איך ומתי לבקש העלאת שכר

איך ומתי לבקש העלאה בשכר?

אם הקדשתם זמן רב למקום העבודה שלכם, הצטיינתם בתפקידכם וטיפסתם בסולם הקריירה, המחשבה על בקשה להעלאת שכר עלולה לעבור בראשכם באופן טבעי. עם זאת, זוהי משימה לא פשוטה. לעתים קרובות, אתגרים רגשיים ופערי ידע מרתיעים אנשים מלבקש את שמגיע להם.

לכן, דיברנו עם מומחים העוסקים בייעוץ ואימון קריירה ואיגדנו עבורכם מדריך מלא עבור הצעד המשמעותי הזה.

ראשית, חשוב להבין מדוע יש לבקש העלאת שכר.


אם אתם מבצעים את עבודתכם נאמנה, אתם בעלי קביעות במקום העבודה שלכם וחשים מוערכים על ידי המעסיק שלכם – אלו הם אינדיקטורים לכך שכדאי להתחיל לאמץ חשיבה אקטיבית על נושא העלאת שכר. תוספת שכר לא רק מגדילה את ההכנסה שלכם אלא גם מספקת מוטיבציה להמשיך ולהצטיין בתפקידך, תוך התאמה בין האינטרסים שלך ושל המעסיק שלך.

מתי וכמה העלאה לבקש?

קביעת הזמן הנכון לבקש העלאה עלולה להיות מאתגרת. קודם כל, סמכו על האינסטינקטים שלכם. אם אתם מרגישים שזה הרגע המתאים וקיבלתם מספיק סימנים שתומכים בתחושתכם, סביר להניח שאתם בכיוון הנכון.

באופן כללי, מקובל לבקש תוספת שכר לאחר שנת עבודה. ניתן אף לברר לגבי מדיניות העלאת השכר של החברה לפני ההצטרפות לארגון, במסגרת תיאום ציפיות התחלתי במעמד החוזה. במידה ובמקום עבודתכם נחתם הסכם קיבוצי, בידקו את תוספות הותק הנוגעות לכם.

הצגת היתרונות וההישגים שלך

אנשים רבים מוצאים את ההיבט הנ״ל מביך, לעיתים קרובות מתוך צניעות, ביישנות או חוסר ביטחון עם זאת, כשזה מגיע למשא ומתן על העלאה בשכר, זכרו שאתם המפרסמי הטובים ביותר של עצמכם!

ייתכן שלמנהל שלכם אין הכרות מעמיקה עם ההישגים שלכם, אז אל תהססו לספק דוגמאות של תרומות משמעותיות שלכם לחברה, והצלחות בולטות שמגובות בהוכחות.

כל צורה של התקדמות, פיתוח, הגברת יעילות או הנהגה מוצלחת של פרויקט מהווה הישג שכדאי לדון בו. כמובן שכדאי שההישגים שתציגו יתאימו לערכי החברה והאסטרטגיה הכוללת שלה.
ארגנו את ההישגים באופן תמציתי ומסודר, והימנעו מהצפה של פרטים ונקודות.
מספיק להתמקד בשניים או שלושה הישגים מרכזיים, תוך שימת דגש על התרומה הייחודית שלכם.

מה הטיימינג הנכון?

עיתוי הבקשה הוא מרכיב חשוב בהצלחתה. חשוב לבחור בסיטואציות של אחד על אחד, כגון פגישות שבועיות פרטיות, שיחות חתך או הערכות ביצועים.

כדאי לכם לשקול גם גורמי תזמון רחבים יותר, כמו תחילת תפקיד חדש, קבלת אחריות מורחבת, הסמכות מקצועיות נוספות או שינויים ארגוניים כגון מיזוגים או רכישות.

חשוב לשים לב שאתם קובעים את השיחה מספיק זמן מראש, כדי שתוכלו להתכונן כראוי ולבוא במיטבכם.

חשיבות האותנטיות

לאותנטיות יש חשיבות עליונה בתהליך. השתדלו להגיע לשיחה כמה שיותר כנים ושקופים, מתוך אמונה מלאה בעצמכם ובצדקת הבקשה. גם אם הדיון לא מתקדם באופן שחשבתם, הקפידו לא לתת לכעס או לתסכול לקחת את ההגה. התחושות הללו לגיטימיות לחלוטין בחלק מהמצבים, אך לבטא אותן בשיחה לא יוביל אתכם לאן שהייתם רוצים. שמרו על מיקוד ורוגע, ותנו להצלחות שלכם לדבר במקומכם.

אימון קריירה כמאיץ לתהליך

כפי שמשתמע מהדברים, העלאת שכר היא חיונית במקרים מסוימים ועשויה להביא לנו סיפוק ורווחה, אך הדרך אליה לא פשוטה ועלולה להיות רוויה באתגרים ותהיות. לכן, היוועצות באנשי מקצוע ובמומחים בתחום היא תמיד צעד חכם.
אימון אישי אצל מאמנת קריירה מקצועית  יסייע לכם אם אתם חוששים לעשות את הצעד, לא בטוחים אם זהו התזמון הנכון, צריכים עזרה באיסוף הנתונים לשיחה או פשוט זקוקים לקול תומך ומקצועי.
כמו כן, אימון קריירה יכול לפגוש אתכם בנקודות נוספות בדרך כמו שינוי קריירה, הכנה לראיון עבודה, בחירת מקצוע לפני לימודים אקדמיים ועוד.
כמובן שלפני שתעזרו בכלי החשוב הזה, חשוב לוודא שהאדם לפניכם הוא מאמן קריירה מוסמך, מנוסה ומומלץ.

 

 

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים