השוואת חברות ביטוח בעלי חיים מומלצות: הפניקס, חיותא, ליברה, מרפאט

טיפול וטרינר יכול לעלות בין 300 למעל 3,000 ש"ח די בקלות – תלוי במחלה של חיית המחמד שלך. אז איך אפשר להגן על החבר הפרוותי שלכם מבלי לשבור את הכיס? אספנו את האפשרויות הטובות ביותר לביטוח חיות מחמד הידידותיות לארנק בשוק כיום.

לפי המועדון האמריקאי לכלבנות, עלות החיים הממוצעת של בעלות על כלב היא מעל 23,000$ (כ-75,000 ש"ח)! בעוד שרבות מהעלויות הללו מסתכמות בהוצאות בלתי נמנעות על דברים כמו מזון וטיפול בסיסי, חלק גדול מהעלויות – במיוחד עבור חיות מחמד מבוגרות יותר – הוא טיפול וטרינרי. ביקור חירום בודד של וטרינר יכול לעלות מאות ואפילו אלפי שקלים.

כאן נכנס ביטוח חיות מחמד. בדיוק כמו ביטוח בריאות לאנשים, סוג זה של ביטוח שואף לעזור ליישב את עלות הטיפול הרפואי היומיומי של חיית המחמד שלך ולהגן על הארנק שלך במקרה חירום בריאותי. שלא כמו ביטוח בריאות לאנשים, ביטוח חיות מחמד הוא סוג של אכול כפי יכולתך בכל הנוגע במה שהוא מציע ובמחירים שלו.

חלק מביטוחי חיות המחמד מכסים דברים כמו ביקורי בריאות וחיסונים רגילים. אבל פוליסות ביטוח רבות מיועדות למעשה למקרי חירום בלבד. עם זאת, ביטוח מסוג זה יכול להיות דרך טובה להגן על עצמך מפני טיפול חירום בחיות מחמד יקר מאוד או מחלות ארוכות טווח.

חברות ביטוח חיות מחמד מומלצות

ליברא

ליברא היא השחקן החדש ביותר שוק ביטוח החיות המחמד והיא מציע שירות דיגיטלי לחלוטין ותשלום תביעות מהיר מאי פעם (מיידי!) וגם מתבצע אונליין בשם Libra BFF. החברה מבטחת הוצאות רפואיות, צד ג' ומקרה מוות מתאונה. עלות הביטוח לכלבים היא החל מ-72 ש"ח לחודש בממוצע ולחתולים אפילו פחות מזה: החל מ-55 ש"ח לחודש בממוצע. לא מצאנו בעמוד נחיתה עצמו באתר מה הביטוח אינו מכסה ומה גובה הכיסוי אולי כדאי לשים את זה במקום יותר בולט מאשר בתוך תפריט נסתר בקובץ PDF.

לקבלת הצעה חינם מליברה

הפניקס

הפניקס היא אולי החברה המוכרת והגדולה ביותר ברשימת ביטוחי בעלי חיים ולכן אולי כדאי לשים לב אליה טוב. החברה מבטחת חתולים וכלבים ומספקת כיסוי להחזר הוצאות רפואיות עקב תאונה או מחלה שארעה לחיית המחמד כגון: טיפולים רפואיים, ניתוחים, אשפוזים, תרופות, צילומים ובדיקות מעבדה, אשר נעשו לחיית המחמד עקב מקרה הביטוח.

חשוב לציין כי אצל הפניקס ניתן לבטח חיות מחמד אשר גילן ביום תחילת הביטוח הינו, 16 שבועות לפחות ולא יותר מ-96 חודשים (8 שנים) ובתנאי שמצבן הבריאותי היה תקין ביום תחילת הביטוח.

ישנה רשימה ארוכה של גזעים שהיא אינה מבטחת וגם יש תקופת הכשרה של 72 שעות במקרה של תאונה ושבועיים במקרה של מחלה.

חיותא

חיותא קיבלה את אישור משרד האוצר ומגובה על ידי חברת הביטוח "שומרה" מקבוצת מנורה מבטחים. מעבר לאתר הנעים והמעוצב של חיותא, חווית ההרשמה היא קלה מאי פעם מפני שבחיותא יש רק תכנית אחת – והיא מכסה את הכל: פציעות, מחלות, תאונות, אישפוזים, טיפולי חירום, בדיקות דם, הדמיות ועוד. חיותא מעניקה כיסוי שנתי של 15,000 ש"ח ולא תשנה עלויות במקרה של תביעות (אותן היא תשלם תוך פחות משבוע ימים – לפי האתר). לא הכל ורוד למרות זאת, יש כמה דברים שהפוליסה של חיותא אינה מכסה ולכם מומלץ לקרוא באתר את הפרטים. כמו כן ישנה השתתפות העצמית שהיא 10% מגובה ההחזר עם סכום מינימום לפי בחירה.

מרפאט

מרפאט הינה שירות המעניק כיסוי רפואי לחיות מחמד החל מחיסונים ועד טיפול הרפואי הנדרש בעקבות פציעה, תאונה או מחלה וזאת באמצעות וטרינריים ומרכזים רפואיים שבהסדר.

באופן טבעי, ישנם מספר החרגות כגון טיפול במצב רפואי קיים וכל טיפול הקשור להיריון ,לידה פיריון והרבעה . למרפאט תקופת אכשרה ארוכה יחסית של 60 ימים החל ממועד ההצטרפות אשר במהלכה לא ינתנו שירותים רפואיים מכל סוג שהוא, למעט חיסונים וטיפולים מונעים.
לשירות יכול להצטרף כלב בעל שבב מגיל 6 שבועות ועד 8 שנים וחתול בעל שבב מגיל 6 שבועות עד גיל 9 שנים. במידת הצורך ניתן לגשת למרפאות שבהסדר ולהתקין שבב לחיית המחמד במחיר מופחת.


לאחר שסקרנו חברות ביטוח לחיות מחמד מומלצות, בואו נסתכל אילו סוגי כיסויים מוצעים, ומה עליכם לחפש בביטוח חיית המחמד שלכם.

סוגי כיסוי ביטוח חיות מחמד שמצאנו

עם ביטוח בריאות אנושי, חלק מהכיסויים מחויבים בחוק. אז אתם יודעים למה לצפות כשאתם מסתכלים על תוכניות בריאות. עם ביטוח לחיות מחמד, הדברים עשויים להיות קצת שונים. אף אחד לא מסדיר את מה שמבטחי חיות מחמד חייבים לספק או לא לגבות, אז הכל קצת יותר באוויר.

למשל, ראינו תוכניות שהיו רק למקרי חירום. תוכניות אלה כיסו 90% מהעלויות לאחר הבדיקה המקורית. אבל הם לא כללו כל מה שהיה קיים וטיפול מונע כמו חיסונים, תרופות נגד פרעושים ותולעים, עיקור וסירוס. תוכניות אלה מקבילות לביטוח בריאות קטסטרופלי לבני אדם. הם ימנעו ממך לשבור תכנית חיסכון במקרה חירום, אבל מגיעים עם הרבה החרגות.

לתוכניות אחרות יש כיסוי מוגבל לטיפולי בריאות וחיסונים סטנדרטיים. עם זאת, תוכניות אלה יכולות להיות הרבה יותר יקרות, ולכן לרוב עדיף פשוט לתקצב את העלויות הללו לצד פרמיות הביטוח לחיות המחמד שלך. אנו ממליצים להשתמש ברייזאפ עבור ניהול ומעקב תקציב הפיננסי שלכם.

מה לגבי ביטוח חיות עם תנאים קיימים?

נכון לעכשיו, אין תוכניות ביטוח לחיות מחמד המכסות תנאים קיימים. ולחלקם יש מגבלות על טיפול במצבים תורשתיים נפוצים, כמו דיספלזיה של מפרק הירך. אז וודאו שאתם מבינים את המגבלות הללו כשאתם נרשמים לטיפול רפואי לחיות מחמד.

בגלל בעיה זו, עדיף לבטח את חיית המחמד שלך במוקדם ולא במאוחר ולשמור עליהן מכוסות באופן רציף. אם תחליטו שביטוח חיות מחמד מתאים לכם, עדיף לרכוש ביטוח מוקדם ככל הניתן לפני שתהיה התפרצות של מחלה או תאונה.

אולי רלוונטי: אקסל לביטוח השוואת רכב

מגבלות על כיסוי ביטוח חיות מחמד

כמובן שתרצו להיות בטוחים שאתם יודעים מה פוליסת הביטוח הזו מכסה ואינה מכסה. אפשר לחשוב שכל התוכניות יכסו דברים חיוניים כמו בדיקות מעבדה וניתוחים, אבל זה לא המקרה. למעשה, תוכניות מסוימות אינן כוללות כיסוי עבור בדיקות וטיפולים מסוימים, אז מומלץ להקפיד להבין מה הביטוח שלכם מכסה.

כמו כן, שימו לב למגבלות לכל החיים על הכיסוי. לתוכניות רבות יש מגבלת כיסוי לכל אירוע וכן מגבלת כיסוי לכל החיים. הבנת המגבלות הללו מראש תבטיח שתקבלו החלטות טובות יותר בכל הנוגע לבחירת תוכנית ביטוח וגם בקבלת החלטות בריאות עבור חיית המחמד שלכם.

אילו חיות מחמד מבוטחות?

כל ספק ביטוח לחיות מחמד שראינו הציע תוכניות כיסוי לחתולים וכלבים. אבל רק מעטים מציעים כיסוי לחיות מחמד מחוץ לקטגוריות הללו. לחלק מחברות הביטוח יש כיסויים גם עבור חיות מחמד אקזוטיות. עם זאת, יש צורך להתקשר אליהם כדי לקבל הצעת מחיר לכיסוי על סוגי חיות מחמד אלה.

אם יש ברשותכם חתול או כלב, יש לכם מזל כי יהיו המון אפשרויות לביטוח חיות מחמד. עם זאת, זכרו כי למבטחים יהיו פוליסות תעריפים שונות עבור גזעים שונים. גזעים מסוימים עם שורה של בעיות בריאות תורשתיות טיפוסיות עשויות להיות יקרות יותר לביטוח. מומלץ לבדוק  עם חברות ביטוח שונות כדי להבטיח שאתם מקבלים את הצעת המחיר הטובה ביותר עבור חיית המחמד הספציפית שלך.

איך אתם מקבלים תשלום

שלא כמו ביטוח בריאות אנושי, רוב מבטחי חיות המחמד לא משלמים עבור התביעות שלך מראש. תצטרכו לשלם עבור הטיפול הבריאותי שחיית המחמד שלכם צריכה לקבל ולאחר מכן להגיש החזר. כשאתם שמחליטים על חברת הביטוח שלכםנסו לבדוק כמה מהר החברה בדרך כלל ממלאת ושולחת החזרים. לפני זה וודאו שיש לכם דרך לשלם תחילה את עלויות התשלום מבלי להיכנס למינוס או ליצור חובות מיותרים.

רלוונטי: הכל על תשלום דרך הטלפון

איך הגענו לרשימה הזאת?

ביטוח חיות מחמד, כמו ביטוח לבני אדם, הוא מורכב, ולכן יכול להיות קשה להעריך תוכניות שונות כדי לבחור את הטוב ביותר.

כאשר הגענו לרשימה זו, בדקנו כמה גורמים.

האחד הוא המוניטין והגיל של המבטח. הדבר האחרון שאתם רוצים מחברת ביטוח הוא שתגישו תביעה, רק כדי לגלות שלמבטח שלכם אין מספיק כסף כדי לבצע את התשלומים הנדרשים.

דבר נוסף ששקלנו הוא עלות התוכנית. ביטוח אמור לעזור לך לחסוך כסף אם אתה חווה אסון, כמו אם חיית המחמד שלך חולה או פצועה. אם התשלום החודשי גבוה מדי, הביטוח לא יעשה את עבודתו היטב.

שקלנו גם את יכולת ההתאמה האישית של התוכניות. חלק מהמבטחים מאפשרים לך לבחור כיסויים ספציפיים או להתאים דברים כמו ההשתתפות העצמית וסכום ההחזר. ככל שהתוכנית ניתנת להתאמה אישית יותר, כך יש יותר הזדמנויות ללקוחות להתאים את הפרמיה החודשית שלהם כך שתהיה משתלמת.

כמובן שבדקנו גם את הכיסוי בפועל שחברות הביטוח הציעו. אתה לא רוצה לקנות ביטוח שיש בו הרבה החרגות נסתרות ולא יעזור לך לשלם את החשבונות, כך שככל שהתוכנית מכסה יותר, כך ייטב.

שאלות נפוצות על ביטוח בעלי חיים


לרוב, ביטוח חיות מחמד אינו משלם לווטרינר שלך ישירות. במקום זאת, אתה צריך לשלם את החשבון במרפאת הווטרינר. לאחר ששילמת את החשבון, תוכל להגיש תביעה מול ספק הביטוח שלך. המבטח שלך יבדוק את התביעה, ואם היא תאושר, יחזיר לך את חלק מהתשלומים ששילמת לווטרינר או את כולו.


העלות של ביטוח חיות מחמד משתנה מאוד ומתבססת על מספר גורמים. לדוגמה, חתולים נוטים להיות זולים יותר לביטוח מאשר כלבים, חיות מחמד קטנות יותר לרוב זולות יותר לביטוח מאשר גדולות יותר, וחיות צעירות בדרך כלל עולים פחות לביטוח מאשר חיות מבוגרות יותר. 

לביטוח חיות מחמד יש כמה החרגות שחשוב לדעת עליהן. אחת ההחרגות הנפוצות ביותר היא תנאים קיימים. זו אחת הסיבות לכך שחשוב לעשות ביטוח עבור חיית המחמד שלך כשהיא צעירה, מכיוון שלא יהיו לה הרבה תנאים קיימים עד שהם יהיו גדולים יותר. החרגה נפוצה נוספת היא סירוס ואילוף.

בחירת הכיסוי המתאים עבור חיית המחמד שלך

כשזה מגיע לבחירת ביטוח חיית המחמד הטוב ביותר עבור חיית המחמד שלכם, הכל עניין של איזון כיסוי ועלויות. תצטרכו לבחון את ההיסטוריה של חיית המחמד שלכם ואת מצב הבריאות הנוכחי, כמו גם בעיות אפשריות הקשורות לגזע של חיית המחמד. אם חיית המחמד שלכם פעילה מאוד או בסבירות גבוהה יותר להיפצע, ביטוח חיות מחמד עשוי להיות רעיון אפילו טוב יותר.

מעבר לכך, ודאו שאתה עובדים עם חברה מבוססת ששילמה תביעות במשך זמן מה. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לשלם פרמיות במשך שנים רק כדי לגלות שהחברה תגיע תפשוט רגל ממש לפני שאתם צריכים לשלם עבור ניתוח גדול עבור חיית המחמד!

וכמו תמיד, יש להקפיד לקרוא את האותיות הקטנות ולחפש. לחלק מהמבטחים יהיו נהלים והחרגות מאוד ספציפיות. אז מומלץ לוודא שאתם מקבלים את ביטוח חיית המחמד הטוב ביותר עבור חיית המחמד שלכם על ידי בדיקה מעמיקה של מה התוכנית מציעה וכמה היא תעלה.

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

רוצה לחסוך בעמלות מסחר?

מלאו את השאלון ונחזור אליכם עם הצעות משתלמות

כמה כסף חשבת להשקיע?
באיזה בורסה?
טווח ארוך או קצר?
לחיצה על הכפתור מהווה אישור לפרטי התקנון

רוצה לדבר עם מומחה?

לגולשי פיננקה מגיע יותר!
חדש! עכשיו בגרסה 2.0: קובץ אקסל פשוט ונוח להורדה על מנת שתוכלו בעזרתו לנהל את כלכלת המשפחה שלכם באמצעות מעקב הוצאות והכנסות חודשי ושנתי. שיהיה בהצלחה.

מידע מקצועי נוסף עבורכם

רוצים לקבל עדכונים על פוסטים חדשים, מוצרים חדשים, הטבות, טיפים?

הצטרפו לניוזלטר הסודי שלנו

אנחנו גם שונאים ספאם אז מבטיחים לא לבלבל לכם את השכל, רק דברים שווים