השקעה לטווח ארוך

השקעה לטווח ארוך: למי זה מתאים, למה צריך ואיך מתחילים?

אחד העקרונות החשובים ביותר, אותו יודע כל משקיע, גם המתחיל ביותר הוא שלא ניתן לתזמן את השוק. מה זה אומר? אי אפשר לדעת באמת מתי מניה תעלה ומתי היא תרד, ולכן אין מה לקנות מניה במחשבה שהיא אמורה לעלות במהירות, ולמכור לאחר כמה ימים. בשוק נדרש זמן. אז מה הם העקרונות להשקעה לטווח ארוך?

במאמר זה, נחקור את אסטרטגיית ההשקעה לטווח ארוך ונבין למי מתאימה השקעה זו, מהם היבטיה היחודים ולמה ייתכן שכל אדם יצטרך להתעקש עליה. נחקור את היתרונות והחששות של השקעה לטווח ארוך ונספק המלצות וטיפים לאלו שמעוניינים להתחיל בדרך זו. מהם הכלים הפיננסיים המתאימים לשקעה לטווח ארוך, ואיך ניתן להקנות יכולת הבנה עמוקה ולנהל תיק שקעות בצורה חכמה ויציבה. בואו נתחיל את המסע לעולם השקעות ארוכות טווח, בשאלה המרכזית: איך להביא את השקעותינו למטרה רחוקה ויציבה יחסית?

תוכן עניינים

מה זה השקעה לטווח ארוך?

השקעה לטווח ארוך היא אסטרטגיה בתחום ההשקעות, בה משקיעים כספים בכלים פיננסיים עם מטרה להשיג תמורה להשקעה זו על פרק זמן ארוך, שיכול להיות עשרות שנים או אף יותר. המטרה העיקרית בהשקעה לטווח ארוך היא להשיג רווחים וצמיחה על פרק הזמן הארוך ולא רק בתקופה קצרה.

מהניסיון שלי, במהלך השקעה לטווח ארוך, כדאי להתמקד בבניית תיק השקעות הכולל מגוון רחב של כלים פיננסיים, כגון מניות, אג"חים, קרנות השקעה, נדל"ן, וכדומה. עם חלוף הזמן, יש למשקיע העוקב אחרי התפתחויות השוק, לשקול הוספת כלים נוספים לתיק ולכוון את ההשקעות להשגת תרומה יציבה וצמיחה יוצאת דופן על פני הזמן.

היתרון העיקרי בהשקעה לטווח ארוך הוא היכולת להיכנס למצב של רווח וצמיחה על פרק זמן ארוך ולהימנע מנפילות תוך כדי סיבוכים קצרי טווח בשוק. המשקיע מתרחק ממכירות וקניות תדירות בתיק השקעות שלו ומתמקד בבניית יציבות ארוכת טווח. החוכמה היא לא להסתכל על התיק למשך 15-20 שנה. גם אם זה קשה.

רלוונטי: מחשבון ריבית דריבית

S&P500: דוגמא להשקעה לטווח ארוך

מדד ה-s&p500 שהוא מדד חמש מאות החברות הגדולות בארצות הברית, השיג תשואה חיובית בכל תקופה של 20 שנה, מאז 1927. כלומר, גם אם היו משברים באמצע, כמו המשבר ב1929, או המשברים הידועים יותר בתחילת שנות ה-2000 ובשנת 2008, בסוף השוק כולו במגמת עלייה תמידית.

חדש! מבחר מניות עולמיות למעקב

מה עוד מומלץ כהשקעה לטווח ארוך?

גיוון

בהשקעה לטווח ארוך, מומלץ לכם מאוד לגוון את ההשקעה שלכם. מה זה אומר? אל תשימו את כל כספכם במניות, אלא גוונו אותו גם עם השקעה באגרות חוב למשל. אפילו בתוך עולם ההשקעות המנייתי, אל תשקיעו רק במניות טכנולוגיות, אלא חפשו גם את עולם האנרגיה, הנדל"ן, ושלל תחומים אחרים. בסוף, גיוון הפיזור בהשקעה לטווח ארוך, יביא לכך שגם אם כשתזדקקו לכסף ותרצו לצאת, אחד התחומים יהיה בשערים נמוכים יחסית, עדיין ישארו לכם תשואות יפות מתחומים אחרים.

רלוונטי: האם קיימת השקעה בטוחה?

מניות עם דיבידנדים

גם בתיקי ההשקעות שלכם, במהלך ההשקעה לטווח ארוך, בחרו במניות שמשלמות על רווחים, על דיבידנדים, וכך הגבירו את זרם ההכנסות הקבוע שלכם. בדרך כלל, השילוב של תשואה בדמות דיבידנדים, ופוטנציאל לעלייה של המנייה, יגרמו למשקיעים רבים שרוצים הכנסה, להשקיע במנייה.

קראו עוד: מסחר עצמאי בבורסה

השקעה באגרות חוב

כמו שדיברנו על גיוון בסוגי ההשקעות, ההשקעה לטווח ארוך באגרות חוב חשובה משום שהם הרבה פחות תנודתיות ממניות. התשואה באגרות החוב מבוססת על שיעורי הריבית בדרך כלל, שמשתנים לפרקים ארוכים יותר. ניתן להשקיע באג"ח בריבית משתנה, שמשתנה באמת בהתאם לריבית המשתנה במשק. ואם אתם רוצים להיות בטוחים יותר בעולם אגרות החוב, דווקא השקיעו באגרות לטווח קצר, משום שהן פחות רגישות לתנודת הריבית. בכל מקרה, טווח קצר של אג"ח, זה טווח ארוך במניות בדרך כלל.

למדו עוד: הכל אגרות חוב

רוצים להתחיל לסחור במניות לטווח ארוך? לפניכם מספר אפשרויות  להתחלת מסחר עצמאי עם הצעות אטרקטיביות:

המומלץ ביותר

מיטב טרייד

דירוג פיננקה

5

מינימום השקעה 10,000 ש"ח – הטבה לגולשי פיננקה עם מיטב – פטור מדמי ניהול לשנתיים, 100 ש"ח מתנה, פטור מעמלת קניה\מכירה על קרנות כספיות, ריבית על כסף נזיל שעומד בעובר ושב (עד 0.5% בשנה) וקורס מסחר במתנה!!
מבצע לתחילת שנה: ספריית VOD פיננסית במתנה הנותנת גישה ל-4 קורסים נוספים למשך חודשיים

מערכת מסחר חדשה

אקסלנס בית השקעות

דירוג פיננקה

4.9

מינימום 20,000 לפתיחת תיק מסחר עצמאי. לגולשי פיננקה, 100 ש"ח בונוס הצטרפות, פטור מדמי ניהול לשנתיים, 3 קורסי מסחר בזום.

עד 50$ החזר עמלות

אינטראקטיב ישראל

דירוג פיננקה

4.8

לסחור בפלטפורמת המסחר הפופולארית בעולם מבית אינטראקטיב ברוקרס העולמית!
מינימום השקעה: $3000 – המרה לדולר ללא עמלה (בהוראת קבע) – הוראת קניה בהוראת קבע – מסחר בשברי מניות
ללא דמי מנוי – לא סחרת לא שילמת! עד 50$ החזר עמלות לגולשי פיננקה

בונוס גבוה

IBI SMART

דירוג פיננקה

4.7
מינימום השקעה 15,000 ש"ח – מבצע עד סוף החודש: מצטרפים ומקבלים 250 ש"ח מתנה לחשבון,
פטור לשנתיים מדמי ניהול, המלצות אנליסטים (TipRanks) ובנוסף, קורס מסחר בשוק ההון מתנה

עמלות מסחר זולות

colmexpro

דירוג פיננקה

4.3

רלוונטי: השקעות לטווח קצר

למי מתאים להשקיע לטווח ארוך?

השקעה לטווח ארוך מתאימה לקהל רחב של משקיעים, ובעיקר לאלו שמחפשים לבנות תיק שקעות ולהשיג תרומה יציבה וצמיחה על פרק זמן ארוך. הסוג הזה של השקעה מתאים למי שזוכר את המאמץ המתמיד הנדרש לניהול פעיל של השקעות ומתוך כך מתקשה לקבוע את הזמן המדויק למכירה או לקנייה של נכסים פיננסיים.

השקעה לטווח ארוך מתאימה לסוגי אנשים שונים ולצרכים שונים. הנה דוגמאות לאנשים שזו יכולה להתאים להם:

  1. צעירים חסרי נסיון פיננסי: יש להם הזדמנות לבנות תיק שקעות במהלך זמן רב, לטווח ארוך, ולחסוך לעתידם הפיננסי.

  2. משפחות שרוצות לחסוך לצורך כלכלת ילדיהם: השקעה לטווח ארוך יכולה להיות דרך טובה להקנות עתיד יציב עבור ילדים, לדוג', לחינוך, לאמירה נכונה או עזרה כלכלית.

  3. צעירים בתחילת דרכם המקצועית: אנשים שרוצים להשקיע כמה שיותר כסף לטווח ארוך במטרה לבנות הון לעתידם הפיננסי.

  4. אנשים שרוצים להפחית סיכונים יומיומיים: אנשים המחפשים אסטרטגיה יציבה ומאמינים ביכולת השוק להתיישב ולצמוח על פרק זמן ארוך, ומעדיפים למנוע החלטות פעילות בקרוב.

כל קבוצה וסוג אדם יכולים למצוא בהשקעה לטווח ארוך כלי פיננסי שיתאים להם, והחשיבות העיקרית היא לבחון את הצרכים האישיים, הפיננסיים והתכנוניים של כל אדם בפרט.

חשוב לזכור שההשקעה לטווח ארוך אינה פלא ואין לה הבטחה מובטחת לרווח. כל השקעה כוללת סיכונים, וכל משקיע יצטרך לתכנן ולשוקל היטב את האספקטים הפיננסיים, האישיים והתכנוניים שלו.

מה חשוב לשים לב כאשר משקיעים לטווח ארוך?

הבנת הסיכונים

בהשקעה, כדי לקבל תשואה גבוהה יותר, לדעתי בדרך כלל צריך לקחת על עצמכם יותר סיכון. אז השקעות בטוחות מאוד כמו פק"מ נוטות לקבל תשואות נמוכות, בעוד שלנכסים בסיכון בינוני כמו אג"ח יש תשואות קצת יותר גבוהות ולמניות בסיכון גבוה יש תשואות גבוהות יותר. משקיעים שרוצים לייצר תשואה גבוהה יותר יצטרכו בדרך כלל לקחת על עצמם סיכון גבוה יותר.

בעוד שלמניות ככלל יש רקורד חזק – מדד S&P 500 החזיר 10% לאורך תקופות ארוכות – המניות ידועות בתנודתיות שלהן. זה לא יוצא דופן שמניה תזנק 50 אחוז בתוך שנה בודדת, בין אם למעלה או למטה. (כמה מההשקעות הטובות ביותר לטווח קצר הן הרבה יותר בטוחות.)

לבחור אסטרטגיה שתוכלו להישאר איתה

האם אתם יכולים לעמוד ברמת סיכון גבוהה יותר כדי לקבל תשואה גבוהה יותר? זה המפתח לדעת את סובלנות הסיכון שלכם והאם תיכנסו לפאניקה כאשר ההשקעות נופלות. בכל מחיר אתם חייבים להימנע ממכירת השקעה כשהיא יורדת, אם עדיין יש לה פוטנציאל לעלות. זה יכול להיות מדכא למכור השקעה, רק לראות אותה ממשיכה לעלות אח"כ עוד יותר.

ודאו שאתם מבינים את אסטרטגיית ההשקעה שלכם, מה שייתן לכם סיכוי טוב יותר להישאר איתה כשהיא תיפול. שום גישת השקעה לא עובדת ב-100 אחוז מהזמן, לכן זה המפתח להתמקד בטווח הארוך ולהיצמד לתוכנית.

תדעו לכמה זמן אתם משקיעים

אחת הדרכים שבהן אתם יכולים למעשה להפחית את הסיכון היא על ידי התחייבות להחזיק את ההשקעות זמן רב יותר. תקופת ההחזקה הארוכה יותר נותנת יותר זמן לצאת מהעליות והמורדות של השוק.

בעוד שלמדד S&P 500 יש רקורד מצוין, התשואות הללו הגיעו לאורך זמן, ולאורך כל תקופה קצרה, המדד עשוי לרדת באופן משמעותי. אז משקיעים שמכניסים כסף לשוק צריכים להיות מסוגלים לשמור אותו שם לפחות שלוש עד חמש שנים, וכמה שיותר זמן, כך ייטב. אם אינכם יכולים לעשות זאת, השקעות לטווח קצר כגון חשבון חיסכון עם תשואה גבוהה עשויות להיות אופציה טובה יותר.

שימו לב למדינות מתפתחות

בתיק השקעות לטווח ארוך, מומלץ לכם לשים לב לתהליכים שונים, גלובליים שמתרחשים גם במדינות מתפתחות. שימו לב שהתעוררות חברה כלשהי במדינה מתפתחת, יכולה להיות סמן לשינוי יסודי בכלכלת המדינה, ולכם רק נותר להיות שותפים בהתקדמות ולהרוויח ממנו. בטח כאשר מדובר בריצה לטווחים ארוכים.

רלוונטי: בית השקעות מומלץ

לסיכום, האם מומלץ להשקיע לטווח ארוך?

לסיכום, השקעה לטווח ארוך היא הדבר הנכון ביותר לעשות. גם בעולם זה, יש לבחור בחכמה בין האפשרויות השונות, לא לשים את כל הביצים בסל אחד, ותמיד לחשוב על אופציות נוספות, ועל עבודה נכונה פסיכולוגית, אתם פה לטווח ארוך.

נסו גם: השקעות קטנות למתחילים

רלוונטי: איך להתחיל להשקיע בבורסה?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים