פתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש – טיפים להקמת עסק קטן או בינוני בישראל

Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

פתיחת עסק חדש היא רגע מרגש בחיים, בו לוקחים תשוקה וחלום והופכים אותם למציאות. לצד זה, להרים עסק זו עבודה לא קלה בכלל וכדי להצליח לאורך זמן צריך לעבוד נכון. המציאות בישראל לא קלה לעסקים, ולא על הכל אתם יכולים לשלוט, אך התנהלות נכונה תגביר את הסיכויים להצלחה. לכן אספנו עבורכם מספר עצות שימושיות ומידע נדרש שיסייעו לכם בפתיחת העסק ובהרמתו.

טיפים מומלצים לפתיחת עסק

  1. הכירו את הביורוקרטיה הנדרשת

אי אפשר לברוח מזה – הקמת עסק בישראל פירושה ים של ביורוקרטיה, רגולציה וטופסולוגיה. ראשית כל עליכם לרשום את עצמכם כעוסק פטור / עוסק מורשה או חברה/תאגיד בע"מ. יש לרשום את עצמכם בסניף המע"מ שלכם, ולהביא את המסמכים הבאים: טופס 821 מלא, המחאה ריקה עם החשבון שלכם, צילום ת"ז, חוזה שכירות של המבנה בו נמצא העסק, מסמך המעיד על לקוח שמעוניין בשירות העסק ואישור על הסמכה מקצועית. כמו כן יש להירשם במס הכנסה ולדווח על פתיחת עסק חדש בביטוח לאומי.

קראו עוד: אפליקציות לניהול עסק

  1. שאלו את עצמכם את השאלות הקשות

לפעמים יש לנו חלום שלא ממש מסתדר עם המציאות, ואם זה המצב צריך להיות מודעים אליו. אל תפחדו לשאול את עצמכם שאלות קשות, כגון האם אתם הייתם צורכים את השירות שהעסק שלכם מציע? האם אתם מסוגלים למצוא אנשים שמעוניינים לצרוך את השירות? האם שירות או המוצר שלכם פותר בעיה דחופה, שאנשים יהיו מוכנים לשלם על הפתרון? האם קיים קהל לקוחות פוטנציאליים גדול מספיק על מנת שתהיו רווחיים? מה מבדיל את המוצר שלכם משל אחרים?

  1. ניהול תקציב

בסופו של דבר המטרה של עסק היא להכניס לנו כסף. עסקים יכולים להצליח בקרב לקוחות ולהציע שירות מעולה אך ליפול בגלל התנהלות כלכלית לא נכונה. לכן חשוב להגדיר תקציב שנתי כולל התייחסויות לרבעונים, חודשים ואף שבועות. התקציב צריך לכלול הכנסות והוצאות, כאשר הגישה צריכה להיות שמרנית – כלומר, הניחו שההכנסות יהיו מינימליות וההוצאות מקסימליות. כל הוצאה שיש לכם בעסק צריכה להיות מתועדת גם לצרכי מס וגם מכיוון שלעקוב אחרי יישום התקציב זה בסופו של דבר מה שנותן לו את המשמעות.

רלוונטי: פתחו חשבון בנק נפרד לעסק

את התקציב יש לנהל באופן מסודר תוך שימוש בכלים המאפשרים לכם לעשות זאת. ניהול תקציב עסקי באמצעות אקסל יכול להיות פתרון מצוין: במידה ויש לכם מנוי אופיס אז אקסל חינמי לחלוטין, הגישה קלה ביותר וניתן להיכנס לטבלאות אקסל גם דרך הטלפון הנייד, ולשתף בקלות באמצעים שונים קבצי אקסל עם שותפים עסקיים. השימוש באקסל נוח, ישנן מגוון פונקציות לשימוש שמקלות על בניית התקציב ומאפשרות להשוות בין ההוצאות להכנסות.

נסו את האקסל לניהול העסק של פיננקה

לא כל בעלי העסקים יודעים לתכנן קובץ אקסל ובואו נודה, בזה לאיזה בעל עסקים בכלל יש זמן לכך?

לשם כך, צוות פיננקה יצר עבורכם טבלת אקסל מוכנה להורדה לניהול ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם.

4. קבעו מטרות ויעדים מדידים

לעסק שלכם חייבת להיות מטרה ואותה יש לפרוט ליעדים שניתן למדוד. כלומר – היעדים צריכים להיות מעשיים ולא אמורפיים, למשל הגדלת כמות הלקוחות ב-X, הגדלת מחזור הכספים ב-Y וכדומה. כמו כן שימרו על תזרים מזומנים תקין לעסק.

סיכום

פתיחה של עסק קטן או בינוני בישראל היא החלטה אמיצה מאוד. מעבר לעובדה שתצטרך להתרגל לעניין שיש לך שותפים נוספים בעסק (מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ) יש לתת את הדעה על המון החלטות קריטיות לפני פתיחת העסק. פעולות אלו אכן נראות בהתחלה מאיימות אך ברגע שתיכנסו לתהליך בעזרת הטיפים לפתיחת העסק, תוכלו להתקדם במהירות ולראות שהשד לא נורא כל כך.

רלוונטי: ביקורת על ביזיבוקס לניהול עסק

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו