוך פרק זמן קצר ביותר תגיעו שוב למינוס. לכן, ראשית חשוב לשנות הרגלים. אם אינכם יודעים כיצד לעשות את זה, אתם יכולים לקבל כיום ייעוץ וליווי כלכלי ללא תמורה שיסייע לכם להגיע לחופש כלכלי מרו"ח MBA ויועץ מוסמך לכלכלת המשפחה.

השלב הרביעי שיוביל אתכם לחופש כלכלי הוא חיסכון. שלב זה מורכב למעשה משתי פעולות שיש לבצע. הראשונה היא פשוט לא לבזבז כסף שלא לצורך והשנייה היא לבודד סכום מסוים מכל הכנסה שיש לכם בכדי לחסוך. השתדלו לחסוך לפחות 10% מההכנסות שלכם. אין ספק כי בעידן שבו אנו חיים, יש לא מעט מותרות נגישות שגורמות ללא מעט אנשים להוציא יותר משהם מכניסים. לכן, חשוב מאוד להבין כי לאזן בין ההוצאות להכנסות הוא צעד חשוב ביותר וכן, לדאוג שיישאר בסוף החודש גם סכום כספי כלשהו שיהיה ניתן לחסוך. כיצד עושים את זה? באמצעות תכנון. יש ליצור תקציב חודשי ושנתי של ההוצאות ולסלק את כל הדברים שאפשר לוותר עליהם. אין זה אומר שצריך לחיות בסגפנות, אך בהחלט יש  דברים שאפשר לוותר עליהם. כמובן שכאשר צוברים כסף, יש לבחור את מסלול החיסכון הנכון אשר יניב לכם תשואה.
חשוב גם לבנות קרן חירום לחיסכון בגובה 3-6 חודשי שכר להוצאות בלתי צפויות כגון: טיפול שיניים יקר, חופשה שנתית יקרה בחו"ל וכו'.

השלב החמישי בדרך לחופש כלכלי הוא השקעות. כדאי מאוד להשקיע את הכסף שחוסכים בנכסים מניבים כגון: נדל"ן או שוק ההון. כסף זה למעשה הוא כסף שיעבוד עבורכם כלומר, כסף שיושקע באחד מהכלים הפיננסיים הקיימים יגדיל את עצמו כאשר ערך ההשקעות יגדל. ניתן לייצר הכנסה פסיבית (כמו שכר דירה על השקעות נדל"ן או דיבידנדים מניירות ערך) על מנת להנות מהכנסה נוספת משלימה שאינה תלויה בזמן העבודה שאתם משקיעים. אפשר גם להגדיל משמעותית את ההון בעזרת הריבית דריבית, כאשר הכסף שאתם משקיעים צומח עם הזמן ואתם נהנים מרווחים גם על הריבית שצברתם, בנוסף לריבית על הקרן. כמו כן כדאי לחסוך גם לעת פרישה בחסכונות פנסיוניים דוגמת קרן פנסיה או קופת גמל. קיימים גם כלי השקעה המתאימים גם לטווח הבינוני, כמו קופת גמל להשקעה וקרן השתלמות. לחסכונות הפנסיוניים יש גם הטבות מס שכדאי לנצל.

חופש כלכלי באמצעות ייעוץ וליווי

על אף שחופש כלכלי הוא מושג שמשתנה מאדם לאדם, חשוב להבין כי ישנם שלבים די זהים בכדי להשיג אותו ולכן, אם אתם מרגישים חנוקים ואתם חולמים על חופש כלכלי, זה הזמן שלכם ללמוד כיצד משיגים אותו באמצעות ייעוץ וליווי כלכלי.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים