ניהול עסק קטן

ניהול עסק קטן – טיפים שיעזרו לכם לנהל את העסק טוב יותר

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

מדי שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים קטנים. ישראלים עם חלום תשוקה למשהו שמעוניינים להביא זאת לידי יישום. למרבה הצער, רוב העסקים החדשים שנפתחים גם נסגרים בחמש שנים הראשונות להקמתם. שילוב של רגולציה קשה, שוק תחרותי ושנתיים של קורונה יצרו מציאות קשה לעסקים קטנים. יחד עם זאת, ניהול עסק קטן באופן נכון יגביר את הסיכויים שלו להאריך ימים. אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לא להיות חלק מהסטטיסטיקה.

6 טיפים לניהול עסק קטן

  1. אפיון העסק, הגדרתו ומטרתו

זה נשמע טריוויאלי אבל קורה שאנשים פותחים עסק ולא מגדירים מהו העסק ומהו המוצר או השירות שהם מציעים. כאמור, יש להגדיר ולאפיין את העסק, מטרתו והמוצרים או השירותים שהוא מציע וכן לבדוק את מצב השוק: מי המתחרים שלכם, מה הם לא מציעים שאתם יכולים להציע – כלומר היתרון היחסי שלכם, האם יש מקום בשוק לעסק כמו העסק שלכם וכדומה.

  1. השקעה באיכות העובדים חשובה מהכמות

אז כן, יש כמות עובדים מסוימת שהעסק שלכם צריך אבל כדאי לקחת בחשבון שהאיכות חשובה יותר. עובד מצוין עם פריון עבודה טוב תורם לעסק משלושה עובדים בינוניים שגם עולים יותר. לכן מומלץ להשקיע בעובדים מצטיינים הן מבחינת התמריצים המנטליים והן מבחינת תמריצים כלכליים גם אם זה בא על חשבון כמות העובדים בעסק.

  1. בניית תקציב

לא רק המדינה צריכה תקציב וממשלה לא יכולה להתנהל בלעדיו – גם עסק צריך. בבניית התקציב אמצו גישה שמרנית וכללו את כל ההוצאות האפשריות בעסק תוך שמירה על מרווח ביטחון. פרטו את כל רכיבי התקציב לפרטים והקפידו לעקוב באופן יומיומי אחרי יישומו. נהלו את התקציב באופן מסודר – אין צורך להשתמש בתוכנות ניהול הוצאות בתשלום, שכן ניתן לעשות זאת חינמית, בצורה נוחה לא פחות ובטוחה יותר באמצעות אקסל לניהול עסק. השימוש באקסל פשוט ונוח וניתן לעשות בו פחות או יותר כל מה שאתם רוצים. במידה ואתם לא כל כך יודעים איך להשתמש באקסל, ביוטיוב זמינים מגוון מדריכים אינפורמטיביים, כולל הדרכה בעברית.

השתמשו באקסל לניהול העסק של פיננקה

לא כל בעלי העסקים יודעים לתכנן קובץ אקסל ובואו נודה, בזה לאיזה בעל עסקים בכלל יש זמן לכך?

לשם כך, צוות פיננקה יצר עבורכם טבלת אקסל מוכנה להורדה לניהול ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם.

4. הגדירו יעדים ומטרות מדידים

זה חשוב שלעסק יהיו יעדים ומטרות שלא יהיו אמורפיים אלא כאלה שבאמת אפשר למדוד. כך למשל, יעד יכול להיות הכפלת מספר הלקוחות עד סוף השנה, או הגעה למחזור כספים של 500,000 ₪. הגדירו מנגנוני בדיקה שבודקים את ההתקדמות בדרך ליעדים ומטרות אלו.

5. ניהול תזרים נכון

חברה יכולה להיות מצליחה ורווחית, אך התנהלות תזרימית לא נכונה יכולה להפיל אותה. פערים תזרימיים יכולים לנבוע בפער בין מועד התשלום לספקים לבין תשלום הלקוח ועלולים למנוע את פעילותה השוטפת של החברה. מומלץ להתייעץ עם מומחים בנושא ועם הבנק כדי לבחון את צרכי האשראי של העסק.

קרא עוד על ניהול תזרים מזומנים לעסק

6. הפרידו בין חשבונות משק הבית לעסק

זו פחות עצה לניהול העסק עצמו אבל זה לא פחות חשוב: כאשר העסק ומשק הבית מתנהלים באותו החשבון, זה עלול לפגוע בשניהם. לכן יש להפריד בין החשבונות ובכל חודש להחליט מהי גובה המשכורת שאתם מושכים

סיכום

כניסה לעולם העסקי הוא לא עניין פשוט ויש לקחת כמה דברים בחשבון לפני וכמו כן להיערך בהקדם. הכי חשוב, על מנת לנהל עסק קטן יש לשנות את המיינדסט שלך משכיר לעצמאי וכמו כן לשנות את הרגלי ההתנהלות שלך כצרכן פרטי. זה לא עניין קל, אך בעזרת הטיפים למעלה לניהול העסק תוכלו להתחיל ברגל ימין.

קראו עוד: אפליקציות לניהול עסק קטן

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו