ניהול כלכלי נכון

ניהול כלכלי נכון

התחושה בה אתם עובדים ועובדים שעות נוספות, ועדיין מוצאים את עצמכם מגיעים לאמצע החודש עם חשבון בנק מדולדל – היא מתסכלת. איך ניתן להביא משכורת הביתה ולדאוג שהיא תכסה את הוצאות כל החודש ברווח? עיקרון השיטה הוא פשוט מאוד, יש לדאוג שסך ההכנסות יהיה גדול מסך ההוצאות. אם זה נשמע לכם סבוך מדי, עליכם לקרוא את 7 הטיפים שמנצחים כל מינוס בבנק. קראו את המדריך הבא לניהול כלכלי נכון – כי מגיע לכם לחיות ברוגע, מבלי שדאגה כלכלית תרחף מעל ראשכם.

7 טיפים להתנהלות כלכלית נכונה

1. צעד ראשון: הערכת מצב כלכלית ובניית תקציב

לפני שאתם נכנסים למגמה של צמצום והידוק חגורה, עליכם לבדוק קודם כל מה גובה ההכנסות החודשיות שלכם. כדאי שתעברו בעיון על תלושי המשכורת. אל תשכחו לחשב גם הכנסות ממקורות שונים שנכנסים לכם לחשבון בנוסף, כמו מתנות שונות והכנסות מהשכרת דירה לדוגמה. מנגד, זכרו להביא בחשבון ימים בהם אתם מחסירים שעות שנחתכות מהמשכורת, אחרי שחישבתם את ההכנסה המשותפת שלכם, הגיע הזמן לעמוד פייס טו פייס מול ההוצאות. חשוב לרשום כל הוצאה כספית ואפילו מינימלית, כדי לקבל תמונת מצב עדכנית מדויקת.

קראו עוד: איך בונים תקציב משפחתי?

באתר פיננקה, תוכלו להוריד טבלת ניהול כלכלת בית , שתסכם לכם בפשטות היכן אתם עומדים. רישום סך ההכנסות מול סך ההוצאות, הוא יריית הפתיחה שלכם לדרך של התנהלות כלכלית נכונה.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

2. נכנסים למגמת חיסכון – צמצום הוצאות

השלב הבא הוא השלב בו עליכם לבדוק כיצד תוכלו לצמצם בהוצאות. אל תיבהלו, לצמצם בהוצאות אין פירושו שאתם עומדים מכאן והלאה לקמץ במזון או בצרכים אלמנטריים. עליכם לדעת שאנו מבזבזים הרבה מאוד כסף רק מחוסר ידיעה. 

מודעות היא שם המשחק בכלכלה נכונה. כמעט לכל תחום ניתן למצוא חלופה גנרית מעולה וזולה יותר. בדקו באיזה סופרמרקט יש היצע מוזל, האם חברת התקשורת שלכם לא מנצלת אתכם, וכן אם תוכלו לחסוך בשעות העוזרת. לא תאמינו איך בלי להרגיש אתם מצילים את הכסף הלא מיותר שלכם – מאבדון.
רלוונטי: איך ליצור הכנסה נוספת מהבית?

3. נערכים לכל תרחיש – קרן חירום

אנחנו מאמינים שמכונת הכביסה שלכם לא מעדכנת אתכם לפני שהיא מחליטה לשבוק חיים, וגם העששת לא שולחת לכם מכתב אזהרה לפני שהיא תוקפת. החיים מלאים באירועים לא צפויים, שאינם נרשמים בכתב מסודר ביומן המטלות. כדי להתמודד גם עם הוצאות אלו ברוגע, מומלץ לחסוך כ-20% מההכנסות עבור קרן חירום (לפי חוק 20-30-50). כך תוכלו להתמודד גם עם התרחיש הכי פחות הגיוני. 
עוד יותר חשוב, צרו תכנית לעצמכם היכן לשים את הקרן חירום, חפשו פק"מ נזיל או קרן כספית עם תשואה טובה ודמי ניהול נמוכים. תוכלו למצוא אחת כזו ב-Fair.

לקריאה נוספת: כמה כסף מומלץ לחסוך?

4. כרטיסי אשראי? אחד לכל אחד

הקפידו על חלוקה של כרטיס אשראי אחד לכל בן משפחה, בעלות על כרטיסים נוספים מקשה על חישוב ההוצאות החודשיות, וכן יוצרת תחושה כוזבת, כביכול תזרים המזומנים אינו מוגבל. לעיתים העלות החודשית של הכרטיסים, גם היא מצטברת לסכום לא מבוטל.
קראו עוד: ניהול הוצאות אשראי

5. בועה נפיצה – הימנעו משימוש בתשלומים

התשלום באמצעות מספר תשלומים, יוצר תחושה של הוצאה קטנה בכל חודש, אולם עדיף להתמודד בכל פעם עם ההוצאה הספציפית, מאשר לגרור חובות מחודש לחודש. הימנעו מכל האפשר מאופציית תשלום זו, אלא אם כן אתם נדרשים לשלם סכום גדול באמת, והדרך היחידה להתמודד אתו, היא באמצעות פריסה על פני כמה חודשים.

6. הימנעו מכפל ביטוחים

זוגות ומשפחות רבים, מפרישים בלי ידיעתם סכומים גבוהים מדי חודש על ביטוחים שונים כפולים. ישנה חשיבות גבוהה לכיסוי הביטוחי בשעה שנזקקים לו, אולם מה תרוויחו אם תשלמו פעמיים לאותה מטרה בדיוק? חשוב להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בעניין שיבדוק את מצב תשלומי הביטוח, וינחה אתכם כיצד לפעול.

7. קופת חיסכון גם לילדים

כן, גם הילדים יכולים להיות שותפים לחיסכון המשפחתי, ניתן להסביר להם בשפתם את חשיבות החיסכון למען איכות החיים, חשוב ללמדם דחיית סיפוקים מהי, שהרי מחר הקטנטנים האלו יהיו מבוגרים בעצמם, והחינוך של היום יעזור להם בניהול כלכלי נכון של חייהם שלהם ואף פעם לא מוקדם מדי לרכוש השכלה פיננסית.

שאלות נפוצות על תקציב והתנהלות כלכלית


המפתח לשמירה על תקציב הוא לעקוב אחר ההוצאות שלך על בסיס קבוע כדי שתוכל לקבל תמונה מדויקת לאן הכסף שלך הולך ולאן אתה רוצה שהוא ילך במקום.


יש להתחיל עם הערכה פיננסית. ברגע שאתה יודע איפה אתה עומד ומה אתה מקווה להשיג, בחר תקציב שמתאים לך. אנו ממליצים על כלל ה-50/30/20, אשר מפצל את ההכנסה שלך על פני שלוש קטגוריות עיקריות: 50% הולכים לצרכים, 30% לרצונות ו-20% לחסכון והחזר חובות.


כלל ה-50/30/20 הוא שיטת תקצוב שיכולה לעזור לך לנהל את הכסף שלך בצורה יעילה, פשוטה ובר קיימא. כלל האצבע הבסיסי הוא לחלק את ההכנסה החודשית לשלוש קטגוריות הוצאות: 50% לצרכים, 30% לרצונות ו-20% לחיסכון או תשלום חובות.

התנהלות כלכלית נכונה

התנהלות כלכלית נכונה יכולה לעזור לך להשתלט על הכספים שלך ולהפיק את המרב מהכסף שלך. לצורך ניהול כלכלי נכון, עקבו אחר הטיפים בכתבה ומאמרים אחרים באתר היכולים לעזור לך לזהות דפוסים בהוצאות שלך, להישאר בשליטה על ההכנסה שלך ולבצע בחירות טובות יותר לגבי הכסף שלך.

למדו עוד על ניהול תקציב משפחתי

ניהול תזרים עם רייזאפ

אפליקציה לניהול תקציב שלא מתחשבת בעו"ש או במינוס אל רק בתזרים - כלומר הוצאות פחות הכנסות. למידע נוסף
חודש חינם

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים