מיי-פיננדה

MyFinanda ביקורת – חוות דעת של צוות פיננקה על השירות של מיי פיננדה

מוטרדים ממצבכם הפיננסי ונמאס לכם להתחבר למקורות שונים בכל פעם שברצונכם לבדוק את היתרה שלכם? קיימות מספר אפלקיציות לניהול הכנסות והוצאות אבל אחת הראשונות בשוק המקומי הינה MyFinanda.

במאמר זה נסקור את האפליקציה ובין היתר תוכלו לקרוא אודותיה , תכונות עיקריות, מחיר, אודות תהליך הרישום, תמיכה נוחיות השימוש ועוד. 

אודות MyFinanda

מיי פיננדה הינה אפליקציה לניהול תקציב ושליטה על ההוצאות וההכנסות שלכם ושמירה על תזרים מזומנים חיובי. Finanda הוקמה בגלגולה הראשון בשנת 2009 על ידי שי בוסל, יזם פינטק ובכלל יועדה לשימוש בעיקר על ידי מוסדות פיננסיים. מאוחר יותר, בשנת 2014 הוקמה האפליקציה שאותה נסקר היום MyFinanda אשר כבר כעת מונה אלפי משתמשים יומיים, לפי אתר האינטרנט שלה. מאחורי הקלעים נמצאים גם ד”ר יצחק בוסל מומחה בניהול ביצועים, מסדי נתונים ובינה עסקית (BI) ורון לוי שמאחוריו 20 שנות ניסיון בפיתוח תוכנה בסביבות שונות, ומומחיות בתחום ה-BI ומסדי-נתונים.

איך MyFinanda עובדת?

MyFinanda פועלת על מערכת אנדרואיד או iOS (ולא על המחשב)  ולאחר רישום קצר יש לחבר את כל החשבונות הפיננסיים שלכם אל האפליקציה. על מנת לעשות זאת יש לתת את השם משתמש והסיסמא שלכם. האפליקציה משמשת כאגרגטור ו"שואבת" את כל המידע הפיננסי שלכם מכל החשובות ששיתפתם. התהליך עלול לקחת מספר דקות. לאחר מכן, המידע שנשאב יימלא את כל מסכי האפליקציה ותוכלו לראות את התפלגות ההוצאות שלכם פני קטגוריות שונות וכמו כן גם את סעיף ההכנסות ממקורות שונים.

תכונות עיקריות של MyFinanda

יש לשים לב שרוב התכונות הנחשקות ביותר שייכות רק למנויי הפרימיום.

צפייה בנתונים במחשב

למנויי הפרמיום ניתן להתחבר לנתונים שלכם בכל מקום וגם דרך המחשב הביתי. בצורה זו תוכלו לעקוב אחר הנתונים בצורה גדולה וברורה גם במשרד או בבית.

אבטחה מתקדמת

ניתן להגדיר כניסה מהירה ומאובטחת לאפליקציה באמצעות טביעת אצבע או זיהוי פנים.

חסכונות, הלוואות והשקעות

באמצעות MyFinanda אפשר לעקוב אחרי החסכונות שלכם, הלוואות והשקעות (בבתי ההשקעות פסגות טרייד, מיטב דש טרייד IBI Trade)

מיי-פיננדה

צילון מסך: אתר מיי פיננדה

MyFinanda – הרשמה ומחיר

הורדת האפליקציה נעשית היישר מחנות האפליקציות של גוגל או אפל בהתאמה. ההרשמה לאפליקציה אינה כרוכה בעלות כספית אך שימוש בפיצ'רים מתקדמים (פרימיום) מצריכה לרכוש מנוי.

רכישות מנוי או רכישה חד פעמית (הסבר בהמשך) נעשות מתוך האפליקציה  ורק באמצעות חנות האפליקציות הרישמית (In App Purchase).

מנוי Premium

מנוי זה יעניק לכם גישה לצפייה בפרטי חסכונות, הלוואות והשקעות (ללא מנוי לא ניתן להכנס לצפייה בפרטי החשבונות הללו); שימוש מלא באוסף הדוחות והסיכומים של האפליקציה וביניהם גרף שנתי של הכנסות מול הוצאות וסיכומים לפי ענפים (תחומי פעילות); גישה למסך החשבון המאוחד שמציג במקום מרוכז את כל החשבונות.

עלות מנוי פרימיום נעה בין 49.90 לשלושה חודשים ו-89.90 ש"ח ל-6 חודשים. כמו כן באמצעות מנוי פרימיום ניתן להשתמש ב-MyFinanda  גם במחשב והנחה ברכישת ייצוא נתונים לאקסל.

רכישות חד פעמיות

האפליקציה גם מאפשרת רכישה של ייצוא נתונים לאקסל בשתי תקופות: ייצוא נתונים מלא, שכולל את כל הפעילות הפיננסית של המשתמש שלכם וייצוא נתונים אחרונים, שכולל רק את הנתונים מתחילת החודש הקודם. הקובץ שתייצאו יכלול את כל החשבונות שאתם מנהלים בפיננדה (כולל חשבונות עו"ש שקלים ומט"ח, כרטיסי אשראי, חסכונות, הלוואות, השקעות והארנק) יחד עם המידע שערכתם (הערות, סימון הוצאה עסקית, ענף וכו'). 

עלות רכישות חד פעמיות של ייצוא נתונים מלא עולה 67.90 ש"ח ללא מנוי ועלות של 43.90 ש"ח למנויי פרימיום.

עלות ייצוא נתונים אחרונים (הכוונה היא קובץ חד פעמי של הנתונים מתחילת החודש עולה 25.90 ש"ח במחיר רגיל ו-17.90 למנויי פרימיום.

האם האפליקציה של MyFinanda  מאובטחת?

כמו רוב אפליקציות לניהול תקציב אחרות בשוק, גם MyFinanda   לוקחת במלא הרצינות את נושא האבטחה. בדף האינטרנט מפרטת החברה את הפעולות שהיא נוקטת על מנת להבטיח אבטחת מידע ברמה גבוהה: פיננדה משתפת פעולה עם מערך הסייבר הלאומי, שתפקידו לסייע לציבור ולארגונים בהגנת הסייבר, ובמסגרת זו להתריע מפני תקיפות סייבר ולסייע בטיפול באיומי סייבר. כל ההתקשרות של פיננדה נעשית תוך שימוש בטכנולוגיות האבטחה וההצפנה המקובלות בשוק. כל התקשורת נעשית באופן מוצפן ומאובטח תוך שימוש ב TLS(SSL) ברמת הצפנה של 128-ביט לפחות. הנתונים שלכם, פרט לפרטי הגישה למוסדות הפיננסיים, נשמרים בשרתים המשמשים את החברה בסביבה מאובטחת, בצורה מוצפנת עם רמת הצפנה של 256-ביט ובהתאם לסטנדרטים המקובלים בשוק.
פיננדה עושה שימוש בשירותי הענן של חברת "אמזון", שירותים אלה עומדים בתקן האבטחה המחמיר ISO-27001 ובתקנים נוספים.

שירות לקוחות של MyFinanda   

לפיננדה יש עמוד שאלות נפוצות בבלוג שמספק תשובות לרוב מקרי הקצה שאתם עלולים להיתקל בהם בעת השימוש באפליקציה. פיננדה מפעילה קבוצת פייסבוק שניתן לשאול שאלות או לענות לשאלות של אחרים. כמו כן ניתן ליצור קשר באמצעות הטופס צור קשר באתר או לפתוח פנייה דרך האפליקציה עצמה.

איך בחנו את MyFinanda?

על מנת לבחון את MyFinanda  בחוות דעת זו, התקנו את האפליקציה על המכשיר שלנו, חיברנו את החשבונות ושיחקנו איתה למשך מספר שבועות. כמו כן את המחקר ביצענו גם באמצעות קריאת חומר באתר האינטרנט של החברה, בחנות האפליקציות, בפייסבוק ובשאר מקומות ברשת.

מיי-פיננדה דשבורד

חווית השימוש שלי ב-MyFinanda 

את MyFinanda   הכרתי כבר לפני כמה שנים ומאז היא מותקנת במכשיר שלי. תהליך ההרשמה וחיבור החשבונות עבר בצורה חלקה ביותר, יש לציין כי תהליך שאיבת המידע משלל המקורות עלול לקחת יחסית הרבה לעומת אפליקציות אחרות. בסביבות מרץ 2021 האפליקציה עברה שדרוג משמעותי בדמות של עיצוב מחדש של המסכים וכעת היא בעיצוב יותר מודרני ממה שהייתה פעם. לטעמי, עצם העובדה שפיננדה גובה כסף על חלק מפעולות שהם אמורות להיות חלק אינטגרלי מהאפליקציה (למשל ייבוא לאקסל) וחינמיות לגמרי גם אצל המתחרות הוא החיסרון היחידי. גם המחיר של המנוי הוא אפילו יחסית זול ועלול להשתלם לכם מאוד אם השכלתם ליצור תקציב ובאמת להצליח לחסוך באמצעות האפליקציה. שימו לב שהאפליקציה אינה תומכת בבנק פפר אבל כן תומכת בבנק יהב – בנק שאינו נתמך על ידי חלק מהמתחרות.

קראו עוד: בניית תקציב משפחתי

שאלות נפוצות על MyFinanda   

בעיקרון כן אבל הדרך שמציעה מייפיננדה ליישם זאת היא קצת עקומה. על מנת לנהל חשבון משותף באמצעות האפליקציה, עליכם להיכנס לאותו חשבון ממכשירים שונים.

זה העקב אכילס של רוב התוכנות לניהול תקציב אבל באפליקציית מייפיננדה זה אכן אפשרי באמצעות פונקציית "הארנק שלי" עליה אפשר לקרוא בהרחה באתר החברה.

מייפיננדה עובדת בשיטת פרימיום. כלומר רוב הפיצ'רים הבסיסיים הים בחינם ורק חלק מהאפשרויות המתקדמות עולות כסף. 

אלטרנטיבות ל-MyFinanda

Riseup

riseupרייזאפ היא אפליקציית ווב שתפסה תאוצה בחודשים האחרונים באמעצותל פרסום מאסיבי במדיה ובגלל עצם העובדה שהיא פשוט טובה. רייזאפ מחוברת לוואטצאפ ומתפקדת כמעין עוזר אישי המורכב מבינה מלאכותית שיודעת לחזות מראש כיצד יסתיים החודש. לביקורת המלאה על רייזאפ

FamilyBiz

פמיליביז, בדומה למיי פיננדה היא אפליקציה שניתן להוריד מחנות האפליקציות והיא עוקבת אחר ההכנסות וההוצאות שלכם. היתרון של פמילי ביז זה שמפעיליה מחזיקים ברשיון לייעוץ פיננסי ולכן מסוגלת גם לעקוב גם אחר התיק הביטוחי, הגמל ואפילו המשכנתא ולתת לכם הצעות שונות לשיפור. לקריאת ביקורת מלאה על פמיליביז

אקסל

ידידינו הטוב והוותיק אקסל יכול להחליף את כל האפליקציות הנ"ל ובנוסף לא מהווה סיכון לחשבונות הבנק והאשראי על ידי מסירת פרטים לגורם צד שלישי. השימוש באקסל הוא חינמי וניתן לשתף אותו בקלות עם בן או בת הזוג. בקובץ לניהול כלכלת הבית של פיננקה הושקעו 100 שעות תיכנון והוא הקובץ הטוב מסוגו בארץ. קראו עוד על קובץ אקסל הכנסות והוצאות של פיננקה.

קראו עוד: ניהול תקציב משפחתי

שורה תחתונה – האם מומלץ להירשם ל-MyFinanda?

אם אתם נתקלים בקושי בניהול כלכלת הבית שלכם ובא לכם על אפליקציה שהיא אחת מהטובות בנישה זו בארץ אני אכן ממליץ על מייפיננדה. עם וותק של מעל 8 שנים ועיצוב מחדש שנעשה רק לאחרונה, אפליקצייה זו נותנת "פייט" טוב למתחרות שלה: הן במחיר והן בפונקציאנליות. החיסרון הייחידי בעיניי הוא תמחור גבוה, גם למנויי הפרימיום עבור שיורתים שאמורים להיום חינמיים.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לנהל תקציב עם אפליקציה?

נסו את רייזאפ!
שירות דיגיטלי מהפכני שמאפשר לשלוט בהוצאות בצורה חכמה!
קבלו חודש חינם +50% הנחה לחודשיים נוספים (לא נדרש להזין פרטי כרטיס אשראי) וגם שליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית שלכם
חודש במתנה

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים