תכנון תקציב למשכנתא

תכנון תקציב למשכנתא

אנשים (בעיקר זוגות צעירים) לא משקיעים מספיק זמן ברוב המקרים בכל הנוגע לניהול התקציב לפני לקיחת משכנתא.

מומחים בתחום הבנקאות והמשכנתאות מציינים כי הליך של לקיחת משכנתא הינו משנה חיים ויש להיערך לקראתו בהתאם.

בלא מעט מהמקרים, יש מי שצועדים בדרך הלא נכונה מבחינה כלכלית והדבר עשוי להוביל אותם לתוצאות שליליות ארוכות טווח שכוללות בין היתר, היווצרות של חובות ענק שקשה מאוד לצאת מהם. כדי להימנע ממצב שכזה, יש לבצע תכנון תקציב למשכנתא. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל הפרטים שחשוב שתדעו בנושא וכמובן, נדריך אתכם כיצד לבצע את תכנון זה על הצד הטוב ביותר.

הצעדים הנדרשים לקראת לקיחת משכנתא

אם הגעתם לכאן, אתם כנראה עומדים בפני לקיחת משכנתא (וגם אתם מתכננים לקחת את עצמכם בידיים, שזה מצוין). כעת, חשוב שתדעו שיש 3 צעדים שאתם צריכים לבצע רגע לפני שתתחילו בהליך של תכנון תקציב למשכנתא. להלן פירוט מעמיק אודות 3 הצעדים הללו:

  1. הערכת שווי הדירה וההוצאות שכרוכות ברכישה

רגע לפני שאתם חותמים על המסמכים ורוכשים את הדירה, חשוב מאוד שתערכו השוואות מחירים. כלומר, תבדקו מה העלות של דירה זהה לזו שאתם מתכננים לקנות באותו אזור. כלומר, נניח שאתם עומדים לקנות דירת 4 חדרים בשכונת הפרחים בתל אביב במחיר של 2 מיליון ₪. כעת, עליכם לבדוק בבניינים השכנים ובכלל, בשכונה עצמה, כמה עולות דירות 4 חדרים בעלי מפרט דומה לשלכם.
בנוסף, חשוב שתבדקו את העלויות הבאות:

  1. בדיקת מקורות כספיים שעומדים לרשותכם

אחת השאלות החשובות שכל קונה צריך לשאול את עצמו זה – כמה כסף יש לי?
חשוב שתבדקו לעומק מהו הסכום שעומד לרשותכם עבור קניית הדירה. לפעמים אין מדובר רק בסכום שנמצא בבנק, כך שצריך לערוך בירור מקיף ולכתוב את כל הפרטים בתוך טבלה מסודרת. הדבר יקל עליכם בהמשך בעריכת תכנון תקציב למשכנתא. להלן כמה מקורות כספיים לדוגמא שאתם יכולים לבדוק:

רלוונטי: בדיקת שווי נקי

  1. הערכה של ההכנסות העתידיות

נכון, אתם כנראה לא יודעים במדויק את סכום ההכנסה העתידית שלכם, אבל אתם יכולים לבדוק את קופת הגמל או קופת החיסכון שעתידות להיפרע בקרוב. הערכה שכזו תסייע לכם בהמשך ותקל עליכם בבחירת מסלול הלוואה שמתאים לכם. כך שתוכלו בהמשך, לסלק את ההלוואה או לפחות להקטין אותה.
שימו לב, גם את המידע הזה חשוב שתכתבו בטבלה מסודרת, כדי שתוכלו לגשת אליו בכל רגע נתון. כל הפרטים הללו הם חלק נוסף מהליך של תכנון תקציב למשכנתא.

קראו עוד: כמה כסף לחסוך כל חודש?

בדיקת ההוצאות וההכנסות באמצעות טבלה

כעת, יש לכם את כל הנתונים החשובים (כולל הערכת שיווי הדירה ובדיקה של מקורות המימון שצפויים לעמוד לרשותכם), כך שאתם יכולים להתחיל בהליך של תכנון תקציב למשכנתא בעזרת טבלת אקסל. אנו ממליצים בחום על טבלת האקסל של פיננקה שמתאימה במיוחד לתכנון של תקציב המשכנתא.

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

 

מומלץ להזין את כל הפרטים החשובים בתוך הטבלה, כך שתוכלו לקבל תמונה מלאה של התקציב שלכם.

למדו עוד כיצד לנהל תקציב משפחתי

שאלות נפוצות על תכנון משכנתא


תכנון משכנתא הוא תהליך של הערכת אפשרויות המשכנתא שלך בהקשר של היעדים הפיננסיים שלך. סביר להניח שהמשכנתא היא החוב הגדול ביותר שלך, והבית שלך הוא ככל הנראה הנכס הגדול ביותר שלך.


משכנתא היא סוג של הלוואה המשמשת למימון נכסים. משכנתא היא סוג של הלוואה, אך לא כל ההלוואות הן משכנתא. … בהלוואה מובטחת, הלווה מבטיח בטחונות למלווה במקרה שיפסיקו לבצע תשלומים. במקרה של משכנתא, הבטוחה היא הבית

תפקידו של מתכנן משכנתא הוא לעזור לך לשלב את המשכנתא שאתה בוחר ביעדים הפיננסיים וההשקעה הארוכים והקצרים שלך, לעזור לך למזער את המסים שלך ולמזער את הוצאות הריבית שלך ולמקסם את תזרים המזומנים שלך.

זקוקים למחשבון משכנתא?

קובץ אקסל המקיף בישראל לחישוב משכנתא והלוואות

הקובץ מרכז עבורכם את כלל ההלוואות לעסקה, כל שעליכם לעשות הוא להזין את מקור ההלוואה, סכום ההלוואה, מספר חודשי החזר והריבית הרלוונטית
עכשיו במבצע השקה! רק 9.90 ש"ח
למידע נוסף על המחשבון
מבצע השקה: רק 9.90!

סיכום

במאמר זה ניסינו למנות את השלבים החשובים שיש לעשות לפני ובזמן לקיחת משכנתא. הכי חשוב הוא לעשות סדר בנושא ההוצאות וההכנסות שלכם. לוודא שאתם יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא.

חובה לתכנן תקציב מקדים למשכנתא לקראת החתימה על חוזה רכישת הדירה, ולפני שאתם פונים לבנק כדי לקבל אישור עקרוני להלוואה.

אקסלים נוספים של פיננקה הזמינים להורדה:

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים