סורקי מניות מומלצים

השקעות בבורסה למתחילים

השקעה בבורסה ניתן לנהל באמצעות פתיחת תיק השקעות מנוהל או באמצעות סחר עצמאי. במסחר עצמאי בבורסה, הסוחר המתחיל מבצע פעולות קנייה ומכירה דרך מעטפת מקצועית שניתנת לו על ידי אחד מחברי הבורסה. המסחר העצמאי אינו מחייב השקעה מינימלית לפתיחת התיק ומקטין עמלות ודמי ניהול. מדריך זה יעסוק כיצד לקבוע את גישת ההשקעה, איך להחליט כמה להשקיע, כיצד לבחור מניות ועוד.

למה כדאי להתחיל להשקיע?

השקעה היא חיונית אם אתה רוצה לשמור על כוח הקנייה של החסכונות שלך ולהגיע ליעדים פיננסיים ארוכי טווח כמו פרישה או בניית עושר. אם אתה נותן לחסכונות שלך לשבת בחשבון בנק מסורתי שמרוויח ריבית מועטה או ללא ריבית, בסופו של דבר האינפלציה תקטין את ערך המזומנים שהרווחת קשה. על ידי השקעה בנכסים כמו מניות ואג"ח, אתה יכול לוודא שהחסכונות שלך עומדים בקצב האינפלציה או אפילו עוברים אותו.

השקעות לטווח קצר כמו חשבונות חיסכון עם תשואה גבוהה או קרנות נאמנות בשוק הכסף יכולות לעזור לך להרוויח יותר מהחסכונות שלך בזמן שאתה עובד לקראת רכישה גדולה כמו מכונית או מקדמה על בית. מניות ותעודות סל נחשבות עדיפות יותר עבור יעדים ארוכי טווח כמו פרישה מכיוון שהם נושאים סיכון נוסף, אך יש סיכוי גבוה יותר להרוויח תשואות טובות יותר לאורך זמן.

שיקולים חשובים עבור משקיעים חדשים

סובלנות לסיכון: לפני שתתחיל להשקיע, תרצה להבין את הסובלנות שלך לסיכון. השקעות תנודתיות כמו מניות יכולות לגרום לאנשים מסוימים להרגיש מאוד לא נוח כשהן יורדות, מה שעלול לגרום לך למכור בזמן הגרוע ביותר. הכרת סובלנות הסיכון שלך תעזור לך לבחור אילו השקעות מתאימות לך ביותר וחשוב להבין שכמעט ולא קיימות השקעות בטוחות.

יעדים פיננסיים: קבעו יעדים לטווח קצר וארוך טווח שאתם רוצים להשיג באמצעות חיסכון והשקעה. הבנת המטרות שלך תעזור לך לפתח תוכנית מוצקה.

פעיל או פסיבי: תצטרך גם להחליט אם אתה רוצה להיות משקיע פסיבי או פעיל. משקיע פסיבי מחזיק בדרך כלל בנכס כמו קרנות נאמנות מגוונות או תעודות סל שגובות עמלות נמוכות, בעוד שמשקיע פעיל עשוי לבחור בהשקעות בודדות או בקרנות נאמנות שמטרתן להעלות על השוק. מחקרים הראו כי השקעה פסיבית נוטה לעלות על השקעה אקטיבית לאורך זמן.

עשה זאת בעצמך או שכור מישהו: אתה יכול גם לבחור לנהל את ההשקעות שלך בעצמך באמצעות ברוקר מקוון, או לשכור יועץ פיננסי שיעזור לך. סביר להניח שיהיו עלויות נמוכות יותר אם תעשו זאת בעצמכם, אבל יועץ יכול להיות מועיל עבור אלה שרק מתחילים.

מיסים: אם יש לך השקעות בחשבון פרטי או משותף, סביר להניח שתצטרך לשלם מסים על הריבית, הדיבידנדים ורווחי ההון שאתה מרוויח. לכן חשוב להבין את כל עניין המיסוי (בעיקר אם אתם משתמשים בברוקר זר)

רלוונטי: פלטפורמות מסחר במניות מומלצות

גישת השקעה בשוק ההון

כאשר מדובר על השקעות בבורסה למתחילים חשוב לבחור באסטרטגיית מסחר ולדבוק בה.  אסטרטגיית מסחר כוללת החלטה לגבי סוגי המניות בהם תשקיעו, מניות ערך, מניות צמיחה או שילוב של השניים וקביעת נקודות כניסה ויציאה. מניות ערך הן כאלה שהרוכשים סבורים שהם נסחר מתחת לשווים.

מניות צמיחה הן כאלה עם סיכויים גבוהים לצמיחה מהירה יותר ממניות אחרות  בסקטור שבו הן פעילות. בתחום מקובלת ההנחה, כי מניות ערך משיגות תשואות טובות יותר בטווח הארוך, בעוד שמניות צמיחה ישיאו תשואה גבוהה גם בטווח קצר. הדבר נכון במיוחד בתקופות שבהן רמת הסיכון בשוק עולה וניתן למצוא מניות המתומחרות מתחת לשווין.

רלוונטי: אתרי השקעות המונים מומלצים

בחירת מניות לתיק

טרם החלטה לגבי קניית מניות שונות במסגרת של השקעות בבורסה למתחילים, אין תחליף לבדיקה יסודית של החברות השונות, תוך מעקב צמוד אחר פעילותן ודיווחיהן. בחירת מניות והחלטה לגבי כמה להשקיע בכל מנייה היא דבר די מורכב והדבר דורש זמן וסבלנות. חשוב להבין את הסקטור העסקי בו כל חברה פועלת ולנסות ללמוד את הייחודיות והיתרון היחסי של העסק.

רלוונטי: בניית תיק השקעות מומלץ | השקעות בקריפטו למתחילים

השקעה לטווח ארוך

הסיכוי הטוב ביותר להרוויח  דרך השקעות בבורסה למתחילים  הוא לבחור מניות בפיזור רחב של סוגי חברות ועל פני סקטורים שונים ולהישאר עם המניות שרכשתם לטווח ארוך. הדבר נובע ממאפייני הסחר בשוק ההון. השוק יכול אומנם להיות תנודתי אבל לאורך זמן להשיא תשואות גבוהות יותר מאפיקי ההשקעה אחרים כגון אג"חים ממשלתיים או קונצרניים ונדל"ן.

קראו עוד: אתרי גיוס המונים

כמה כסף להשקיע במניות?

הסוחר המחיל צרך להגדיר לעצמו את כמות הכסף שהוא רוצה להשקיע, את טווח הזמן של ההשקעה ואת מטרותיה. בנוסף יש לתת את הדעת לגבי רמת הסיכון הרצויה. השקעות ברמת סיכון גבוה יכולים להשיא תשואות גבוהות יותר אך גם להיות מסוכנת יותר. גם כאן מומלץ לפזר סיכונים ולשלב בין סוגים שונים של נירות ערך ברמות סיכון משתנות

רלוונטי:

ניהול סיכונים מחושב

יתכן הדבר החשוב ביותר שכל משקיע מתחיל צריך להפנים הוא לא לתת לרגש לנהל את אופן המסחר שלו. בשוק מתרחשות ירידות ואף ירידות חדות ואין להיבהל מהן. מכירה בשיא הירידות הינה הדרך להפסד משמעותי והוצאת כספכם ממניה בנפילה לטובת מניה בעלייה עלולה לגרום לכם לצאת קרחים משני הצדדים. הבורסה כבר הוכיחה שסבלנות ואורך רוח שווים כסף רב.

נסו גם: השקעות קטנות למתחילים

איך מרוויחים מהשקעות בבורסה?

רווח מעליית הערך

כאשר מדובר על השקעות בבורסה למתחילים מדובר על רכישה של מניות רגילות. לרוב הדבר אינו רלוונטי לתהליך קבלת ההחלטות של החברה וההשקעה נועדה לשם יצירת רווח מעליית הערך של המניות בהמשך. בעלי המניות יכולים להרוויח גם מחלוקת דיבידנדים אך הדרך המרכזית לממש את ההשקעה היא במכירה עתידית של המניות במחיר הגבוה מזה של הקנייה.

קראו עוד: השקעות סולידיות

ערך המניה

לאחר ההנפקה הראשונית המניות נסחרות בין חברי הבורסה השונים. מלבד משקיעים פרטיים גם בתי השקעות, הבנקים, הגופים מוסדיים, וקרנות ההשקעה סוחרים במניות והערך משקף את ההערכה של כלל השחקנים את השווי בכל רגע נתון. השחקנים לוקחים בחשבון שינויים בחברה ובשוק בו היא פועלת ועלייה בהכנסות וברווחים של חברה עשויה לבוא לידי ביטוי בערך המנייה.

גם חברה המציגה תוצאות טובות העולות על התחזיות של האנליסטים יכולה לסבול מירידה במחיר המניה כתוצאה משינויים בשוק או בסקטור בו היא פועלת. במקרים רבים כאשר חברה אחת בסקטור ספציפי סובלת מקשיים, גם המניות של חברות אחרות מהסקטור נוטות לרדת.

איך להתחיל לסחור בבורסה?

כאמור, על מנת להשקיע בניירות הערך הנסחרים בבורסה יש צורך לפתוח חשבון אצל אחד מחברי הבורסה ובאמצעותו לבצע אל כל פעולת הקנייה והמכירה. ניתן לבצע את המסחר באופן עצמאי דרך הפלטפורמות אונליין לאחר קבלת הרשאה מתאימה מחבר הבורסה אצלו פותחים את החשבון. כל פקודות המסחר אנונימיות ומגיעות אל מחשבי הבורסה ללא ציון פרטי המשקיע.

לפניכם מספר אופציות אטרקטיביות להתחלת מסחר עצמאי עם מינימום נמוך למתחילים:

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 10% הנחה על החזרי מס בחברת “פינאפ”, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

Colmex Pro מאפשרת גישה לאלפי מניות בוול סטריט באמצעות אפליקציה מתקדמת עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים. החברה מציעה חשבון דמה חינם להתנסות במסחר. Colmex Pro מספקת כלים מתקדמים כולל גישה לנתוני Level 2, גישה ל-IPO וסורק מניות מובנה. החברה מפוקחת על ידי רגולטורים ועמלות סופר זולות.

כאשר מדובר על השקעות בבורסה למתחילים ישנם מספר אפשרויות בפניכם. אתם יכולים להתחיל לסחור במניות באופן עצמאי, תוך הקדשת הזמן והמאמץ להכרת שוק ההון וללמידה אודות ניירות הערך השונים. משקיעים מתחילים שסוחרים במניות באופן עצמאי צריכים לעקוב אחרי השוק באופן שוטף, על מנת לבצע פעולות קנייה ומכירה בהתאם למגמות בשווקים.

למדו עוד: השקעות במניות למתחילים

תיק השקעות מנוהל

אופציה נוספת למשקיע המתחיל היא לפנות לאנשי מקצוע ולבנות תיק השקעות מנוהל.  מנהלי ההשקעות הם בעלי ניסיון והם מבצעים את כל הפעולות הנדרשות עבור המשקיעים שאת כספם הם מנהלים. חשוב להגדיר עם מנהל התיק את מטרת ההשקעה ואת רמת החשיפה והסיכון בתיק, על מנת שזה יוכל להרכיב לכם את תיק ההשקעות בהתאם.

תיק השקעות דיגיטלי

לאנשים המחפשים השקעה פסיבית אמיתית שווה לשקול תיק השקעות מנוהל דיגטלי. זהו מוצר פיננסי מנוהל המשקיע בקרנות נאמנות אשר כל אחת מורכבת מהמון ניירות ערך. הכל נעשה בצורה מקוונת ומנוהל על ידי מנהלי השקעות מנוסים. היתרון הוא סף כניסה נמוך לתיק מנוהל (החל מ-10,000 ש"ח במקומות מסויימים), עמלות נמוכות ופטור מדמי קנייה\מכירה ודמי משמרת.

מסחר חברתי

לאנשים החוששים ממסחר עצמאי, או רובוט מסחר ורוצים את הביטחון לסחור כמו סוחר מקצועי. מסחר חברתי מאפשר לעקוב אחרי משקיעים אחרים ולחבר את חשבון ההשקעות האישי שלהם אל חשבון ההשקעות של הסוחר המקצועי. אותן פעולות שיבצע הסוחר המקצועי ובוצעו אוטומטית גם בתיק שלכם. לקריאה נוספת על מסחר חברתי

 

מערכת מסחר חברתי המאפשרת להתחבר אל מנהלי השקעות מובילים ולהשקיע בדיוק כמוהם. בלי לפספס הזדמנויות ובצורה שקופה, קלה ואוטומטית.

שאלות נפוצות על מסחר בבורסה למתחילים

עבור תיק השקעות מנוהל צריך ברוב המקומות לפחות 150,000 ש"ח. עבור מסחר עצמאי אפשר לפתוח חשבון בחלק מהמקומות גם ב-15,000 ש"ח ואם אתם מעוניינים לסחור בשברי מניות אפשר גם להתחיל עם 50 ש"ח.

בכל בית השקעות ישראלי ניתנת לכם האפשרות האם לסחור בבורה בתל אביב או לסחור בבורסות זרות מרחבי העולם, גם בארה"ב.

כן, אתה יכול להפסיד כל סכום כסף שהושקע במניות. חברה יכולה לאבד את כל השווי שלה, מה שסביר שיתורגם למחיר המניה יורד. מחירי המניות גם משתנים בהתאם להיצע וביקוש של המניה. אם מניה יורדת לאפס, אתה יכול להפסיד את כל הכסף שהשקעת

לסיכום מה חשוב לדעת על השקעות בבורסה למתחילים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של השקעות בבורסה למתחילים וסקרנו את מושגי היסוד של התחום. במאמר הסברנו מהו גיוס הון בבורסה, מהי מניה, אלו סוגי מניות ישנם, כיצד ניתן להרוויח מהסחר במניות, מהם הגרומים שיכולים להשפיע על ערך המניה ומה חשוב שהסוחר המתחיל יבין על מנת להשיג דריסת רגל בתחום.

אם אתם עדיין לא בטוחים ורוצים לנסות קודם לתרגל את המסחר לפני שאתם מסכנים כסף אמיתי, אופציה נוחה להתנסות חינמית היא לפתוח חשבון מסחר דמו. בחשבון מסוג זה, אתם משקיעים בכסף וירטואלי ולכן ההפסדים הפוטנציאלים (וגם הרווחים!) לא יפגעו בארנק האמיתי שלכם.

רלוונטי: איפה להתחיל להשקיע?

למתקדמים:  מסחר סווינג

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון